صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
کد خبر: 13536
گزارشگر: 213
۷۰۶
۰
۰
۱
ادعای تکان دهنده بازرسان آژانس بین‌المللی

خبر شوک آور بلومبرگ: ایران به اورانیوم با غنای ۸۴ درصد دست یافت!

خبر شوک آور بلومبرگ: ایران به اورانیوم با غنای ۸۴ درصد دست یافت!
خبرگزاری بلومبرگ شب گذشته در خبری مدعی شد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته در ایران اورانیوم با غنای ۸۴ درصد را شناسایی کرده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که از گزارشهای رسانه‌ای اخیر درباره برنامه هسته‌ای ایران مطلع است.

 آژانس بین الملل انرژی اتمی در واکنش به ادعاهای رسانه‌ای تازه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: آژانس از گزارشهای رسانه‌ای درباره سطح غنی سازی اورانیوم در ایران مطلع است و «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس درحال رایزنی با ایران درباره نتایج راستی آزماییهای این سازمان است و به نحو مقتضی آن را به اطلاع شورای حکام آژانس خواهد رساند.

------------

بیشتر بخوانید

هشدار به وقوع جنگ

-----------------------------------

خبرگزاری بلومبرگ شب گذشته در خبری مدعی شد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته در ایران اورانیوم با غنای ۸۴ درصد را شناسایی کرده‌اند. در همین خصوص بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره این ادعای بلومبرگ اعلام کرد: مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

وی با ذکر این نکته که مطالب منتشر شده در بلومبرگ با هدف سیاه نمایی و تحریف حقایق صورت گرفته است، یادآور شد: آنچه آژانس با ایران مطرح کرده در خصوص وجود ذره یا ذراتی (particle) از اورانیوم با غنای بالای ۶۰ درصد در محل شیر برداشت محصول از طریق نمونه برداری متداول است./

منبع:همشهری آنلاین

https://www.asianews.ir/u/9gf
اخبار مرتبط
به دنبال حمله اخیر به تاسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان، یک رسانه آمریکایی از هشدار دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل درباره هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران خبر داده است.
وزیر کشور خطاب به اقدامات اروپا در خصوص سپاه پاسداران گفت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری و سیاسی‌شان است.
وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شد.
الاوسط نوشت: مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که ارسال پهپاد ایرانی به روسیه به افزایش جنایات جنگی در اوکراین کمک می‌کند و از این رو توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت این دولت نیست.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: در حالی که در دوران ترامپ شاهد بودیم که اروپا برای اجرایی کردن مکانیسم ماشه مقاومت کرد، بعد از جنگ اوکراین تنش در روابط ایران و اتحادیه اروپا بیشتر شد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که توافق هسته‌ای جدای از مساله اعتراضات در داخل ایران است؛ این در حالی است که رابرت مالی چندی پیش در این باره چرخش موضع داشت و از اعتراضات حمایت کرد.
فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی، روز جمعه اول مهر گفت به موفقیت مذاکرات احیای برجام امید چندانی نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید