صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 13535
گزارشگر: 213
۷۴۷
۰
۰
۲
با دستور رئیس جمهور

توزیع کوپن و کالابرگ در سراسر کشور/آخرین وضعیت واریز یارانه ها

توزیع کوپن و کالابرگ در سراسر کشور/آخرین وضعیت واریز یارانه ها
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اجرای طرح مدیریت هوشمند توزیع یارانه آرد و نان، میزان صرفه‌جویی و نحوه توزیع آرد و طرح ارائه کالابرگ و اجرای سراسری آن اعلام شد.

به گزارش آسیانیوز، استفاده از کالابرگ چندماهی است که در برخی از استان‌ها به مرحله اجرا در آمده است. اما هنوز با اقبال چندانی همراه نشده است. از این رو امروز رئیسی دستور جدیدی برای استفاده کالابرگ صادر کرد.

 اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ضمن استماع گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای آزمایشی طرح توزیع کالا برگ الکترونیک در شماری از استان‌های کشور، پیشنهادها و راهکارهای گسترش اجرا و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح در سراسر کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، نحوه تسویه بدهی‌های بانک سپه ناشی از اجرای طرح ادغام مورد ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای آزمایشی طرح توزیع کالا برگ الکترونیک در شماری از استان‌های کشور گزارشی ارائه کرد و پیشنهادها و راهکارهای گسترش اجرا و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح در سراسر کشور مطرح و بررسی شد.

به نقل از تجارت نیوز، در این جلسه همچنین گزارشی از اجرای طرح مدیریت هوشمند توزیع یارانه آرد و نان، میزان صرفه‌جویی و نحوه توزیع آرد در استان‌های محل اجرای آزمایشی این طرح ارائه و درباره چگونگی تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای اجرای سراسری آن بحث و تبادل نظر شد.

مزیت کالابرگ

به اعتقاد کارشناسان مهم‌ترین مزایای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، حفظ قدرت خرید مردم در طول دوره است. قیمت کالاها بر اساس نرخ شهریور سال ۱۴۰۰ عرضه می‌شود و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند.

مزیت دیگر این طرح احترام به سلایق خانوارهاست به نحوی که مردم می‌توانند کالای مصرفی و مورد نیاز خود را از لیست اقلام اعلام شده بر اساس سلیقه و با هر نام و نشان تجاری خریداری کنند و امکان پرداخت مابه التفاوت قیمت کالاهای انتخابی با کالای مرجع فراهم شده است.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موفقیت اجرای طرح در استان هرمزگان از تسری آن به پنج استان دیگر خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که این طرح تا پایان سال در کل کشور اجرایی شود که با توجه به اجرای طرح در سه استان قزوین، مرکزی و گیلان، احتمال پیوستن یک استان دیگر به طرح تا پایان سال دور از انتظار نیست.

رئیسیکالابرگ


https://www.asianews.ir/u/9ge
اخبار مرتبط
سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ ها گفت: پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال تغییری ندارد و در سال آینده تغییرات خواهیم داشت.
براساس گفته مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک‌ در جدول مبنایی که منتشر شده است، سهم پرداختی مردم، دقیقا بر اساس قیمت کالاها در شهریور ۱۴۰۰ است.
مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک‌ با بیان اینکه اعتبار اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در کدملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود، گفت:‌ با استفاده از همه کارت‌های بانکی که به اسم سرپرست خانوار است می‌توان این کالاها را از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختیاری بودن طرح کالابرگ گفت: کالابرگ الکترونیکی مشمول 10 گروه کالایی می‌شود.
در حالی که طرح توزیع کالابرگ به تازگی آغاز شده است، گفته می شود مردم می توانند بین یارانه نقدی و کالابرگ انتخاب کنند.
در حالی که شیوه جدید پرداخت یارانه‌ها اعلام شده است، از اردیبهشت ماه تاکنون، مجلس تاکید دارد که دولت باید یارانه نقدی را حذف کند و به جای آن کالابرگ بدهد.
یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.
سخنگوی ستاد هدفمندی درباره خبر ارسال پیامکی مبنی بر قطع یارانه افراد توضیحاتی داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام خبر به پرداخت کسورات و معوقه های بازنشستگی، گفت: سامانه مربوط به توزیع طرح کالابرگ الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر تعاون گفت: افرادی که تحت هر شرایطی یارانه خود را دریافت نکردند، می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه و ثبت نام و یارانه خود را دریافت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید