صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۵
کد خبر: 13412
گزارشگر: 213
۹۷۳
۰
۰
۲
تدارکات برگزاری پنجاه و نهمین کنفرانس امنیتی سالانه جهان

دلیل دعوت نشدن ایران و روسیه به کنفرانس مونیخ

دلیل دعوت نشدن ایران و روسیه به کنفرانس مونیخ
سران بیش از ۴۰ کشور و هیئت‌های نمایندگی ارشد ۹۰دولت دیگر به کنفرانس مونیخ دعوت شده‌اند، اما روسیه و ایران در میان این کشورها نیستند.

به گزارش آسیانیوز، دولت آلمان تدارکات برگزاری پنجاه و نهمین دوره کنفرانس امنیتی سالانه جهان در مونیخ را در حالی ادامه می‌دهد که روسیه و ایران به این نشست دعوت نشدند.

به گزارش خبرگزاری آلمانی د.پ.آ، سران بیش از ۴۰ کشور و هیئت‌های نمایندگی ارشد ۹۰دولت دیگر به کنفرانس مونیخ دعوت شده‌اند، اما روسیه و ایران در میان این کشورها نیستند. به گزارش برخی رسانه‌ها، روسیه به دلیل تجاوز به اوکراین که جنگ در خاک اروپا محسوب می‌شود و ایران به دلیل اتهام همکاری با روسیه در جنگ اوکراین و برخورد با معترضان ایرانی در چندماه اخیر، در کنفرانس امسال مونیخ حضور ندارند.

-------------

بیشتر بخوانید

آلمان گفت «همراه با ۸ کشور» ایران را تحریم می کند

------------------------------------------

کریستو هویزگن، مدیریت کنفرانس اعلام کرده است که به جای میزبانی از نمایندگان دولت‌های روسیه و جمهوری اسلامی ایران، چهره‌هایی از اپوزیسیون هر دو حکومت، به نشست مونیخ دعوت شده‌اند.

از سوی اپوزیسیون روسیه از میخائیل خودورکوفسکی، گاری کاسپاروف، دمیتری موراتوف و نیز همسر الکسی ناوالنی، زندانی سیاسی سرشناس، به کنفرانس دعوت شده‌اند.

به نقل از اعتمادآنلاین، سال گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در نشست مونیخ حضور داشت. در دولت حسن روحانی، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه وقت، عمدتا حضوری پررنگ در کنفرانس مونیخ داشت و مورد توجه بود./

پروانه توکلی

https://www.asianews.ir/u/9cy
اخبار مرتبط
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در خصوص واکنش متقابل به تحریم سپاه پاسداران گفت: اگر اروپا در مسیر عقلانیت حرکت نکند، هر اقدامی از سوی ما محتمل خواهد بود.
وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شد.
لیونل مسی در صورت شرکت در بازی برای مقام سوم یا فینال جام جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند رکورد بیشترین حضور در جام جهانی را بشکند و به نام خود ثبت کند.
مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.
عملکرد ضعیف کیمیا علیزاده در ورزش و حاشیه های جنجالی زندگی شخصی اش مهم ترین علل شکست او در مهاجرت به آلمان بود و حالا او از زندگی اش در لندن نظر یا حس عجیبی را در قالب یک عکس به اشتراک گذاشته است.
همزمان با بی نتیجه ماندن گفت و گوهای هسته ای و رد و بدل شدن پیام‌های هشدارآمیز بین ایران و کشورهای اروپایی عضو برجام و ادعای پنهان‌کاری‌ها، نخست‌وزیر اسرائیل برای دیدار با صدر اعظم آلمان راهی این کشور شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید