صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۱
کد خبر: 13427
گزارشگر: 213
۵۳۶
۰
۰
۲
اغلب بلندمرتبه سازی های پایتخت ایمنی ندارند

معرفی ساختمان‌های ناایمن تهران/برخی اسامی را اینجا ببینید/تکلیف چیست؟

معرفی ساختمان‌های ناایمن تهران/برخی اسامی را اینجا ببینید/تکلیف چیست؟
دادستان کل کشور درباره مشخص شدن ساختمان های ناایمن تهران گفت:این‌که ساختمان‌های ناایمن شناسایی و سپس تخریب شوند، وظیفه دادستانی نیست. بلکه نهادهای مربوطه باید نسبت به انجام وظایفشان اقدام کنند.

به گزارش آسیانیوز، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن و اقدامات انجام شده در این رابطه، اظهار کرد: دادستانی و دادگستری استان تهران و‌ همچنین سایر استان‌ها در این رابطه ورود و به دستگاه‌ها مربوطه و برخی از مالکان این ساختمان‌ها نیز موارد را اعلام کردند.

وی افزود: این‌که ساختمان‌های ناایمن شناسایی و سپس تخریب و در نهایت ساخت و ساز انجام شود، وظیفه دادستانی نیست بلکه نهادهای مربوطه باید نسبت به انجام وظایفشان در این حوزه اقدام کنند.

دادستان کل کشور در واکنش به این‌که آیا شهردار تهران که در گذشته اعلام کرده بود لیست ساختمان‌های ناایمن در تهران را فقط به مرجع قضایی اعلام خواهد کرد و این‌که تا به امروز این اقدام از ناحیه وی صورت گرفته یا خیر؟ بیان کرد: لیست ساختمان‌هایی که در تهران ایمنی ندارند توسط شهرداری تهران به دادگستری استان تهران تحویل داده شده است.

ساختمان های ناایمن تهران

به نقل از تجارت نیوز، وی افزود: در حوادث اخیری که اتفاق افتاد به ویژه حادثه زلزله نزدیک به ۸ ریشتر در کشور ترکیه، تصاویر منتشر شده از این وقایع وحشتناک است، این موارد هشداری است به تمام مسئولان امر من جمله سازمان مهندسی، شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و … که باید بیش از گذشته وظایف خود در این حوزه را با جدیت دنبال و اقدامات لازم را انجام دهند‌.

لیست ساختمان‌های ناایمن تهران

این درحالی است که عضو شورای شهر تهران خرداد امسال گفت: «شنبه شب دادستان کل کشور اعلام کرد که با آزادی انتشار اطلاعاتی که وجود دارد منعی برای انتشار لیست ساختمان‌های پرخطر تهران وجود ندارد.»

این گزارشی است که شورای شهر پنجم از آتش نشانی می‌گیرد و شهرداری وقت را ملزم می‌کند که آن را در سامانه‌ی شفافیت منتشر کند و با مالکانش به نوعی برخورد شود. اما پیروز حناچی، شهردار وقت تهران، به خواست برخی نهادها که انتشار آن را مصلحت نمی‌دانستند تمکین می‌کند. تمکین او در حالی بود که لیست این ساختمان‌ها نه طبقه بندی خاصی دارد و از سوی دیگر انتشار آن، مصوبه‌ی شورای شهر را هم داشت.


ا ناصر امانی، عضو شورای شهر ششم تهرانگ گفت:«شنبه شب دادستان کل کشور اعلام کرد که با آزادی انتشار اطلاعاتی که وجود دارد منعی برای انتشار لیست ساختمان‌های پرخطر تهران وجود ندارد»./

https://www.asianews.ir/u/9dd
اخبار مرتبط
جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل اجزای سازه و کاهش مقاومت و تخریب مصالح، از روش های ایمن سازی استفاده می کنند. یکی از این روش های بسیار کاربردی، آب بندی نما نام دارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی موارد زیر جهت آشنایی بهتر با این روش نوین بپردازیم.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد زلزله‌امروز ترکیه بزرگ ترین فاجعه طبیعی این کشور از سال 1939 تاکنون است که در نتیجه آن، 2818 ساختمان (تاکنون) به طور کامل فروریخته است.
یزد - فرمانده انتظامی استان از دستگیری 9 نفر سارق حرفه ای و کشف 102 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره درشهرستان یزد خبرداد
یزد - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از ارجاع دعاوی مرتبط با حوزه صنعت ساختمان از طریق دفاتر خدمات قضایی به شعبه39 شورای حل اختلاف مستقر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بنا به دستور دادگستری استان خبر داد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ریزش بخشی از باقی‌مانده ساختمان متروپل آبادان خبر داد و گفت که «احتمال می‌رود یک یا چند نفر از کارگران زیر آوار محبوس شده باشد.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید