صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
کد خبر: 13540
گزارشگر: 213
۱۲۰۰
۰
۰
۲
هیات نظارت بر مطبوعات از توقیف یک رسانه خبر داد

توقیف روزنامه سازندگی به دلیل تیتر «طغیان گوشت»

توقیف روزنامه سازندگی به دلیل تیتر «طغیان گوشت»
هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه اول اسفند1401 روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات توقیف کرد و بنا بر گفته سردبیر این رسانه، توقیف به دلیل تیتری با عنوان «طغیان گوشت» بوده است!

به گزارش آسیانیوز، هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه اول اسفند1401 روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات توقیف کرد.

اکبر منتجبی سردبیر سازندگی به «انجمن» گفت: شنیده‌های ما حاکی از این است که امروز جلسه هیات نظارت با ریاست وزیر ارشاد برگزار شده و خود ایشان نیز درخواست توقیف سازندگی را مطرح کرده‌اند. اعتراض ایشان ظاهرا به انتخاب تیتر «طغیان گوشت» و استدلال هم این بوده است که چنین محتوایی باعث گرانی گوشت می‌شود!

سردبیر سازندگی افزود: از چنین رویکردی چنین استنباط می شود که هیچ رسانه‌ای نباید از این پس به تصمیمات یا مشکلات اقتصادی و خصوصا گرانی‌ها اعتراض یا انتقاد کند. آقایان در هیات دولت و ارشاد تصور می‌کنند نپرداختن به این موضوعات باعث کاهش مشکلات می شود؛ در حالیکه سکوت رسانه‌های داخلی و حذف نقد رسانه‌ای از عواملی است که به تشدید اشتباه‌های مدیریتی دامن خواهد زد.

وی توضیح داد: این رفتار همچنین این پیام صریح را منتقل می‌کند که قرار نیست مرجعیت رسانه‌ای به رسانه‌های داخل برگردد. همچنین اولتیماتومی است به سایر رسانه‌های داخلی که درصورت پیش گرفتن رویه انتقادی با چنین سرنوشتی روبه‌رو خواهند شد./

https://www.asianews.ir/u/9gj
اخبار مرتبط
مدیر اداره کل اجرایی موسسه آموزشی «سفیر گفتمان» درباره شرایط آموزش زبان در مناطق محروم کشور گفت: از نظر زیرساخت ها منطقه هر چقدر محروم تر باشد، به همان نسبت از منظر دسترسی به تکنولوژی هم محدودیت وجود دارد، ولی واضحا برای مناطق دوردست باید فضا و امکانات آموزشی وجود داشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت بدون فیلتر به اساتید مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرنگاران داده است.
رییس‌جمهور در اظهارات امروز خود در مجلس درباره جزییات تهاتر نفت، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است؛ اما موضوع تهاتر نفتی سال گذشته در بخش‌هایی از فعالیت‌های اقتصادی دولت مطرح شده بود.
سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی از مشمولیت بازنشستگی برای خبرنگاران طبق بند ۳ ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی مشاغل سخت و زیان‌آور خبر و قوانین اعمال سوابق قبلی بیمه ای خبر داد.
محمد مهدی فرقانی، استاد ارتباطات و روزنامه نگاری با اشاره به دغدغه مندی جامعه رسانه ای در خصوص «لایحه نظام جامع روزنامه‌نگاری» گفت: روزنامه نگاران باید از حقوق حرفه‌ای برخوردار باشند؛ و منظور از این حقوق یعنی دارا بودن استقلال حرفه‌ای، فکری و عملی.
یزد - اصحاب رسانه استان در معیت رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری یزد در قالب اتوبوس خبر شهرداری یزد از طرحهای سرمایه گذاری شهرداری یزد بازدید کردند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید