صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۴
کد خبر: 13589
گزارشگر: 2
۹۰۸
۰
۰
۵
دپارتمان آوین صنعت

انواع تجهیزات نظافت صنعتی را بشناسید!

انواع تجهیزات نظافت صنعتی را بشناسید!
از چه ابزارها و ماشین هایی برای نظافت صنعتی باید استفاده کرد تا بهترین نتیجه را گرفت؟

متاسفانه یا خوشبختانه ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که دائما تکنولوژی در حال پیشرفت است. این پیشرفت، حوزه های مختلفی را تحت تاثیر خود قرار داده است. یکی از تاثیرات آن را می توانید در نوع زباله های تولید شده و نحوه نظافت این زباله ها مشاهده کنید. با بوجود آمدن کسب و کارهای جدید، نظافت نیز شکل جدیدی به خود گرفت و تجهیزات نظافت صنعتی متفاوتی روانه بازار شدند تا این نیازها را برای نظافت برطرف کنند.
اما با افزایش تعداد و تنوع این دستگاه های نظافت صنعتی مسلما تصمیم گیری در مورد اینکه از چه دستگاهی برای نظافت چه محیطی باید استفاده شود، دشوارتر شده است. در ادامه سعی شده است تا انواع تجهیزات نظافت صنعتی معرفی شود و با بررسی کاربردها و کارکردهای هر یک از آنها، به تصمیم گیری شما کرد.

 

واترجت صنعتی و بخارشوی

 

یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنایع مختلف، واترجت صنعتی است. این دستگاه ها با استفاده از آب، قادر به از بین بردن انواع آلودگی ها هستند. کاربردهای مختلفی را می توانید در صنایع مختلف از این دستگاه مشاهده کنید. به عنوان مثال در مصارف خانگی، صنایع غذایی، کارخانه ها، آشپزخانه های صنعتی، شهرداری، صنایع هوایی، رستوران ها، صنایع کشاورزی و دامداری و.... می توان از این دستگاه ها استفاده کرد.
بخارشوی صنعتی یکی دیگر از دستگاه های نظافت صنعتی است که به راحتی می توان با استفاده از این دستگاه، انواع چربی ها را از بین برد. این دستگاه نیز مانند واترجت صنعتی در صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

واترجت صنعتی

جاروبرقی ها

 

جاروبرقی ها از مهم ترین ابزارهای نظافتی در هر محیطی محسوب می شوند. چه در یک محیط مسکونی باشید و چه در یک کارخانه، جاروبرقی ها از موثرترین ابزارهایی هستند که برای جمع آوری گرد و غبار و سایر آلاینده ها می توانید از آنها استفاده کنید. جاروبرقی ها در محیط های صنعتی باید به گونه ای طراحی شوند که علاوه بر جمع آوری جامدات، توانایی جمع آوری مایعات، آلاینده های سمی، آلاینده های اشتعال زا و.... را نیز داشته باشند.
جاروبرقی آب و خاک یکی از انواع این دستگاه های نظافتی است که علاوه بر جمع آوری جامدات، قابلیت جمع آوری مایعات را نیز دارد. برخی از جاروبرقی های صنعتی به راحتی می توانند در صنایع مختلف برای جمع آوری براده انواع فلزها، مواد سمی و.... به کار گرفته شوند.
جاروبرقی های صنعتی نسبت به جاروبرقی های خانگی که در طول روز آنها را مشاهده می کنیم، متفات هستند و همانطور که اشاره کردیم از قدرت بالاتری نیز برخوردار هستند.

 

اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتی

برس های تعببیه شده در قسمت انتهایی دستگاه بر روی زمین فشار می آورند و باسرعت بالا می چرخند. به همین ترتیب کفپوش های شما به بهترین شکل ممکن تمیز می شوند. نحوه کار دستگاه زمین شوی صنعتی همان چیزی است که در جمله قبل به آن اشاره کردیم. علاوه بر این ، برای افزایش کیفیت شست و شو، از آب و مواد شوینده هم استفاده می کنند. توجه داشته باشید که این دستگاه ها در انواع مختلفی از نظر منبع تغذیه و نوع کاربری تقسیم بندی می شوند که قبل از خرید باید نسبت به آنها آگاه باشید.
اگر اطلاعاتی در این مورد ندارید می توانید در سایت هایی مانند: دیجی کالا، آوین صنعت و.... انواع این تجهیزات نظافتی را مشاهده کنید و در مورد آنها مطالعه کنید.

 

سوییپر

سوییپر

برای داشتن کفپوش هایی تمیز و براق حتما باید از سوییپرها استفاده کنید. نحوه کار این دستگاه تقریبا همانند اسکرابر است با این تفاوت که سوییپر از آب و مواد شوینده برای از بین بردن آلاینده ها استفاده نمی کند و فقط با تکیه بر فشار برس ها، گرد و غبار را از بین می برد. این دستگاه ها نیز با توجه به کاربردشان در انواع مختلفی طراحی و تولید شده اند.
نام دیگر سوییپر، جاروی شهری است. از مهمترین کاربردهای سوییپر در شهر است. در برخی از شهرها شهرداری با استفاده از این دستگاه ها به نظافت شهر می پردازد. در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی بزرگ از این دستگاه ها می توان برای زدودن گرد و غبار و آلاینده ها استفاده کرد.

 

فرش شوی و موکت شوی

 

یکی دیگر از تجهیزات نظافت صنعتی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، فرش شوی است. گرچه شما می توانید با استفاده از یک جاروبرقی، آلاینده های سطحی فرش ها را مورد نظافت قرار دهید. اما برای نظافت عمیق تر باید از دستگاهی به نام فرش شوی استفاده کنید. این دستگاه ها به گونه ای عمل می کنند که نفوذ به تار و پود فرش، و استفاده از مواد شوینده، تمامی جرم های آن را خارج میکند.

 

قیمت تجهیزات نظافت صنعتی

 

همانطور که گفته شد عموما دستگاه های نظافت صنعتی از قدرت موتور بالایی برخوردار هستند این موضوع باعث می شود تا نسبت به مدل های خانگی و معمولی از قیمت بالاتری برخوردار باشند. این تفاوت قیمت را می توانید در مقایسه جاروبرقی های هتلی و جاروبرقی های صنعتی مشاهده کنید (قیمت جاروبرقی هتلی نسبت به جاروبرقی صنعتی پایین است).
در مورد قیمت زمین شوی های صنعتی باید بدانید که مدل های نیمه صنعتی این دستگاه ها، به دلیل کمتر بودن قدرت موتورشان، از قیمت پایین تری نیز برخوردار هستند. اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار هم که با توجه به قدرت موتور و ویژگی های مختلف، اختلاف قیمت قابل توجهی را دارند.
برای دریافت قیمت هر یک از دستگاه های نظافت صنعتی که در مطالب بالا گفته شد، می توانید از سایت آوین صنعت یا دیجی کالا استفاده کنید. در این سایت ها قیمت انواع دستگاه های واترجت صنعتی، بخارشوی، جاروبرقی صنعتی، اسکرابر صنعتی و... قرار داده شده است.

شماره تماس دپارتمان آوین صنعت: 02144140005

https://www.asianews.ir/u/9hw
اخبار مرتبط
نگهداری کفپوش اپوکسی را باید بر اساس یکسری نکات خاص انجام دهید. رعایت این نکات به نوعی باعث افزایش دوام و طول عمر بالای کفپوش های اپوکسی می شود. همچنین نگهداری اصولی مانع از آسیب رسیدن به این کفپوش ها خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید