صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۸
کد خبر: 13331
گزارشگر: 213
۳۹۹
۰
۰
۲
همکاری شرکت‌های دولتی دو کشور

علت اقدام مهم اقتصادی ایران در ونزوئلا

علت اقدام مهم اقتصادی ایران در ونزوئلا
خبرگزاری رویترز نوشت شرکت‌های دولتی ایران و ونزوئلا در هفته‌های آینده نوسازی ۱۰۰ روزه بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور آمریکای جنوبی را آغاز خواهند کرد.

به گزارش آسیانیوز، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی از نوسازی بزرگ‌ترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا توسط متخصصان ایرانی طی ۱۰۰ روز خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد که شرکت‌های دولتی ایران و ونزوئلا در هفته‌های آینده نوسازی ۱۰۰ روزه بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور آمریکای جنوبی را برای بازگرداندن ظرفیت تقطیر خام آن آغاز خواهند کرد.

به گفته منابع، همکاری شرکت نفت دولتی «پترولئوس» ونزوئلا و شرکت ملی پالایش و پخش نفت ایران برای افزایش تولید سوخت در ونزوئلا، گامی در جهت پایان دادن به اتکای این کشور به فناوری پالایشگاه‌های آمریکاست.

به گفته این منابع، اکنون انتظار می‌رود دو طرف در هفته‌های آینده قراردادی به ارزش ۴۶۰ میلیون یورو برای بازسازی مجتمع پالایشگاهی «پاراگوانا» با ظرفیت ۹۵۵ هزار بشکه در روز در سواحل غرب ونزوئلا امضا کنند.

به گفته این منابع، تعمیرات اساسی برای واحد تقطیر برنامه ریزی شده و قرار است قطعات و تجهیزات چینی و ایرانی در پالایشگاه‌های این کشور که پیش از این با فناوری آمریکا ساخته شده بودند، ادغام شوند. گفته شده فرآیند ادغام اجزای جدید و قدیمی آسان نخواهد بود. به گفته این منابع، اگر بازسازی موفقیت آمیز باشد، ممکن است در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ بازسازی بزرگ‌تری انجام شود.

منابع آگاه همچنین به رویترز گفته‌اند متخصصان ایرانی در سال گذشته چندین بار پالایشگاه‌های ونزوئلا را بازرسی کرده‌اند تا برای ورود حداقل ۴۰۰ کارگر ایرانی که در کنار هزار تا هزار و ۵۰۰ کارمند و پیمانکار محلی کار خواهند کرد، آماده شوند. یکی از منابع می‌گوید مقامات ونزوئلا وظیفه یافتن مسکن و وسیله نقلیه موقت برای کارکنان ایرانی را به عهده گرفته‌اند. با این حال، تاریخ مشخصی برای ورود کارکنان ایرانی اعلام نشده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ونزوئلا که دارای بزرگترین ذخایر نفت خام جهان است، در سال‌های اخیر به دلیل کمبود سرمایه گذاری و تحریم‌های آمریکا با مشکلات زیادی مواجه بوده است. قطعات مورد نیاز این کشور برای پالایشگاه‌ها تحت تحریم است و امکان واردات آن وجود ندارد، به همین دلیل بسیاری از پالایشگاه‌های این کشور تعطیل شده و صف‌های طولانی در جایگاه‌های بنزین از سال ۲۰۲۰ رایج شده است.

تهران در سال‌های اخیر روابط خود را با کاراکاس تقویت کرده و نفت خام و میعانات گازی و همچنین قطعات و مواد اولیه شبکه پالایش نفت این کشور را تامین می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/9ap
اخبار مرتبط
دلایل غیرفنی متولیان حوزه نفت در زمستان 1401 که سرپوشی برای ناکارآمدی مدیریت حوزه نفت و گاز کشور محسوب می شد، دلیل اتفاقاتی شد که قرار بود در اروپا روی دهد، اما چرا هزاران کیلومتر این طرف تر در کشور دارنده دومین منابع گازی جهان، اتفاق افتاد؟
رییس‌جمهور در اظهارات امروز خود در مجلس درباره جزییات تهاتر نفت، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است؛ اما موضوع تهاتر نفتی سال گذشته در بخش‌هایی از فعالیت‌های اقتصادی دولت مطرح شده بود.
دمای اکثر مناطق کشور به صفر و زیرصفر رسیده‌‌‌‌‌‌‌‌ و شرکت ملی گاز نسبت به امکان افت فشار گاز در بسیاری از نقاط کشور هشدار داده‌‌‌‌‌‌‌‌ است.
قیمت نفت پس از بازگشایی مرزهای چین به روی مسافران که چشم انداز تقاضا برای سوخت را بهبود بخشید افزایش یافت.
طالبان یک قرارداد ۲۵ ساله با چین برای پروژه نفتی آمودریا امضا کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: باید مصرف را مدیریت کنیم و در این زمینه علاوه بر اصلاح الگوی مصرف باید سیستم خودروها نیز تغییر کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید