صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۹
کد خبر: 13566
گزارشگر: 213
۲۲۷۷
۰
۰
۲
گزارش رئیس پلیس آگاهی درباره قتل نوزاد در کرج

انگیزه پدر قاتل که می خواست اعضای بدن کودکش را بفروشد+جزئیات هولناک حادثه

انگیزه پدر قاتل که می خواست اعضای بدن کودکش را بفروشد+جزئیات هولناک حادثه
براساس گزارش رئیس پلیس آگاهی فردی ساکت استان البرز نوزاد 19 ماهه خود را برای فروش اعضای بدنش به قتل رساند.

به گزارش آسیانیوز، به گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز پدر کرجی که کودک خود را با خوراندن متادون به قتل رسانده بود دستگیر شد.

 پدر کرجی نوزاد 19 ماهه خود را برای فروش اعضای بدنش به قتل رساند.

فردی که به وسیله خوراندن متادون به کودک 19 ماهه خود او را به قتل رسانده بود، توسط پلیس آگاهی البرز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در خصوص این خبر بیان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده قتل یک نوزاد ۱۹ ماهه به پلیس آگاهی استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرائم جنایی قرار گرفت.

-------------

بیشتر بخوانید

انتشار ویدئوی «بازسازی صحنه قتل همسر ناصر محمدخانی» به بهانه سالگرد اعدام شهلا جاهد+تصاویر

------------------------------

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که یک پدر سنگدل به وسیله خوراندن متادون به کودک ۱۹ ماهه اش او را به حالت بیهوشی در آورده و پس از انتقال او به بیمارستان قصد فروش اعضای بدن او را داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: پس از انتقال جسد این طفل معصوم به پزشکی قانونی و مشخص شدن علت مرگ او، ضمن آشکار شدن هدف شوم این پدر سنگدل ، شناسایی مخفیگاه او در دستور کار پلیس قرار گرفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات تکمیلی به قتل طفل ۱۹ ساله خود اعتراف کرد، گفت: با تکمیل پرونده متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وقتی کارآگاهان جنایی تهران با مرگ مشکوک نوزاد و فرار والدینش روبرو شدند با دستور بازپرس کشیک قتل جسد نوزاد به پزشکی قانونی منتقل شد و در گزارش کارشناسان پزشکی قانونی مشخص شد که این نوزاد در اثر مصرف متادون جان باخته است.

از آنجایی که نوزاد از بیمارستان کودکان البرز به تهران منتقل شده بود رسیدگی به این پرونده در تهران عدم صلاحیت خورد و بررسی این پرونده به کارآگاهان جنایی استان البرز واگذار شد.

والدین این نوزاد خیلی زود به دستور بازپرس آبیار معاون دادسرای جنایی کرج تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و طولی نکشید که کارآگاهان زبده البرز توانستند مخفیگاه این زوج را که در ماهدشت کرج قرار داشت را شناسایی کنند.

با شناسایی این زوج و اقدامات اطلاعات کارآگاهان جنایی توانستند یک ماه پیش این زوج را دستگیر کنند.

پدر نوزاد که اعتیاد به مواد مخدر داشت در نخستین بازجویی ها سعی در انکار ماجرا داشت و موضوع مصرف متادون را اینطور به افسر پرونده تشریح کرد .

او مدعی شد که فرزندش خودش به داخل کمد رفته و متادون را برداشته و مصرف کرده است. مادر نوزاد که سعی در همراهی اظهارات شوهرش داشت باعث ظن کارآگاهان جنایی البرز شد با بازجویی های بیشتر سرانجام زوج معتاد پس از اعتراف به خوراندن متادون به نوزاد خود درباره انگیزه اشان گفتند تصمیم گرفتند متادون به نوزاد ۱۹ ماهه خود بدهند و بعد او را بیمارستان ببرند که بعد از مرگ مغزی اعضای پیکر کودکشان را بفروشند.

پس از اعتراف این زوج معتاد هر دو به اتهام قتل عمد بازداشت شدند وبا صدور کیفر خواست از سوی بازپرس پرونده هر 2 متهم روانه زندان شدند نا به زودی پای میز محاکمه قرار گیرند.

نظر کارشناسی
سرهنگ بهروز علیزاده رئیس اداره مرکز مشاوره ستاد فرماندهی استان البرز درباره این پرونده می گوید:

اعتیاد با مواد مخدر گذشته از تعریفی که در کتب علمی و جامعه مطرح است و او را یک بیمار تلقی میکنیم باید به این موضوع توجه کنیم که همه ی مردم موظف هستند به این افراد کمک کنند رها کردم افراد معتاد آسیب های های جبران ناپذیری را بر پیکر خانواده هاو جامعه وارد می‌کند. اولین افرادی که باید بعنوان حامی در کنار یک معتاد باشند خانواده او هستند پدرو مادری که ناگهان شاهد تغییر خلق و کوی نوجوان و جوان خود می شود و او را منزوی و حتی پرخاشگر می بیند قطعا او دچار مشکل شده است حل همین تغییر رفتارها بسیار مهم است کمک گرفتن از مشاور پزشک و روانشناس برای چگونگی رفتار با کسی که متوجه شدیم او گرفتار اعتیاد شده است بسیار اهمیت دارد نباید از خودمان نسخه بپیچیم باید از افرادی که کارشناس این حوزه هستند کمک بگیریم رها کردن معتاد و رفتارهای زنند و خرد کردم شخصیت او سرزنش کردن او همه باعث تضعیف انرژی مثبت او برای رهایی از اعتیاد خواهد شد.

همین رفتار ها به طور قطع او را بیشتر درگیر اعتیاد خواهد کرد او از سروش شما فرار کرده و با مصرف مواد مخدر آرامش می گیرد و د نهایت شاهد بروز رفتارهای پرخاشگرانه و تکان دهنده از او خواهیم بود مواد مخدر تا جایی در معتادان رخنه می‌کند که بعنوان یک فرمانده ذهن او را در دستش می‌گیرد و بدترین افکاری که ممکن است را به او دستور اجرا می دهد گاهی فرزند را می کشد و گاهی پدر ومادرش را قربانی می‌کند اخبار های تکان دهند قتل معتادین برای خانواده های افرادی که گرفتار اعتیاد هستند یک هشدار جدی و یک زنگ خطر است.

پس جدی بگیریم و از مراکز مشاوره که به صورت رایگان می توانند کارگشا باشند کمک بگیریم تا دیگر شاهد وقوع چنین اخبار تکان دهنده وتلخ نباشیم.

منبع: رکنا

https://www.asianews.ir/u/9h9
اخبار مرتبط
وقوع نزاع دسته جمعی در میدان آزادی شهر ساوه، به حادثه و تلقات دلخراش انسانی منجر شد.
یزد - فرمانده انتظامی استان درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به اعلام خبری مبنی بر فقدانی مردی 40 ساله توسط همسرش، بررسی موضوع بلافاصله بصورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان یزد قرار گرفت
ظهر دیروز در روستای باسفر خراسان عروسی یک زوج به خون کشیده شد و چهار نفر در درگیری جان باختند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ سرباز در پلیس راهور شهرستان چابهار مورد حمله و تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفتند.
رییس پلیس آگاهی البرز گفت: یک مرد ۸۴ ساله در کرج خانواده خود را به طرز جنون آمیزی به قتل رسانده است.
به بهانه دهمین سالگرد اعدام شهلا جاهد، همسر دوم ناصر محمدخانی، بازیکن معروف فوتبال تصاویر و ویدئویی از بازسازی صحنه قتل توسط وی، در قالب مستندی کوتاه منتشر شده است.
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت : یک نفر محکوم به قصاص نفس که نه نفر اولیاءدم داشت با همت شعبه سی و یک شورای حل اختلاف ویژه زندانیان یزد از چوبه دار رهایی یافت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید