صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۶
کد خبر: 13437
گزارشگر: 213
۷۶۳
۰
۰
۲
خبر مهم درباره پیش فروش خودرو

قرعه‌کشی خودرو در تردید/دستورالعمل خودرویی اصلاح شود

قرعه‌کشی خودرو در تردید/دستورالعمل خودرویی اصلاح شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم گفت: فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی به صلاح کشور نیست.

به گزارش آسیانیوز، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم گفت: فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی به صلاح کشور نیست و از این رو دستورالعمل شورای رقابت باید اصلاح شود که در این راستا منطقی‌ترین راه، عرضه خودرو در بورس کالا است.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایرنا در مورد دستورالعمل خودرویی شورای رقابت اعلام کرد: شورای رقابت در این زمینه اشتباه فاحشی را مرتکب شد، زیرا عرضه خودرو نسبت به تقاضا کمتر است و امروز خودرو یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

وی معتقد است که ادامه قرعه‌کشی به هر نحوی حاصلی جز صف‌های خرید طولانی و ادامه شرایط ملتهب بازار ندارد.

قادری با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد، راهی جز عرضه خودرو از طریق بورس برای برقراری عدالت وجود ندارد، بیان داشت: نکته‌ای که در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا وجود دارد، نخست واقعی شدن قیمت‌ها است تا تولیدکننده نیز بتواند بر توسعه و رشد تولید تمرکز کند.

------------
بیشتر بخوانید

جزئیات و زمان پیش فروش ایران خودرو به مناسبت دهه فجر+شرایط

----------------------------------

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: موضوع بعدی، مابه‌التفاوت قیمت در رقابت است که باید جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که در بخش خودرو فعالیت می‌کنند، هزینه شده یا به نوعی به اقشار محروم جامعه برگردد.


وی تاکید کرد: برای اینکه خودروساز ضرر نکند، باید قیمت‌ها واقعی شوند و در ادامه مابه‌التفاوت قیمت در بخش سود حاصله در اختیار دولت قرار گیرد و برای مصارف عمومی کشور هزینه شود.

 قادری در پایان گفت: شورای رقابت باید مصوبه اخیر خود را اصلاح کند؛ زیرا منطقی‌ترین شکل این است که خودرو از طریق بورس عرضه شود و قرعه‌کشی هیچ یک از شرایط رقابتی و مطلوب را برای بازیگران بازار خودرو از جمله خودروساز و مصرف‌کننده ندارد.

به گزارش ایرنا، «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار پس از جلسه اخیر شورای عالی بورس که روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن ماه) برگزار شد، اعلام کرد: در شورای عالی بورس با اجماع آرا، بحث عرضه خودرو در بورس کالا مصوب و این امر از سر گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌ شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و از مراجع ذی‌صلاح برای حل این موضوع پیگیری خواهیم کرد.

عشقی افزود: همچنین فرآیند عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا ادامه پیدا می‌کند./


https://www.asianews.ir/u/9dm
اخبار مرتبط
مرحله جدید پیش فروش محصولات شرکت سایپا از روز پنجشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.
براساس بخشنامه جدید سایپا، متقاضیان می‌توانند از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه، 20 بهمن، در طرح فروش فوری این شرکت ثبت‌نام کنند.
شورای رقابت امروز در قالب اطلاعیه ای دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را اعلام کرد که در این دستورالعمل شروط ۹گانه ای برای مشتریان جهت خرید خودرو مطرح شده است.
خودروسازی سایپا اعلام کرده است که پیش فروش سایپا برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر (طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) از فردا ۱۶ بهمن به مدت سه روز اجرا می‌شود.
ایران‌خودرو در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده است که اجرای طرح پیش فروش جدید از امروز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه با عرضه چهار محصول این شرکت آغاز شده است.
همزمان با طرح فروش فوری آریسان در ایران خودرو، طرح پیش فروش چهار محصول دیگر هم از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید