صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۳
کد خبر: 1337
گزارشگر: 2
۱۵۷۸
۰
۰
۳
محمد سعید رفیعی، مالک برند «زیبایی پنهان» در گفتگو با آسیا:

تولید کننده ایرانی باید تمام توان خود را دربالابردن کیفیت تولید به کارگیرد

تولید کننده ایرانی باید تمام توان خود را دربالابردن کیفیت تولید به کارگیرد
هدف ما از ایجاد گروه تولیدی «زیبایی پنهان»-که در زمینه طراحی و تولید لباس زیر بانوان فعالیت دارد-ایجاد یک برند درسطح ملی برای این محصولات است.

محمد سعید رفیعی کارآفرین، تولید کننده پوشاک ومالک برند زیبایی پنهان در مصاحبه اختصاصی خود با روزنامه اقتصادی آسیا چنین گفت :
خوشبختانه صنعت پوشاک ما در سال جاری باوجود اینکه برخی صنایع با رکود مواجه بود، توانست با رشد قابل توجهی وارد رونق تولید شود و علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخلی به ایجاد اشتغال در کشورهم کمک کند وبخشی از نیاز به اشتغال مرتفع شود وباعث خوشنودی تعداد زیادی از خانواده های ایرانی گردد .
با توجه به وجود پتانسیل قابل توجه در صنعت پوشاک در ایجاد اشتغال متاسفانه بسیاری از پوشاک تولید داخل دربازار با چسباندن برند خارجی و به عنوان جنس خارجی در ایران عرضه می شود، که ظلم بزرگی به فعالان این صنعت است. متاسفامه در سالهای اخیر با واردات بی رویه پوشاک از کشورهای دیگر،موجبات بیکارشدن چرخ کاران، دوزندگان و خیاطان بسیاری گردید .بیکاری حرفه ای ها ،عدم تربیت نیروی کارکشته جدید ودراین میان بسته شدن تعداد قابل توجهی تولیدی همراه با کاهش ظرفیت تولید بسیاری دیگرموجب شد تا واردات روزبه روز رونق بگیرد.پس از این اتفاقات جنس خارجی که با قیمت پایین تر از تولید داخل حتی گاهی اوقات باضررازسوی تولید کننده خارجی با هدف تعطیل کردن تولیدی های داخل عرضه میشد، حالا پس از ایجاد اختلال در سیستم تولید داخل افزایش قیمت داد ودربازاربدون رقیب ویا بهتراست بگوییم کم رقیب رشد کرد.
در این دوران افزایش قیمت ها سبب شد تا راه اندازی یک واحد تولیدی جدید با توجه به کمبود نیروی متخصص وگران شدن تجهیزات وماشین آلات به سرمایه گذاری زیادی نیازمند گردد وبا ریسک سرمایه گذاری مواجه شود.در این بحران وارد کننده و تولید کننده خارجی که رقیبی در داخل متصور نبودند، اقدام به پایین آوردن کیفیت کردند.
از طرفی برخی تولید کننده نمایان باهدف افزایش سود و منفعت مالی بیشتر،اقدام به تولید کالای بی کیفیت و کم کیفیت نمودند.

Hidden Beauty
این امر موجب بدنامی کالای ایرانی گردید تا جایی که کم کم محبوبیت کالای ایرانی کمرنگ و کمرنگ تر شد.کار به جایی رسید که حتی کالای با کیفیت ایرانی دیگربا نام ایرانی به فروش نمیرسید ومتاسفانه مشتری مایل بود برند خارجی را در سبد کالای مصرفی خود قرار دهد.از این رو بهترین کالای تولید داخل با چسبیده شدن برند خارجی به راحتی فروش می رفت وحتی به شهرهای مرزی و مناطق ویژه اقتصادی فرستاده وبه عنوان کالای خارجی به فروش میرسید.
با نامگذاری هوشمندانه امسال توسط رهبرمعظم انقلاب به نام سال رونق تولید موجبات جان گرفتن تولید داخل هم فراهم آمد.خوشبختانه با یاری وزارتخانه ها و ادارات مربوطه تولید کننده ایرانی کمی قدرت گرفت وتوانست بیشتراز سالهای گذشته خود نمایی کند.
محمد سعید رفیعی درادامه افزود : بحث قبول کالای ایرانی و برند ایرانی به جای محصولات مشابه خارجی یک مسئله فرهنگی است ومصرف کننده ایرانی باید بداند با حمایت از تولید ایرانی و خرید از برند ایرانی به اشتغال وچرخش چرخ صنعت کمک میکند واین مهم یک نبرد واقعی است.در شرایط کنونی هم وطنان باید به جوانان این مرز و بوم کمک وازفرزندان خود حمایت کنند.انتخاب کالای با کیفیت ایرانی راهی است دردسترس و بدون هزینه برای حمایت ازفرزندان این سرزمین.
البته تولید کننده ایرانی باید تمام توان خود را دربالابردن کیفیت تولید به کارگیرد.مصرف کننده حق دارد محصول با کیفیت استفاده کند.ما در کشور باید به این فرهنگ برسیم که اگر دو کالا با یک کیفیت در کنار یکدیگر قرار گرفت ،گزینه انتخاب شده کالای تولید داخل باشد.
وی در خاتمه چنین گفت :هدف ما از ایجاد گروه تولیدی زیبایی پنهان که در زمینه طراحی و تولید لباس زیربانوان فعالیت دارد،ایجاد یک برند،درسطح ملی برای این محصولات است.من و همکارانم معتقد هستیم جای یک برند ایرانی در این بازارهمیشه خالی بوده وعلت فعالیت ما پرکردن این جای خالی است تا بانوی ایرانی بتواند گزینه ای زیبا،باکیفیت همراه با طرحی بینظیرو مهم ترازهمه با یک برند داخلی وبا افتخار ساخت ایران برای خرید داشته باشد.
امیدوارم بتوانیم بااستفاده ازمواد اولیه با کیفیت و طرح ها وایده های ناب داخلی از حمایت مصرف کنندگان روبرو شویم و ارزش واقعی یک محصول ایرانی را به همگان نشان دهیم.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1c1
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید