صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۹
کد خبر: 13578
گزارشگر: 213
۱۱۶۱
۰
۰
۱
در پی حکم اعدام جمشید شارمهد

کاردار ایران در آلمان احضار شد/علت اخراج کارمندان سفارت ایران در برلین

کاردار ایران در آلمان احضار شد/علت اخراج کارمندان سفارت ایران در برلین
دولت آلمان در پی صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی اعلام کرد که کاردار ایران در برلین را احضار کرده است.
به گزارش آسیانیوز، وزارت امور خارجه آلمان ضمن احضار کاردار ایران در این کشور، اعلام کرد که دو نفر از کارمندان سفارت ایران را «غیرقابل قبول» خوانده و از آن‌ها خواسته آلمان را ترک کنند.

 ایسنا نوشته است: دولت آلمان در پی صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی و سرکرده گروه تروریستی تندر، اعلام کرد که کاردار ایران در برلین را احضار کرده است.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفت: او[کاردار ایران] مطلع بود که ما نقض گسترده حقوق شهروندان آلمانی را نمی‌پذیریم.

به نقل از اورشلیم پست، بربوک افزود: ما از ایران می‌خواهیم حکم اعدام جمشید شارمهد را لغو کرده و مطابق قانون، روند فرجام‌خواهی را برای او امکان‌پذیر سازد.

علاوه بر این، دولت آلمان دو نفر از کارمندان سفارت ایران را «غیرقابل قبول» خوانده و در اعتراض به صدور حکم شارمهد، از آن‌ها خواسته است آلمان را ترک کنند./
https://www.asianews.ir/u/9hl
اخبار مرتبط
جنگ در اوکراین باعث انتقاد از تصمیمات صدراعظم سابق در مورد خط لوله نورد استریم شده است.
سران بیش از ۴۰ کشور و هیئت‌های نمایندگی ارشد ۹۰دولت دیگر به کنفرانس مونیخ دعوت شده‌اند، اما روسیه و ایران در میان این کشورها نیستند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در خصوص واکنش متقابل به تحریم سپاه پاسداران گفت: اگر اروپا در مسیر عقلانیت حرکت نکند، هر اقدامی از سوی ما محتمل خواهد بود.
وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شد.
لیونل مسی در صورت شرکت در بازی برای مقام سوم یا فینال جام جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند رکورد بیشترین حضور در جام جهانی را بشکند و به نام خود ثبت کند.
مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید