صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۳:۳۱
کد خبر: 13530
گزارشگر: 213
۹۴۸
۰
۰
۷
در نشست خبری موسسه «سفیر گفتمان» مطرح شد

ضرورت ایجاد فضا و ابزار آموزش زبان در مناطق محروم کشور

ضرورت ایجاد فضا و ابزار آموزش زبان در مناطق محروم کشور
مدیر اداره کل اجرایی موسسه آموزشی «سفیر گفتمان» درباره شرایط آموزش زبان در مناطق محروم کشور گفت: از نظر زیرساخت ها منطقه هر چقدر محروم تر باشد، به همان نسبت از منظر دسترسی به تکنولوژی هم محدودیت وجود دارد، ولی واضحا برای مناطق دوردست باید فضا و امکانات آموزشی وجود داشته باشد.

به گزارش آسیانیوز، نشست خبری موسسه آموزشی «سفیر گفتمان»، عصر امروز، یکشنبه، 30 بهمن، با حضور جمعی از مدیران ارشد این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این نشست موضوعات کلی محوریت و چگونگی به روز رسانی آموزش زبان انگلیسی برای زبان آموزان و نقش این موسسه در آموزش و یادگیری زبان و نیز اطلاع رسانی در سطح کشور توضیحاتی ارایه شد .

در ادامه امید شکری، مدیر;کل اداره بازاریابی موسسه سفیر، درباره کمیت و کیفیت سهم و مارکت این موسسه آموزشی در بازار توضیح داد: گسترده ترین خدمات آموزشی در سفیر انجام می شود. ما مدعی نیستیم، ولی سعی می کنیم کیفیت برند خودمان را در سراسر کشور حفظ کنیم و نسبت به مارکت تعداد زبان آموزان زیادی داریم..

وی افزود: ما به دنبال افزایش ها نیستیم و در کمال احترام به همه عزیزان باید بگوییم که فعالیت در بخش خصوصی دشوار است. حس رقابت در موسسه برای ما کمرنگ است، ولی درصدد هستیم بهترین ها را رقم بزنیم..تغییر کتاب ها و تکنولوژی ها آموزشی از جمله راهکارهای ما در مسیر حرفه ای هستند.

در ادامه این نشست گلاره نصیری، مدیرکل اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان نیز با بیان توضیحاتی درباره وضعیت زبان آموزی در مناطق دوردست که اولویت زبان آموزی ندارند، گفت: گسترده شدن سفیر در شهرستان ها از دلایل توجه به محرومیت در زبان آموزی مناطق دور دست است. قبل از مساله کرونا موضوع آموزش از راه دور در نظر گرفته شده بود، ولی متاسفانه از نظر زیرساخت ها منطقه هر چقدر محروم تر باشد، به همان نسبت از منظر دسترسی به تکنولوزی هم محروم تر خواهد بود، ولی واضحا برای مناطق دوردست هم باید فضای آموزشی و هم امکانات آموزشی وجود داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: شاید فقط کاری که می توان انجام داد، اعزام مدرس به این محل ها با هماهنگی مرکز استانی که در حال ارایه خدمات است، از نظر شناسایی کردن باشد..ولی ما همواره تلاش کردیم که مبحثی برای این دسته عزیران که نمی توانند هزینه ها را پرداخت بکنند، داشته باشیم و طرح هایی را انجام دهیم که در سطح تهران هم هست و در شهرستان ها هم این اتفاق در حال رخ دادن است.

نصیری توضیح داد: البته مسلما از جهاتی دست ما بسته است و اگر منطقه محروم فضای آموزشی داشته باشد، مدرس می تواند برود، ولی به همان نسبت دسترسی به ابزارها و تکنولوزی هم وجود ندارد و ما فقط می توانیم در مقوله کمپین ها و بورسیه ها کار بکنیم و نقاط هدف ما باشند.

وی تاکید کرد:در مجموع برای مناطق محروم دو زیر ساخت نیاز داریم که یا باید فضای آموزشی وجود داشته باشد و یا باید امکان استفاده از آموزش راه دور فعال باشد؛ ولی در خصوص مساله پرداخت و هزینه ما علاقمند هستیم که به مشتاقان یادگیری کمک کنیم و حمایت های خود را داشته باشیم.

در ادامه شکری، مدیرکل اداره بازاریابی سفیر نیز در ادامه درباره دیگر برنامه های موسسه در مناطق محروم گفت: در خصوص مناطق محروم برنامه های خاصی در موسسه وجود دارد و در وهله نخست محتواهای ضبط شده و همچنین استادان بدون مرز در دستور کار سفیر هست که در آینده با توضیحات بیشتر به سمع و نظر دوستان خواهد رسید.

نصیری نیز در ادامه توضیح داد: به عنوان تجربه و به عنوان موسسه ای که زبان تدریس می کنیم، موسسات خیریه ای نیز در کنار ما هستند که وظایف کمک به دوستان محروم را دارند، عموما از لحاظ سخت افزاری، زیر ساخت را مهیا می کنند و این گونه ما نیز می توانیم در بحث شهریه و تدریس رایگان همکاری داشته باشیم..و تجربه چنین همکاری های را داشته و داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «آسیانیوز» مبنی بر اینکه «با توجه به نوعی مقاومت در سال های اخیر که در خصوص بحث یادگیری زبان انگلیسی کودکان و مدارس اغلب دولتی به وجود آمده، آیا در موسسات نسبتا باتجربه و بزرگ، از جمله سفیر درباره برخی مقابله ها که نسبت به ضعیف کردن پایه های یادگیری زبان انگلیسی در بخشی از آموزش عمومی کشور شکل گرفته، تمهید یا برنامه خاصی اندیشیده شده است؟» توضیح داد: مبحث آموزش زبان قبل از چنین موضوعاتی انگیزه شخصی دارد و شاید برای فضایی که مطرح هست، باید تاثیر اجتماعی را ببینیم و مادامی که دانش آموزان خودشان راغب هستند از این جهت مشکلی نداریم.

همچنین در ادامه، شکری، مدیر اداره کل بازاریابی موسسه سفیر گفتمان نیز در این باره گفت: استقبال از زبان انگلیسی همواره هست و ما در بحث مارکتینگ اطلاع رسانی های مناسبی را انجام می دهیم. البته در این باره وظیفه تغییر نگرش را داریم، ولی در حد خودمان؛ و نمی توانیم در جامعه موجی ورای تصور ایجاد بکنیم . فضا هنوز خوب است و اغلب اقشار جامعه ذهنیت مثبت دارند که بدانند برای آینده خودشان چه گامی بردارند و ما هم سعی در مساعد کردن وضعیت موجود داریم. در میان همه طیف ها و حتی در میان اقشاری که توانمندی مالی ندارند هم راهکارهایی برای حمایت داشته ایم و این کاری هست که می توانیم برای ارتقای آموزش زبان انجام دهیم.

در ادامه این نشست خبری نصیری، مدیر اجرایی موسسه سفیر گفتمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه افراد کم برخوردار چگونه شناسایی و تحت پوشش آموزش زبان قرار می گیرند، توضیح داد: این عزیران می توانند به مدیران واحدها مراجعه تا همکاران ما شرایط این عزیزان را بررسی کنند و با این دوستان علاقمند در شرایط خاص همراهی خواهند داشت./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/9g9
اخبار مرتبط
ما در ویستا با خودمان عهد بسته ایم با زبان آموزان و اولیا عزیز با شفافیت برخورد کنیم و از هیچ تلاش و کوششی در راستای پیشرفت فرزندان این منطقه فروگذار نخواهیم بود و فراموش نخواهیم کرد که ویستا حاصل اعتماد مردم همین منطقه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید