صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۵
کد خبر: 13543
گزارشگر: 2
۲۶۸۴
۰
۰
۲
سریال طنز

سریال آجی بال به فصل دوم رسید

سریال آجی بال به فصل دوم رسید
این روزها سریال های طنز خانوادگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. چرا که افراد دوست دارند بعد از یک روز سخت کاری، در آخر شب، مدت زمانی را که استراحت می‌کنند، به تماشای یک سریال کمدی با موضوع جذاب بنشینند و یک لیوان چای داغ هم بنوشند.

سریال طنز ترکی آجی بال هم از این دسته سریال‌هاست که از پخش زنده شبکه سهند ارائه شده و توانست تا در مدت زمان پخش، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد. حتی به درخواست مخاطبان این سریال، فصل دوم آجی بال هم ساخته شد و قرار است تا در سال آینده مهمان خانه‌های شهروندان عزیز استان آذربایجان شرقی شود.

البته سریال ترکی زبان آجی بال نه تنها برای تبریزی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بلکه دیگر ترک زبانان ساکن ایران و اقصی نقاط جهان، که علاقه زیادی به مشاهده این سریال جذاب داشتنی دارند، می‌توانند آن را از طریق دتیای رسانه ای فام به آدرسfam.ir دنبال کنند.

 

نگاهی بر سریال آجی بال

 

سریال آجی بال مجموعه‌ای طنز و خانوادگی است که از شبکه استانی پخش می‌شود. البته لازم به ذکر است، سیمای مرکز استان آذربایجان شرقی، در حال حاضر یکی از مراکز توانمند کشور در تولید مجموعه‌های پخش زنده تلویزیون به حساب می‌آید و سریال آجی بال هم از محصولات ترکی زبان این مرکز استانی است.
در این باره باید گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی این توفیق را دارد تا در سالی که رونق تولید نامگذاری شده است، سریالی با این مضمون تولید کند که هم به اشتغال توجه کرده و هم ازدواج جوانان را در نظر گرفته است. از دیگر ویژگی‌های آن هم، می‌توان به مواردی مانند اهمیت دادن به صنایع بومی، ایجاد اشتغال از طریق تولید ملی، فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی، جایگاه و ارزش خانواده و ایجاد زمینه برای ازدواج جوانان اشاره کرد.
از سویی دیگر مجموعه تلویزیونی آجی بال تمام تلاش خود را کرده است تا معضلات و مشکلات جوانان را به ویژه در زمینه مشاغل کاذب از دریچه طنز به نمایش بگذارد.
بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی ابراز امیدواری کرده بودند که این سریال جذاب از شبکه نمایش هم در اختیار کاربران و علاقه مندان قرار داده شود.

 

آشنایی با فصل اول و دوم سریال آجی بال

 

سریال آجی بال به تهیه‌کنندگی مهدی گوهریان، کارگردانی قربانعلی طاهر فر و تصویربرداری حسن وکیلی تولید شده است. بیشتر سکانس‌های این سریال در تبریز و منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس ضبط شده است.

سریال ترکی

سری اول این مجموعه در ۱۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای در پاییز ۱۳۹۶ پخش شده بود. البته جالب است بدانید، این سریال در ابتدا قرار بود در ۶  قسمت آماده شود، اما هوشمندی و خلاقیت بازیگران این مجموعه و بداهه‌هایی که در طول فیلم‌برداری اضافه می‌کردند، سریال تا ۱۰ قسمت تولید شد.
این سریال به قدری جذاب بود که بیش از ۹۴ درصد از مخاطبان آن و بینندگان شبکه های استانی، خواهان ساخت ادامه آن بودند. بنابراین در راستای درخواست مخاطبین، ساخت فصل دوم آجی بال هم آغاز شد.
این مجموعه در سری اولش سعی کرده بود تا لحظاتی شاد و سرگرم کننده برای مخاطبینش خلق کند و با توجه به استقبال عمومی که از سری اول این سریال شده بود، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تصمیم گرفت تا با همان عوامل سابق این مجموعه تلویزیونی، اقدام به ساخت سری دوم آن کند.
فصل دوم این سریال در ۱۳ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تصویربرداری شده است و با پایان تصویربرداری فصل دوم سریال آجی بال، پخش این مجموعه در کنداکتور سال آینده این شبکه استانی قرار گرفته است و امید است در کنداکتور سایر شبکه ها از جمله شبکه ۳ قرار بگیرد. با توجه به ظرفیت بالا و پتانسیل خوب عوامل هنرمندان استان، در این سریال از اکثریت قریب به اتفاق عوامل و بازیگران بومی استفاده شده است که هر کدام در قاب این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال آجی بال

بابک نهرین، هاشم چاووشی، فاطمه شکری، بهمن تقی پور، جمال ساقی نژاد، رضا باقری، زکیه کریمی، محدثه حیرت، زیبا فرج اللهی، سودا برمایه و پریسا سهرابی به عنوان نقش آفرینان اصلی این سریال جلوی دوربین رفته‌اند.
در ادامه به معرفی بیوگرافی دو بازیگر اصلی این سریال می‌پردازیم.

 

بیوگرافی بابک نهرین

 

بابک نهرین در ۱۳ اسفند ماه ۱۳۵۹ در شهر تبریز متولد شد. او تاکنون سمت‌های مختلفی چون کارگردان، بازیگر طنزپرداز و خواننده ایرانی را برعهده داشته است.
او در سال ۱۳۸۲ با نمایش آرشین مال‌آلان و در سال ۱۳۸۳ با نمایش الیاس قفقازی موفق به دریافت جایزه اول بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی نمایش‌های طنز شد.
وی لیسانس ادبیات فارسی دارد و دوره‌های کارگردانی و بازیگری را در تهران زیر نظر علیرضا خمسه، احمد داموت و پروانه مژده گذرانده‌ است. جالب است بدانید که، او از کودکی با هنر آشنا شد و آن را ادامه داد. عمویش جمشید نهرین بازیگر و دیگر عموهایش استاد سه تار و خطاط هستند.

دنیای رسانه ای فام

وی دو برادر به نام‌های علی و حامد دارد که حامد تجربه بازیگری در نمایش‌های صمد و ممد را دارد. بابک نهرین در سال ۱۳۹۸ به صورت رسمی وارد دنیای خوانندگی شد و اولین قطعه رسمی‌اش در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ به نام «عشق دیر» منتشر شد. وی آهنگ دومش را نیز در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ با نام «آتما» منتشر کرد.

 

بیوگرافی فاطمه شکری

 

فاطمه شکری متولد ۲۱ شهریور ۱۳۳۷ در ارومیه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. او در ارومیه تحصیل کرد و موفق به اخذ دیپلم شد. خانم شکری، از طرف مادر اهل ارومیه بود، اما از آن‌جایی‌که پدرش اصالتا اهل اصفهان بود، در شهر اصفهان زندگی کرد.
او بازیگری را پیش از انقلاب و با تئاتر آغاز کرد، اما حالا بیشتر در تلویزیون و گاهی اوقات هم، در سینما بازی می‌کند و علاقه زیادی به تبریز دارد.
فاطمه شکری، برای اولین بار، در سال ۱۳۴۲ وقتی ۵ ساله بود وارد تئاتر شد و تا سن ۱۸ سالگی در سال ۱۳۵۵ به صورت مدام بازی کرد تا این‌که مدت زمانی را از هنر فاصله گرفت. وی سال ۱۳۶۹ وقتی ۳۲ ساله بود مجددا به تئاتر بازگشت و در شبکه اصفهان مشغول به کار شد.
خانم شکری با این‌که فعالیت‌اش را از اصفهان شروع کرد، اما استعداد و توانایی بازیگری‌اش به زبان ترکی، او را به شهر ارومیه و سپس بازی در تبریز و در نهایت به سمت پایتخت کشاند.
در انتها قابل ذکر است که در واقع برای دسترسی به این سریال فقط کافی است لینک سایت مورد نظر خود مانند fam.ir را در قسمت جستجوی مرورگر اینترنت خود وارد کرده و وارد سایت شوید.جدول زمان بندی برنامه های سایت مطابق با زمان پخش زنده برنامه ها می باشد و افراد برای مشاهده برنامه مورد نظر خود، فقط کافی است شبکه ای که به پخش این برنامه اختصاص یافته است را انتخاب نموده و برنامه مورد نظر خود را به صورت زنده و کاملا رایگان تماشا نمایند.

نکته قابل توجه این جاست که برخی از این سایت ها در مرورگرهای اندروید و آیفون قابل دسترس می باشند و از سرعت پخش بسیار بالایی برخوردار هستند و به طور مثال برای دسترسی به شبکه های رادیویی مانند رادیو آوا به دلیل استفاده از سرورهای داخلی، مزایای بیشمار دیگری نظیر سرعت بالا، دسترسی آسان و مصرف پایین اینترنت به همراه خواهند داشت.

https://www.asianews.ir/u/9gm
اخبار مرتبط
قسمت ۷ سریال سقوط با اخذ مجوزهای لازم و انجام امورات فنی تدوین؛ همینک آماده دانلود شده است. به منظور دانلود قسمت هفتم سقوط به ادامه مطلب مراجعه کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید