صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۵
کد خبر: 13455
گزارشگر: 213
۵۹۲
۰
۰
۲
آخرین وضعیت هواشناسی

ادامه بارش برف در سراسر کشور/ سفر ممنوع!

ادامه بارش برف در سراسر کشور/ سفر ممنوع!
گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور حاکی از بارش برف در بسیاری از نقاط کشور است.
به گزارش آسیانیوز، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۶ استان کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور حاکی از بارش برف در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، تهران ،خراسان رضوی ،خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، زنجان ، سمنان ، قزوین ، قم ، لرستان ، مازندران ، مرکزی ، همدان ، چهارمحال و بختیاری ،کردستان ، کرمانشاه و گلستان است. همچنین در برخی از محورهای استان‌های ایلام ، خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در این شرایط از انجام هرگونه سفر و تردد غیرضروری در معابر این استان‌ها یا به مقصد این استان‌ها پرهیز شود، اضافه کرد: همچنین رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب، رانندگی با سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است. رانندگانی که سفری ضروری در پیش دارند، توجه داشته باشند که حتما زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند.

شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌های دریافتی در حال حاضر تردد در تمامی محورها روان بوده و تنها در هر دو مسیر آزادراه ساوه - همدان ترافیک نیمه سنگین است.

وی درباره محورهای دارای انسداد نیز گفت: محور چالوس و آزادراه تهران - شمال همچنان و تا اطلاع بعدی مسدود است. محور قدیم خرم آباد - پلدختر نیز تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محور ریگان – ایرانشهر نیر مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: محورهای خوانسار – بوئین، کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه های چری ، تاراز و شاه منصوری)، شمشک - دیزین، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان، محور گنجنامه – تویسرکان و پونل - خلخال نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند./
https://www.asianews.ir/u/9e5
اخبار مرتبط
فعالیت سامانه بارشی برای روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن) در سطح کشور فعال است و در ادامه برودت هوا پیش بینی شده است.
فعالیت سامانه بارشی و وضعیت بحرانی بارش ها در نقاط مختلف کشور ادامه دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای فردا بارش های سنگین را برای نواحی جنوبی و شمال شرق کشور پیش بینی می شود که موجب انسداد راه های کوهستانی و سردسیر خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه جدید بارشی به کشور در هفته آینده و آخرین وضعیت هوای تهران خبر داد.
یزد - عضو شورای اسلامی شهر در بازدید از فعالیت مناطق پنج گانه شهرداری در سطح شهر گفت:شهرداری یزد برای بارش برف و مقابله با یخ زدگی معابر آمادگی کامل داشته و خدمات رسانی به شهروندان همچنان ادامه دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: مدارس استان تهران در تمامی مقاطع فردا سه شنبه ۲۷ دی ماه به صورت غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.
تصاویری از پیدا شدن گرگ در خیابان های خلخال بعد از ارش سنگین برف منتشر شده است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، روند کاهش دما و برودت هوا تا هفته آینده ادامه دار است.
روز شنبه،۲۴ دی‌ماه، با ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر افزایش ابرناکی و اواخر شب بارش‌های پراکنده به صورت برف در سطح استان تهران مورد انتظار است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید