صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۶
کد خبر: 13520
گزارشگر: 213
۲۰۴۳
۰
۰
۳
تلفات تکان دهنده زمین لرزه اخیر

آخرین وضعیت زلزله ترکیه و سوریه با بیش از ۴۵ هزار کشته+فیلم

آخرین وضعیت زلزله ترکیه و سوریه با بیش از ۴۵ هزار کشته+فیلم
براساس آمارهای رسمی، ۳۹ هزار و ۶۷۲ هزار نفر در ترکیه و حدود ۵۴۰۰ نفر در سوریه در اثر این بلای طبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، شمار جان‌باختگان زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه بعد از گذشت ۱۲ روز، از مرز ۴۵ هزار نفر گذشت.

براساس آمارهای رسمی و به گفته مسوولان محلی، ۳۹ هزار و ۶۷۲ هزار نفر در ترکیه و حدود ۵۴۰۰ نفر در سوریه در اثر این بلای طبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

برخی از مردمی که خانه‌هایشان بعد از زلزله سالم‌تر باقی مانده، به خانه‌های خود برگشته‌اند و کسانی که امکان زندگی در خانه‌های خود را ندارند، در حال جمع‌آوری وسایل سالمِ خانه‌های خود هستند.

------------

بیشتر بخوانید

ارتباط زلزله های جدید با «هارپ»/زمین لرزه های بزرگ را چه چیزی به وجود می آورد؟

--------------------------------

گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری ایسنا به آدیامان ترکیه در ادامه آمده است:

 

 


https://www.asianews.ir/u/9fy
اخبار مرتبط
براساس آمارها، کشته شدگان در سوریه در اثر زلزله نزدیک ۴ هزار نفر گزارش شده است و مجموع تلفات زلزله در ترکیه و سوریه از ۲۲ هزار تن فراتر رفته است.
دادستان کل کشور درباره مشخص شدن ساختمان های ناایمن تهران گفت:این‌که ساختمان‌های ناایمن شناسایی و سپس تخریب شوند، وظیفه دادستانی نیست. بلکه نهادهای مربوطه باید نسبت به انجام وظایفشان اقدام کنند.
یزد - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از برگزاری پویش " مهر تابان " در راستای جمع آوری کمکهای نقدی مردم نوع دوست استان یزد جهت زلزله زدگان استان آذربایجان غربی (خوی) خبر داد
زلزله به بزرگی 7.8 ریشتر که روز دوشنبه در ترکیه و سوریه رخ داد، با وجود شکاف بیش از 100 کیلومتری میان صفحه آناتولی(ترکیه) و صفحه عربستان، یکی از مرگ‌بارترین زمین‌لرزه‌های یک دهه اخیر خواهد بود.
آنتن‌های هارپ امواج رادیویی را مستقیما به سمت بالا، به سوی یونوسفر ارسال می‌کنند. حرارتی‌که در نتیجه‌ی این امواج ایجاد می‌شود در یونوسفر موجب پدید آمدن بی‌نظمی‌هایی در تراکم الکترون‌ها می شود.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «اولین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ‎جمهوری اسلامی ایران به زلزله‌زدگان سوری رسید.
استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله با بیان اینکه پس‌لرزه‌های چند روز آینده، بناهای نیمه‌آسیب‌دیده بیشتری تخریب شوند، از وجود نیروگاه هسته ای نرسین اظهار نگرانی کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید