صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۱
کد خبر: 13378
گزارشگر: 2
۵۰۲
۱
۰
۳
عایق کاری نمای ساختمان

ارائه خدمات مربوط به آب بندی نما ساختمان در تهران و کرج

ارائه خدمات مربوط به آب بندی نما ساختمان در تهران و کرج
جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل اجزای سازه و کاهش مقاومت و تخریب مصالح، از روش های ایمن سازی استفاده می کنند. یکی از این روش های بسیار کاربردی، آب بندی نما نام دارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی موارد زیر جهت آشنایی بهتر با این روش نوین بپردازیم.

محافظت از نما ساختمان از موارد بسیار مهمی می باشد که باید در حفظ آن کوشا باشیم. در واقع بخش مهمی از معماری هر شهر به زیبایی نمای ساختمان های آن شهر بستگی دارد. یکی از عواملی که جهت حفظ زیبایی نمای ساختمان ها اهمیت بسیار زیادی دارد آب بندی نما می باشد.
زیبایی و سلامت نما در شهر های بسیار بزرگ و پر رفت و آمدی مانند تهران و کرج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. ساختمان های موجود در تهران به دلیل شرایط جوی آب و هوایی و آلودگی بیش از حد، نسبت به سایر شهر های دیگر بسیار بیشتر در معرض جذب آلاینده ها قرار دارند.
بنابراین امروزه آب بندی نما در کرج و تهران به شدت مرسوم شده است. از این روش به منظور محافظت و تمیزی نما، کمک به مقاومت نما، ایمن سازی ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کنند.
جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل اجزای سازه و کاهش مقاومت و تخریب مصالح، از روش های ایمن سازی استفاده می کنند. یکی از این روش های بسیار کاربردی، آب بندی نما نام دارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی موارد زیر جهت آشنایی بهتر با این روش نوین بپردازیم.

. مزایا آب بندی کردن نما ساختمان ها
خطرات ناشی از آب بندی نکردن نما ساختمان
آب بندی کردن نما ساختمان توسط طناب و بدون نیاز به داربست
ارائه خدمات مربوط به آب بندی نمای ساختمان در تهران و کرج

 

آب بندی نما ساختمان

 

آب بندی کردن نما ساختمان در واقع نوعی اقدام جهت جلوگیری از ورود هرگونه رطوبت و نم به درون اجزای داخلی ساختمان از طریق درز ها می باشد. آب بندی مانع ورود نم به داخل دیوار های داخلی ساختمان می شود.
در بسیاری از مواقع مصالحی که در ساخت نمای ساختمان استفاده شده است در مقابل آب واکنش نشان داده و حساس می باشند. همچنین ممکن است در کنار نما ترک ها و درز هایی بر اثر حوادث ناگواری مانند زلزله و غیره ایجاد شده باشد. در این صورت استفاده از آب بندی نماضرورت پیدا می کند.
در صورتی که به راحتی از عایق کاری نما ساختمان عبور کنیم و به آن اهمیت ندهیم به مرور زمان ظاهر ساختمان ما دچار تغییرات جدی خواهد شد. در حقیقت این روش یکی از مهمترین پارامتر ها جهت حفظ کیفیت ساختمان محسوب می شود . همچنین اجرای آن در بسیاری از اقلیم ها از ضرورت بیشتری برخوردار خواهد بود.
در بسیاری از مواقع ما شاهد بوی نم به داخل ساختمان های خود می باشیم. اگر شما هم به فکر سلامت ساختمان خود هستید حتما در اولین فرصت عملیات اجرای آب بندی کردن نمای ساختمان را در اولویت برنامه های خود قرار دهید.

 

مزایای آب بندی نما ساختمان

 

مزایای آب بندی نمای ساختمان عبارت هستند از:

پیشگیری از خسارات سازه ای ناشی از رطوبت

 با توجه به برودت هوا در شهر های تهران و کرج، ساختمان ها اکثرا به طور مداوم در معرض باران قرار می گیرند. رطوبت می تواند از طریق درز هایی که به مرور زمان بر روی سطح نما ایجاد شده است به درون سازه راه پیدا کند.
اگر به موقع مانع از ورود رطوبت از طریق شکاف ها نشویم، به تدریج شاهد تخریب تدریجی مصالح از جمله خوردگی فولاد، کاهش مقاومت اسکلت و غیره خواهیم بود.

جلوگیری از اتلاف انرژی

متاسفانه در ایران میزان اتلاف انرژی توسط درز ها و شکاف های ساختمانی بسیار زیاد می باشد. بنابراین توسط روش آب بندی کردن نما می توانیم تا حدود بسیار زیادی از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنیم.

حفظ تمیزی و زیبایی نمای ساختمان ها

حفاظت از نمای ساختمان ها، مخصوصا ساختمان های بلند در مقابل آلاینده ها و گرد و غبار کاری بسیار دشوار می باشد. آلودگی ها و جرم ها به مرور زمان درون درز های نما تجمع می کنند.
تمیز کردن درز ها و شکاف های موجود در نمای ساختمان کار بسیار راحتی نمی باشد، در نتیجه بهتر است از روش آب بندی نما استفاده کنیم تا بتوانیم از تجمع آلودگی ها جلوگیری کرده و باعث کاهش هزینه های مربوط به نگهداری از نمای ساختمان شویم.

پیشگیری از شوره زدن

در ظاهر بسیاری از ساختمان های شهر تهران و کرج شاهد شوره، سفیدک یا حتی کپک بر روی سطوح نما هستیم. بخصوص ساختمان هایی که از آجر و سنگ های رسوبی مانند تراورتن ساخته شده اند، قدرت جذب آب در آن ها بسیار بالا می باشد.
به مرور زمان نمک های موجود در ملات پشت سنگ های ساختمان به روی نما آمده و ظاهر نامطلوبی را برای ساختمان ایجاد می کنند. در این گونه ساختمان ها، لزوما باید از آب بندی نما جهت پیشگیری از شوره زدن استفاده کنیم.

جلوگیری از شل شدن و سقوط سنگ نما ساختمان

یکی از بیشترین خسارات جانی و مالی که در سال های اخیر با آن مواجه هستیم، سقوط سنگ نما می باشد. سنگ های نما بر اثر نفوذ رطوبت به پشت سنگ ها به علت بارش باران و برف به مرور زمان مقاومت خود را از دست داده و احتمال سقوط آن ها بسیار زیاد می باشد.
بنابراین با آب بندی نما می توان خاصیت آبگریزی در مصالح ایجاد کرد که مانع از شل شدن ملات پشت سنگ ها می شود.

عایق کاری نما

اجرای آب بندی نمای ساختمان در تهران و کرج

خطرات آب بندی نکردن نمای ساختمان

 

مهمترین خطر آب بندی نکردن نما ساختمان، تخریب دیوار های ساختمان ها به علت نفوذ آب از طریق شکاف ها و درزها به درون آن ها می باشد. به مرور زمان اگر مانع از ورود رطوبت به مصالح داخلی ساختمان نشویم، دیوار ها پوک و تخریب می شوند.
دیوار های هر ساختمانی هر چقدر هم ضخیم و مستحکم باشند، اگر به آن ها توجه نکنیم و اهمیت ندهیم به مرور زمان امکان ریزش ساختمان وجود دارد. یکی از بزرگترین خطرات آب بندی نکردن نما ساختمان، ایجاد ترک های عمیق و عظیم درون دیوار های ساختمان می باشد.

آب بندی نما با طناب

انجام آب بندی نمای ساختمان توسط طناب

آب بندی کردن نما ساختمان بدون نیاز به داربست

 

امروزه مانند گذشته جهت انجام آب بندی نمای ساختمان احتیاجی به نصب داربست و استفاده از تجهیزات سنگین مانند جرثقیل نداریم.
اکنون عملیات اجرای آب بندی نمای ساختمان بدون داربست در تهران و کرج انجام می شود. افراد متخصص توسط طناب ها به اجرای این روش می پردازند.
قبل از شروع آب بندی نمای ساختمان ابتدا نقاط مورد نظر را شناسایی می کنند. سپس عملیات آب بندی نما با طناب توسط افراد متخصص آغاز می گردد.
آب بندی نما با طناب یک روش نوین در تهران می باشد. فرد متخصص سطل آغشته به چسب مخصوص آب بندی نمای ساختمان را به خود متصل می کند. سپس نقاط مورد نظر را توسط قلم مخصوص پر می کند.
شرکت های معتبر اجرای آب بندی نمای ساختمان توسط طناب و بدون نیاز به نصب داربست با استفاده از بهترین مصالح از جمله مواد نانو، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در سراسر تهران و کرج می باشند.
افراد متخصص و ماهر با قرار گرفتن به روی طناب های محکم و آویزان شدن بین زمین و آسمان با تخصص و مهارت کافی به سرعت عملیات آب بندی کردن نما را انجام می دهند.

آب بندی نمای سیمانی

آب بندی نمای سیمانی ساختمان

آب بندی نما ساختمان

 

انجام عملیات آب بندی نماساختمان کار هر فردی نمی باشد. در واقع نیازمند آموزش و مهارت خاصی می باشد. تنها افرادی می توانند به انجام این کار بپردازند که آموزش های لازم را دیده باشند.
بنابراین حتما از مراکز معتبر و شرکت های انجام دهنده آب بندی نما در تهران و کرج، جهت انجام عملیات آب بندی نمای ساختمان خود، خدمات مربوطه را دریافت کنید.

https://www.asianews.ir/u/9c0
اخبار مرتبط
نمای بیرونی یک ساختمان تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان دارد. قبلاً این تاثیر نادیده گرفته می شد اما در سال های اخیر توجه طراحان ومعماران به این بخش از ساختمان باعث شده تا از سایر متریال برای ایجاد طرح های زیبا و جذاب استفاده شود. یکی از این متریال شیشه است. استفاده از شیشه در طراحی نمای خارجی ساختمان ها جذابیت خارق العاده را ایجاد می کند. در این مقاله سعی داریم انواع نمای مدرن شیشه ای را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان ما را همراهی کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
میهن راپل
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
5
0
1

بهترین شرکت در ضمینه اب بندی نمای ساختمان شرکت جهان فرود است.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید