صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۷
کد خبر: 1347
گزارشگر: 49
۱۱۱۶
۰
۰
۱
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان عنوان کرد:

نگاه پادشاه جدید عمان به تجارت با ایران

نگاه پادشاه جدید عمان به تجارت با ایران
نگرش سلطان هیثم به ایران همانند سلطان قابوس است
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان گفت: از اواخر هفته گذشته پرواز شیراز به صحار برای اولین بار صورت گرفت و انتظار داریم در اواخر ماه آینده نیز پرواز اهواز به صحار نیز برقرار شود. محسن ضرابی در خصوص انتخاب پادشاه جدید عمان و نگاه وی به تجارت با ایران گفت: شرایط نشان می‌دهد که خط مشی سلطان هیثم بن طارق همان رویه‌ای است که سلطان قابوس پیش از این داشته است. ایشان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به نمایندگی از کشور عمان حضور داشت و در سال‌های اخیر سفرهای متعددی را به ایران داشته است.
وی ادامه داد: به طور کلی اکثر فعالان اقتصادی که با این کشور مشغول به کار هستند بر روی ایشان نظر مثبت دارند. از سوی دیگر ساختار سیاسی و اقتصادی عمان تاکنون تغییری نکرده و وزرا همان هستند که در زمان سلطان قابوس مشغول به کار بودند. پس طبیعی است که همان خط مشی و رویه‌ای که در سال‌های قبل داشتیم اکنون نیز ادامه پیدا کند.
ضرابی با اشاره به سفر هیات تخصصی شیلات گفت: ابتدای هفته جاری یک هیات تخصصی شیلات عازم عمان شد که خوشبختانه شاهد آغوش باز مقامات عمانی بودیم در صورتی که اگر سیاست عمان در قبال ایران قرار بود تغییر پیدا کند، حداقل این سفر به تعویق می‌افتاد. سفر این هیات تخصصی براساس توافقی بود که در فروردین سال جاری در سفر دکتر علوفی وزیر شیلات و کشاورزی که در آن زمان معاون وزیر بود، صورت گرفت. اتاق مشترک ایران و عمان با همکاری اتحادیه آبزیان این هیات تخصصی را برای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه شیلات به عمان فرستاد.
رئیس اتاق ایران و عمان در خصوص راه‌های ارتباطی دو کشور گفت: اکنون عمان ایر و سلام ایر هر روز از ایران به مسقط پرواز دارند و قشم ایر نیز سه روز در هفته پرواز دارد. ضمن آنکه از اواخر هفته گذشته پرواز شیراز به صحار برای اولین بار صورت گرفت و انتظار داریم در اواخر ماه آینده نیز پرواز اهواز به صحار نیز برقرار شود. در بخش دریایی نیز ما هر روز از بنادر شهید رجایی، باهنر، جاسک و چابهار به صلاله ،صحار و خط حمل و نقل دریایی داریم.
 
https://www.asianews.ir/u/1qj
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید