صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۱
کد خبر: 13570
گزارشگر: 213
۵۹۲
۰
۰
۲
گزارش هواشناسی

هوا ۱۰ درجه سردتر می شود/تداوم بارش برف و باران/وضعیت هوای تهران

هوا ۱۰ درجه سردتر می شود/تداوم بارش برف و باران/وضعیت هوای تهران
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا از بارش برف و باران در برخی استان‌ها و کاهش دما بین ۶ تا۱۰ درجه سانتیگراد در شمال کشور خبر داد.
به گزارش آسیانیوز، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۳ اسفند) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار حاکم خواهد بود.

وی افزود: پنجشنبه(۴ اسفند) در غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران و برف و در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:جمعه (۵ اسفند) در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شمال شرق کشور بارش باران و برف و در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: شنبه (۶ اسفند) در برخی مناطق شمال شرق و یکشنبه (۷ اسفند) در برخی مناطق واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، پنجشنبه در نیمه‌شمالی فارس، کرمان، جنوب یزد و شرق سیستان و بلوچستان، جمعه در نیمه‌شمالی فارس، کرمان، جنوب یزد و خراسان جنوبی و شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و شنبه در شمال شرق کشور دما بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و از شنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و از یکشنبه در شمال شرق کشور دما افزایش می‌یابد.

ضیاییان در ادامه گفت: از امروز تا صبح فردا تنگه هرمز، دریای عمان و نیمه‌شرقی خلیج فارس و از بعد از ظهر پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۴ اسفند ) صاف، از بعد از ظهر وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز جمعه ( ۵ اسفند ) قسمتی ابری. همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(۳ اسفند) و فردا( ۴ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۸- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.(ایسنا)
https://www.asianews.ir/u/9hd
اخبار مرتبط
براساس اعلام هواشناسی، طی‌ روزهای پنجشنبه‌ و جمعه‌ در نوار شمالی‌ کشور کاهش‌ ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما رخ‌ خواهد داد.
سازمان هواشناسی کشور از بارش و برف و باران در بیش از ۲۰ استان کشور و وضعیت هوای تهران تا دو روز آینده خبر داد.
کشور گرجستان یکی از مقاصد گردشگری منطقه اوراسیا است که آب و هوای بسیار شگفت انگیزی دارد و مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می کشد. پایتخت کشور گرجستان تفلیس است و یکی از شهرهای تاریخی دنیاست. تفلیس و باتومی دو مقصد گردشگری بسیار پر طرفدار کشور گرجستان هستند و بیشتر تفریحات گرجستان در این دو شهر صورت می گیرد. هر کدام از این دو شهر ویژگی های خاص خودشان را دارند و شما می توانید با توجه به معیارهای خود برای لذت از سفر، یکی از آنها یا هردو را انتخاب کنید.
فرقی نمی کند با چه هدفی به تهران سفر می کنید؛ قطعا اطلاعات این متن درباره سفر به تهران برای شما مفید خواهد بود. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با روش رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری برای شهر تهران آشنا شوید.
بیشتر استان‌ها امروز شاهد بارندگی هستند و موج جدیدی از شمال‌غرب وارد کشور خواهد شد و به کرانه دریای خزر می‌رسد.
گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور حاکی از بارش برف در بسیاری از نقاط کشور است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید