صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸
کد خبر: 13433
گزارشگر: 2
۶۴۵
۰
۰
۴
هدیه دادن

هدیه سازمانی و تبلیغاتی

هدیه سازمانی و تبلیغاتی
به‌هیچ وجه نقش هدیه سازمانی و هدایای تبلیغاتی را دست‌کم نگیرید! ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ارزش هدایا بپردازیم و شما را با انواع هدیه مثل هدیه نوروز، هدیه سازمانی و هدایای تبلیغاتی آشنا کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

معمولاً مناسبت‌های خاص مثل تولد، سالگرد یا عید نوروز، زمان هدیه‌دادن است. در این مواقع، ما زمان و هزینه زیادی را برای یافتن هدیه مناسب برای عزیزانمان صرف می‌کنیم. ما این کار را به صورت طبیعی و ناخودآگاه انجام می‌دهیم. با این حال، هدیه‌ای که انتخاب می‌کنیم، چیزهای زیادی راجع به رابطه ما با شخص موردنظر بیان می‌کند؛‌ در نتیجه، هدیه و کادو نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ارزش هدایا بپردازیم و شما را با انواع هدیه مثل هدیه نوروز، هدیه سازمانی و هدایای تبلیغاتی آشنا کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

 

تاریخچه هدیه‌دادن

 

ممکن است پیش خود فکر کنید که هدیه‌دادن امری جدید است و این رسم به‌تازگی بین مردم عرف شده است؛ اما اشتباه می‌کنید. رسم هدیه‌دادن رسمی بسیار قدیمی است که حتی شاید بتوان نشانه‌هایی از این کار را در اقوام اجدادی‌مان نیز پیدا کرد.

بسیاری از محققان این باور را دارند که در دوران غارنشینی، مردم برای آن که ارتباط‌های اجتماعی خود را تقویت کنند و قدرانی خود از یکدیگر را نشان دهند، چیزهایی مثل صخره‌ها و سنگ‌ها یا دندان‌های حیوانات را به عنوان نشانه‌ای از قدردانی خود به همدیگر می‌دادند. طبیعتاً حالت پیشرفته‌تر این کار، همان کادو دادن امروزی است.

 

دلیل اهمیت هدایا

 

حال که با مفهوم هدیه و کادو آشنا شدید، بهتر است به دلیل اهمیت کادوها و نقشی که در روابط اجتماعی ما ایفا می‌کنند، بپردازیم. بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که چندان برایشان هدیه مهم نیست و آدم‌ها را بر اساس کادویی که از آن‌ها دریافت می‌کنند، نمی‌سنجند؛ اما همة ما به‌خوبی می‌دانیم که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.
به همان اندازه که در انتخاب کادو برای عزیزانمان سخت‌گیریم و وقت و هزینه زیادی را صرف آن می‌کنیم، هنگام دریافت هدیه نیز‌ نمی‌توانیم صبر کنیم تا آن را باز کنیم. تأثیر زیاد هدیة مناسب را هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند. یک هدیه مناسب می‌تواند جان تازه‌ای به بسیاری از روابط سرد و از بین رفته ببخشد. حتی اگر این هدیه، یک هدیه سازمانی یا جزو هدایای تبلیغاتی شرکت‌ها باشد.
در زیر به بررسی بعضی از تأثیرات خوب هدیه‌ها پرداخته‌ایم.

 

تقویت و حتی ایجاد روابط

 

یکی از نقش‌های اصلی که کادو در روابط اجتماعی ایفا می‌کند، تقویت روابط بین افراد است. بدون شک با چنین موقعیت مشابهی روبه‌رو شده‌ایم که وقتی مشکلی در روابطمان به وجود آمده، به سراغ خریدن کادو رفته‌ایم. کادو خریدن حتی می‌تواند علاوه بر تقویت روابط، به ایجاد آن‌ها نیز کمک کند.هدیه سازمانی

دلیل اهمیت هدایای سازمانی

در واقع، برخی از جامعه‌شناسان فکر می‌کنند که ما فقط به افرادی هدیه می‌دهیم که می‌خواهیم با آن‌ها رابطه داشته باشیم. حتی بعضی افراد بر این باورند که هدیه ندادن یا ردکردن آن، اساساً رد رابطه است.
همچنین بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تقویت رابطه کارمندان خود با مدیران و افزایش انگیزه در آن‌‌ها، به کارمندان خود متناسب با مناسبت‌های مختلف هدیه‌هایی می‌دهند. هدیه سازمانی که شاید بتوان آن را جزء هدایای تبلیغاتی دانست، نشان‌دهندة همان تأثیر هدیه به عنوان تقویت دهنده روابط بین افراد است.

 

راهی برای نشان‌دادن عشق و فداکاری

 

طبیعتاً همه ما مراحل سخت و دشوار انتخاب هدیه و خریداری آن را گذرانده‌ایم؛ اما چیزی که در تمامی مراحل پیچیده انتخاب و خرید هدیه بدیهی است، این است که وقت و انرژی و هزینه‌ای که برای هدیه‌های موردنظرمان صرف می‌کنیم، متناسب با فردی که می‌خواهیم برای او هدیه بگیریم متفاوت است.
زمانی که شما هدیه‌ای کاملاً شخصی و بسیار عالی را برای شخص موردنظر خود انتخاب می‌کنید، بدون شک فردی که کادو را دریافت کرده است از هزینه، انرژی و وقتی که گذاشته‌اید آگاه می‌شود و به همان میزان متوجه عشق و علاقه‌ای که شما نسبت به او دارید، می‌شود. به همین سادگی، کادوها و هدایا راهی برای نشان‌دادن علاقه و عشق شما به عزیزانتان هستند.

 

هدیه سازمانی و هدایای تبلیغاتی

 

همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، ما در این مقاله قصد داریم هرآنچه راجع به هدیه نیاز است، بدانید. یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین انواع هدیه، هدیه سازمانی و تبلیغاتی است که در شرکت‌ها بسیار رایج است. وظیفه اصلی یک هدیه سازمانی، ایجاد یک نقطه تماس با کارمندان یا مشتریان است.

خرید کادو

انواع هدیه تبلیغاتی

دلیل اهمیت هدایای تبلیغاتی

 

شاید بتوانید به‌سادگی، جواب این سؤال را در نوشته‌های بالا بیابید. همه ما با تأثیر هدیه بر افراد آشناییم. حتی اگر این هدیه از طرف شرکتی باشد که هیچ رابطه شخصی با آن نداریم. به دلیل تأثیر زیاد هدایا در تقویت رابطه‌ها، هدایای شرکتی به یک جزء ارزشمند از برنامه‌های تبلیغاتی شرکت‌های موفق تبدیل شده است.
هدایای تبلیغاتی و هدیه سازمانی در افزایش انگیزه کارکنان و حفظ آنان و در کنار آن، جذب مشتری، نقش مهمی ایفا می‌کند. انگیزه روان‌شناختی قوی پشت هدایای سازمانی می‌تواند به جذب مشتریان بالقوه کمک کرده و در کنار آن، احساس مشارکت و وفاداری کارمندان را نیز افزایش دهد. به طور کل، اگر به دنبال داشتن موفقیت برند خود هستید، حتماً هدایای تبلیغاتی و سازمانی در مناسبت‌های مختلف مثل هدیه تولد یا هدیه نوروز را جزء برنامه‌های تبلیغاتی خود قرار دهید.

 

انواع هدایای سازمانی

 

هدیه سازمانی برای بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی سودمند است؛‌ چه این برنامه‌ها برای جذب مشتری جدید یا نگه‌داشتن مشتری‌های قدیمی باشند. دلیل آن هم به خاطر قدرت منحصربه‌فرد هدیه در ایجاد ارتباطات واقعی و معنادار بین افراد است. حالا که بااهمیت هدایای تبلیغاتی و سازمانی آشنا شدید، بهتر است انواع آن را نیز بشناسید.

هدایای بازاریابی
• هدایای جستجوگر فروش
• هدایای شرکتی برای مشتریان
• هدایای شخصی برای مشتریان
• هدایای شرکتی برای کارمندان

فروشگاه اینترنتی رابین لند

کادوهای تبلیغاتی و سازمانی

جمع‌بندی

 

بسیاری از شرکت‌ها هزینه‌های هنگفتی صرف تبلیغات بنری در سایت‌ها و بیلبوردهای مختلف برای جذب مشتری پرداخت می‌کنند؛ اما اگر شرکت‌ها به درستی بااهمیت هدیه و تأثیری که بر روی دریافت‌کننده می‌گذارد آشنا شوند، می‌توانند با هزینه‌های بسیار کمتری، مشتریان بیشتری را به سمت برند خود جذب کنند.
به طور کل، اگر مسئولیت بازاریابی شرکتی را برعهده دارید، به‌هیچ‌وجه نقش هدیه سازمانی و هدایای تبلیغاتی را دست‌کم نگیرید. سایت‌ها و فروشگاه‌های زیادی هم وجود دارند که می‌توانید هدایای سازمانی موردنظر خود را خریداری کنید. یکی از قوی‌ترین فروشگاه‌ها در تهیه و فروش هدایای سازمانی و تبلیغاتی، فروشگاه اینترنتی رابین لند است. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی، متناسب با هر مناسبتی، هدایای تبلیغاتی موردنظر خود را خریداری کنید.

https://www.asianews.ir/u/9di
اخبار مرتبط
برای کنکوری‌های پر تلاش و مصمم چه خبری می‌تواند جذاب‌تر تخفیفات ویژه کتاب‌های کمک درسی باشد؟ بانک کتاب بیستک در آستانه ۲۴ آبان روز کتاب و کتاب خوانی طرح ویژه‌ای را برای تمامی داوطلبان در نظر گرفته که می‌تواند فرصتی ایده‌آل برای تهیه کتاب‌های کار کنکور و آموزش باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید