صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۲
کد خبر: 13470
گزارشگر: 306
۳۳۸
۰
۰
۱
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خبر داد

غیر بومی بودن ۴۳ درصد بیماران استان / سرانه تخت در استان بازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۲ می باشد

غیر بومی بودن ۴۳ درصد بیماران استان / سرانه تخت در استان بازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۲ می باشد
یزد - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به غیر بومی بودن ۴۳ درصد بیماران استان یزد اظهار داشت: بهداشت و درمان یزد به عنوان یک برند در منطقه معروف و مورد اعتماد است به ویژه ساکنان جنوب و جنوب شرق کشور برای درمان به یزد مراجعه می کنند که لازمه برنامه ها به نحوی انجام شود که این کیفیت حفظ شود و ارتقا پیدا کند

دکتر هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یزد به لحاظ سرانه تخت در بین سه استان برتر کشور قرار دارد از افتتاح ۱۲۰ هزار متر مربع طرح عمرانی در این دانشگاه خبر داد.

وی تصریح داشت  : حدود ۳۶۰ هزار مترمربع طرح عمرانی در این دانشگاه در سال های قبل شروع شده بود که ۱۲۰ هزار مترمربع آنها به نتیجه رسیده و تکمیل ۲۴۰ هزار مترمربع باقی مانده این طرح ها در دست انجام است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد : این طرح ها به طور متوسط حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تکمیل آنها در اولویت برنامه های دانشگاه قرار دارد.

دکتر هاشمی بهره گیری از منابع فیزیکی، مالی و ارتقاء فرهنگ سازمانی و کاهش بروکراسی اداری را از دیگر برنامه های دانشگاه عنوان کرد.

وی انجام پژوهش های کاربردی و استفاده از فناوری های نوین با اولویت نیازهای نوین در استان یزد و تأمین نیازهای رفاهی دانشجویان و پرسنل دانشگاه را از برنامه های اصلی این دانشگاه برشمرد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد : تکریم ارباب رجوع ، استفاده از تجارب اساتید و پیشکسوتان ، بازدیدهای میدانی و سرزده از بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی از دیگر برنامه هایی است که به صورت جدی پیگیری می شود.

دکتر هاشمی : براساس آمارها، روزانه بین ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان یزد بستری و حدود ۵۰۰ عمل جراحی در این مراکز انجام می شود که ۵۰ درصد این اعمال جراحی مربوط به بیماران غیربومی است

وی به نارضایتی برخی از شهروندان استان در زمینه دشواری دریافت خدمات پزشکی به دلیل حضور قابل توجه بیماران غیربومی در مراکز درمانی استان پرداخت و خاطرنشان کرد : بیمار پذیر بودن استان یزد فرصت و تهدید توامان است و باید برای تبدیل تهدیدهای این بخش به فرصت بیش از پیش برنامه ریزی و تلاش شود.

بیان داشت : به طور متوسط روزانه چهار هزار بیمار در استان به صورت سرپایی از خدمات درمان برخوردار می شوند که ۶۰ درصد آنها را نیز بیماران غیربومی تشکیل می دهد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه  استان یزد جز سه استان برتر در سرانه تخت در کشور است و به زودی با بهره برداری از بیمارستان اشکذر و طرح توسعه بیمارستان مهریز این آمار افزایش خواهد یافت گفت : در حال حاضر سرانه تخت در استان یزد بازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۲ می باشد که این آمار در سطح شهر یزد بالاتر از ۲ است.

 دکتر هاشمی با تاکید به تقدم تزکیه بر تعلیم افزود : اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی باید علاوه بر آموزش علم در زمینه اخلاقیات و منش صحیح در ارائه خدمات به بیماران آموزش ببینند.

 وی گفت : برنامه های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را حسب  تأکید مقام معظم رهبری در موضوع جوانی جمعیت در اولویت دانشگاه قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ارتقاء سلامت سالمندان، افزایش میزان دسترسی مردم استان به خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت، در دسترس و ارزان قیمت و عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را از دیگر اولویت های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی بیان کرد.

گفتنی اینکه در پایان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 غیر بومی بودن ۴۳ درصد بیماران استان / سرانه تخت در استان بازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۲ می باشد ریا، دکتر هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

https://www.asianews.ir/u/9ek
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید