صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۳
کد خبر: 13429
گزارشگر: 213
۲۲۱۰
۰
۰
۲
کشته های زمین لرزه سوریه بیش از ۴ هزار نفر شد

آخرین تلفات زلزله در ترکیه و سوریه+انتشار ویدئوی شگفت آور/افزایش قربانیان ۲۲ هزار نفر تاکنون

آخرین تلفات زلزله در ترکیه و سوریه+انتشار ویدئوی شگفت آور/افزایش قربانیان ۲۲ هزار نفر تاکنون
براساس آمارها، کشته شدگان در سوریه در اثر زلزله نزدیک ۴ هزار نفر گزارش شده است و مجموع تلفات زلزله در ترکیه و سوریه از ۲۲ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش آسیانیوز، با اعلام رئیس جمهور ترکیه، شمار قربانیان زلزله‌ در این کشور به ۱۸ هزار و ۹۹۱ تن افزایش یافته است.

رئیس جمهوری ترکیه از افزایش شمار قربانیان زلزله در این کشور خبر داد. اردوغان در این باره گفت: شمار قربانیان زلزله‌ به ۱۸ هزار و ۹۹۱ تن و تعداد نجات یافتگان نیز به ۷۵ هزار و ۵۲۳ نفر افزایش یافته است. رئیس جمهور ترکیه همچنین از تخلیه بیش از ۷۶ هزار نفر از مناطق زلزله‌زده به سایر استان‌های این کشور خبر داد.

بر اساس آمارهای رسمی، در سوریه نیز ۳۳۷۷ قربانی ناشی از زلزله گزارش شده است. به گزارش الجزیره، تاکنون مجموع تلفات زلزله در این دو کشور از ۲۲ هزار تن فراتر رفته است.

همچنین در عملیات آواربرداری نوزاد ۲۰ روزه حدود ۶۰ ساعت پس از زلزله ترکیه از زیر آوار نجات یافت.

لحظه خارج کردن این نوزاد از زیر آوار را در ادامه ببینید:

 

https://www.asianews.ir/u/9df
اخبار مرتبط
دادستان کل کشور درباره مشخص شدن ساختمان های ناایمن تهران گفت:این‌که ساختمان‌های ناایمن شناسایی و سپس تخریب شوند، وظیفه دادستانی نیست. بلکه نهادهای مربوطه باید نسبت به انجام وظایفشان اقدام کنند.
زلزله به بزرگی 7.8 ریشتر که روز دوشنبه در ترکیه و سوریه رخ داد، با وجود شکاف بیش از 100 کیلومتری میان صفحه آناتولی(ترکیه) و صفحه عربستان، یکی از مرگ‌بارترین زمین‌لرزه‌های یک دهه اخیر خواهد بود.
آنتن‌های هارپ امواج رادیویی را مستقیما به سمت بالا، به سوی یونوسفر ارسال می‌کنند. حرارتی‌که در نتیجه‌ی این امواج ایجاد می‌شود در یونوسفر موجب پدید آمدن بی‌نظمی‌هایی در تراکم الکترون‌ها می شود.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «اولین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ‎جمهوری اسلامی ایران به زلزله‌زدگان سوری رسید.
استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله با بیان اینکه پس‌لرزه‌های چند روز آینده، بناهای نیمه‌آسیب‌دیده بیشتری تخریب شوند، از وجود نیروگاه هسته ای نرسین اظهار نگرانی کرد.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد زلزله‌امروز ترکیه بزرگ ترین فاجعه طبیعی این کشور از سال 1939 تاکنون است که در نتیجه آن، 2818 ساختمان (تاکنون) به طور کامل فروریخته است.
ارسال پیام هشدار زلزله، امروز، روی گوشی‌های موبایل و همراه اول واکنش های و حاشیه های متفاوتی را برانگیخت.
یزد - بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی هم‌زمان با سراسر کشور در مدرسه علی سهیلی و به همت واحد ایمنی و مدیریت بحران شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید