صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۳
کد خبر: 13494
گزارشگر: 213
۸۹۸
۰
۰
۳
در هنگامه توافقات در عمان با ایالات متحده

شرط مذاکراه با آمریکا/آخرین وضعیت پول های بلوکه ایران در قبال تبادل زندانی

شرط مذاکراه با آمریکا/آخرین وضعیت پول های بلوکه ایران در قبال تبادل زندانی
مذاکره با آمریکا نیازمند شرطی است که یک فعال سیاسی به آن اشاره کرده است.

به گزارش آسیانیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توییتر نوشت: « سخنگوی واخ(وزارت خارجه) آمریکا به شکل ضمنی گزارش ان بی سی درباره مذاکره برای زندانیان این کشور و اموال مسدود شده ایران را تایید کرد. با درخواست واشینگتن موافقت تهران ، مذاکران غیرمستقیم و نتیجه‌بخش انجام شده اما نهایی شدن توافقات در حال مذاکره نیازمند صداقت و عدم سیاسی کاری آن‌هاست.»

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی بر مذاکرات غیرمستقیم این کشور با ایران درباره تبادل زندانیان و آزادسازی اموال مسدود شده ایران را رد نکرد و گفت که واشنگتن همواره برای آزادی شهروندان خود تلاش می‌کند.

----------------

بیشتر بخوانید

پیشگویی تکان دهنده نوستراداموس از چند ماه آینده/جنگ جهانی ویرانگر یا نظم نوین؟

----------------------------------

ند پرایس، سخگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره سفر راب مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به عمان گفت: وی در دیدارهای خود در عمان در مورد مسائل مربوط به ایران گفت‌وگو کرده است. همان‌طور که می‌دانید راب مالی فرستاده ویژه برای ایران است؛ بنابراین می‌توانید تصور کنید که تمام تعاملات او در درجه اول بر روی ایران متمرکز خواهد بود. با توجه به نقش مهمی که عمان در کمک به حل چالش‌ها، کمک به پر کردن شکاف‌ها ایفا کرده است، این کشور نقش بسیار مفید و مهمی در تصمیم ایران برای آزادی باقر نمازی نیز ایفا کرد. آنها از بخشی از تلاش‌های طولانی مدت ما برای آزادی همه زندانیان متخلف و کمک به آزادی باقر نمازی در ایران حمایت کردند.


این دیپلمات آمریکایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش روز چهارشنبه شبکه ان‌بی‌سی که در آن مدعی شده بود، گفت‌وگوهای غیر مستقیمی میان تهران و واشنگتن درباره تبادل زندانیان میان دو کشور با میانجی‌گری قطر و انگلیس در جریان است، این گزارش را رد نکرد و گفت: من در موقعیتی نیستم که تمام جزئیات گزارش را تأیید کنم اما در هسته گزارش همان‌طور که خواندم، نشان می‌دهد که ما متعهد هستیم که هر کاری می‌توانیم برای تامین آزادی شهروندان آمریکایی انجام دهیم تا در اسرع وقت سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز را به خانه بیاوریم. من البته نمی توانم وارد جزئیات آنچه ممکن است در جریان باشد، شوم.

این در حالی است که معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اوایل ماه جاری گفت: چند ماهی است که دیگر برجام در دستور کار قرار ندارد، همچنین اعمال تحریم‌های جدید شاید به زودی رخ دهد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی این وزارت‌خانه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر امورخارجه آمریکا که گفته بود با اسرائیل درخصوص تعمیق همکاری‌ها برای مقابله با ایران رایزنی کرده است، به تکرار ادعاهای خصمانه واشنگتن علیه ایران پرداخت و گفت: این سیاست جدیدی نیست. ما همواره در این دولت درباره مبارزه با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران صحبت کرده‌ایم./

https://www.asianews.ir/u/9f7
اخبار مرتبط
در حالی که به گزارش رویترز راه‌اندازی کامل اینترنت داخلی در ایران توسط چین در ازای مبادله نفت به واقعیت نزدیک می‌شود؛ باید گفت دادن‌ امتیاز تشکیلات امور تجارتی‌ و صنعتی‌ و کشاورزی‌ و معادن‌ و خدمات‌ به‌ خارجی با اصل‌ هشتاد و یکم قانون اساسی، مغایر است.
در حالی که سفر رئیس‌جمهور چین به عربستان سعودی در دی ماه امسال و انتشار بیانیه‌های ضد ایرانی پکن در همراهی با اعضای شورای همکاری خلیج فارس بحث‌ برانگیز شد، این کشور دیروز در سفر ابراهیم رئیسی خواستار احیای برجام شده است.
گروه هفت درصدد است بسته‌ای از اقدامات تحریمی را تا ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) در سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین هماهنگ کنند.
خبرگزاری رویترز نوشت شرکت‌های دولتی ایران و ونزوئلا در هفته‌های آینده نوسازی ۱۰۰ روزه بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور آمریکای جنوبی را آغاز خواهند کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هشت نفر از مدیران ارشد شرکت پراور پارس را تحریم می کند.
وزارت امورخارجه آمریکا ادعا کرد که وقتی موضوع جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در میان است، اسرائیل یک شریک و متحد مهم منطقه‌ای در مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.
به دنبال حمله اخیر به تاسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان، یک رسانه آمریکایی از هشدار دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل درباره هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران خبر داده است.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: متاسفانه شرایط کنونی حول برجام را می توان به بن بست خورده توصیف کرد.
تصاویر ماهواره «اسکای سَت» از حمله به تاسیسات وزارت دفاع اصفهان را سایت Planet Lab حمله منتشر کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید