صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۵
کد خبر: 13564
گزارشگر: 2
۱۱۴۰
۰
۰
۳
خدمات دندانپزشکی

آشنایی با انواع خدمات در کلینیک دندانپزشکی

آشنایی با انواع خدمات در کلینیک دندانپزشکی
کلینیک دندانپزشکی یک مرکز مراقبت های بهداشتی است که در آن متخصصان دندانپزشکی طیف وسیعی از خدمات دندانپزشکی را به بیماران ارائه می دهند. این کلینیک ها می توانند از مراکز کوچک مستقل گرفته تا مراکز بزرگ دندانپزشکی با چندین دندانپزشک و متخصص، متفاوت باشند.

کلینیک های دندانپزشکی معمولاً تیمی از متخصصان دندانپزشکی شامل دندانپزشکان، دستیاران دندانپزشکی و کارکنان اداری را استخدام می کنند تا مراقبت های دندانی با کیفیتی را به بیماران ارائه دهند. بیماران می‌توانند برای معاینات و بهداشت معمول دندان‌ها و همچنین برای روش‌های پیچیده‌تر دندان مانند ارتودنسی یا جراحی دهان قرار ملاقات بگذارند. با کمک کلینیک های دندانپزشکی، بیماران می توانند سلامت دهان و دندان و لبخندی سالم و زیبا را به دست بیاورند.

 

خدمات کلینیک دندانپزشکی

 

کلینیک های دندانپزشکی طیف وسیعی از خدمات را برای کمک به بیماران برای حفظ سلامت دهان و دندان و درمان مشکلات مختلف دندان ارائه می دهند. در اینجا برخی از رایج ترین انواع خدمات در کلینیک دندانپزشکی آورده شده است:

۱- دندانپزشکی عمومی

رایج ترین نوع خدمات دندانپزشکی، دندانپزشکی عمومی است که شامل معاینات معمول، بهداشت دندان و پر کردن دندان است. دندانپزشکان عمومی همچنین می توانند درمان بیماری لثه، درمان ریشه و کشیدن کانال را انجام دهند.

۲- ارتودنسی

متخصصین ارتودنسی در درمان فک و نامرتبی دندان ها تخصص دارند. آنها از بریس ها، تراز کننده ها و سایر وسایل برای صاف کردن دندان ها و بهبود همترازی دندان و فک استفاده می کنند.

۳- جراحی دهان و دندان

جراحان دهان، عمل های جراحی را روی دهان، فک و صورت انجام می دهند. آنها ممکن است دندان عقل نهفته را بردارند، جراحات صورت را درمان کنند یا جراحی ترمیمی انجام دهند.

۴- پروتز دندان

متخصصان پروتز در طراحی، ساخت و نصب دندان های مصنوعی و دیگر وسایل دندانپزشکی تخصص دارند. آنها می توانند ایمپلنت های دندانی، پروتزهای مصنوعی، بریج ها و تاج ها را با توجه به نیاز بیمار، بسازند.

۵- پریودنتیکس

متخصصان پریودنتیست در درمان بیماری های لثه و قرار دادن ایمپلنت های دندانی تخصص دارند. آنها همچنین می توانند پیوند لثه و سایر روش ها را برای بهبود سلامت و ظاهر لثه ها انجام دهند.

۶- درمان ریشه دندان

متخصصان ریشه در درمان پالپ دندان و اعصاب دندان تخصص دارند. آنها برای نجات دندان های آسیب دیده یا عفونی، درمان ریشه انجام می دهند.

سفید کردن دندان

۷- دندانپزشکی تحت بیهوشی (Dentistry under Anesthesia)

بیمار تحت نظر متخصص بیهوشی، با کنترل کامل دستگاه تنفسی و ریه داروهای پزشکی بیهوشی دریافت می کند. دندانپزشکی تحت بیهوشی، دندانپزشک را قادر می سازد تا خدمات بسیار طولانی و متنوعی را در محیطی آرام و راحت برای بیمار ارائه دهد.
علاوه بر این خدمات، برخی از کلینیک های دندانپزشکی، خدمات دندانپزشکی زیبایی مانند سفید کردن دندان، روکش و باندینگ را نیز ارائه می دهند. توجه به این نکته ضروری است که همه کلینیک های دندانپزشکی همه این خدمات را ارائه نمی دهند، بنابراین بهتر است قبل از گرفتن نوبت در مورد خدمات خاص ارائه شده توسط یک کلینیک تحقیق کنید.

 

چگونگی کاشت ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی

 

کاشت ایمپلنت دندان شامل قرار دادن ایمپلنت های دندانی در استخوان فک بیمار برای حمایت از دندان یا بریج می باشد. فرآیند کاشت ایمپلنت دندان معمولاً شامل مراحل زیر است:

۱- مشاوره اولیه

اولین گام، برنامه ریزی برای مشاوره اولیه با دندانپزشک یا جراح دهان است که در زمینه دندانپزشکی ایمپلنت آموزش دیده است. در طول مشاوره، دندانپزشک دهان و استخوان فک شما را معاینه می کند تا مشخص کند آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر. آنها همچنین در مورد سابقه پزشکی شما، داروهایی که مصرف می کنید و عادات بهداشت دهان و دندان شما صحبت خواهند کرد.

۲- برنامه ریزی درمان

اگر کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان باشید، قدم بعدی تدوین یک برنامه درمانی است. این برنامه شامل عکس برداری با اشعه ایکس و قالب گیری از دندان ها و استخوان فک شما برای تعیین محل بهینه برای ایمپلنت است. دندانپزشک همچنین درباره نوع ایمپلنتی که برای نیازهای شما مناسب تر است، به شما مشاوره خواهد داد.

۳- کاشت ایمپلنت

روش واقعی کاشت ایمپلنت شامل ایجاد یک برش کوچک در بافت لثه برای نمایان شدن استخوان فک است. سپس یک سوراخ کوچک در استخوان فک ایجاد می شود تا فضایی برای ایمپلنت ایجاد شود. سپس ایمپلنت در جای خود پیچ می شود و محل برش با بخیه بسته می شود.

ایمپلنت دندان

۴- فرآیند بهبود

پس از کاشت ایمپلنت، روند بهبودی آغاز می شود. پس از کاشت ایمپلنت، فرآیندی به نام osseointegration اتفاق می افتد به این صورت که باید با استخوان فک ترکیب شود. این فرآیند ممکن است چندین ماه طول بکشد، در این مدت شما باید دستورالعمل های خاصی را که دندانپزشک یا جراح دهان به شما می دهد دنبال کنید تا از بهبودی مناسب اطمینان حاصل کنید.

۵- قرار دادن اباتمنت

هنگامی که ایمپلنت با استخوان فک جوش خورد، اباتمنت (یک اتصال دهنده کوچک) به ایمپلنت متصل می شود. اباتمنت ساختاری است که در نهایت از دندان یا بریج جایگزین حمایت می کند.

۶- ترمیم نهایی

پس از قرار گرفتن اباتمنت، دندانپزشک از دندان های شما قالب می گیرد و یک دندان جایگزین یا بریج سفارشی می سازد. سپس دندان جایگزین به اباتمنت متصل می‌شود و عمل به طور کامل انجام می‌شود.
توجه به این نکته ضروری است که روش کاشت ایمپلنت بسته به نیازهای فردی بیمار و تکنیک ترجیحی دندانپزشک می تواند متفاوت باشد. دندانپزشک شما دستورالعمل های دقیقی را در مورد نحوه مراقبت از ایمپلنت دندانی خود در طول فرآیند بهبود و بعد از آن به شما ارائه می دهد. با مراقبت و نگهداری مناسب، ایمپلنت دندان می تواند مادام العمر دوام بیاورد و جایگزینی طبیعی و راحت برای دندان های از دست رفته باشد.

 

خدمات دندانپزشکی کودک

 

دندانپزشکی کودکان شاخه ای تخصصی از دندانپزشکی است که بر سلامت دهان و دندان کودکان از دوران نوزادی تا نوجوانی تمرکز دارد. خدمات دندانپزشکی کودکان ارائه شده در کلینیک دندانپزشکی می تواند متفاوت باشد از جمله:

معاینه و تمیز کردن دندان
• فلوراید درمانی
• سیلانت دندان
• پر کردن
• درمان ارتودنسی
• مراقبت های اورژانسی دندانپزشکی کودک

دندانپزشکی کودک

علاوه بر این خدمات، دندانپزشک اطفال همچنین می تواند به والدین و کودکان در مورد اقدامات بهداشتی دهان و دندان از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، رژیم غذایی سالم و سایر عادات بهداشتی دهان و دندان آموزش و راهنمایی ارائه دهد. این می تواند به ایجاد عادات بهداشتی دهان و دندان از سنین پایین کمک کند، که می تواند تأثیر پایداری بر سلامت و رفاه کلی کودک داشته باشد.

https://www.asianews.ir/u/9h7
اخبار مرتبط
قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی بر اساس نوع جنس و کیفیت مشخص می شود. ایمپلنت اشترومن به عنوان یکی از پنج برند اول دنیا شناخته است. این برند دارای فواید بسیار بالایی است و متریال غیر قابل رقابت با اکثر ایمپلنت های تولید شده در دنیا محسوب می گردد. اما نقطه ضعف ایمپلنت اشترومن قیمت آن است. البته با توجه به ویژگی ها و آپشن هایی که دارد خیلی هم غیر منصفانه نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید