صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۶
کد خبر: 13665
گزارشگر: 2
۱۳۰۷
۰
۰
۴
جاذبه ‌های جزیره بکر قشم

قشم چی داره؟ در سفر به قشم کجا بریم؟

قشم چی داره؟ در سفر به قشم کجا بریم؟
غیر ممکن است از دوست‌داران سفر باشید و هنوز از جزیره قشم دیدن نکرده باشید. افراد بی‌شماری این منطقه آزاد را هر ساله به عنوان یکی از مقاصد تفریحی خود انتخاب می‌نمایند.

بسیاری از افراد که جزیره زیبا و بکر قشم را به عنوان مقصدی برای تفریح و گردش خود بر می‌گزینند، نسبت به این موضوع آگاهی ندارند که این جزیره از برخی کشور‌های جهان نیز بزرگ‌تر است. یکی از سؤالاتی که برای مسافران و همراهان لحظه آخر هنگام سفر به تمام مناطق جهان از جمله جزیره قشم رخ می‌دهد، این است که قشم چی داره! در این جزیره علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شما می‌توانید از سواحل بکر و منحصر به فرد، غذا‌های اصیل و بومی و... بهره‌مند شوید. این جزیره تاریخچه غنی دارد که آگاهی نسبت به آن می‌تواند برای شما جذاب و خارق العاده باشد.

 

امکانات قشم کدامند؟

 

قطعاً تمامی افراد به این نکته آگاه هستند که این جزیره خارق العاده و جذاب در قسمت جنوبی ایران قرار دارد. از نظر لحظه آخر مردمان بومی منطقه هرمزگان بسیار مهربان و خونگرم هستند که همین موضوع سبب می‌شود تا افراد متعددی مایل به سفر به این بخش از کشور باشند. پیش از سفر دغدغه‌های مختلفی برای افراد نظیر حمل و نقل، محل اقامت مناسب، خورد و خوراک، مراکز خرید، تفریحات، وجود جاذبه‌های گردشگری و... رخ می‌دهد. در حالت کلی برای پاسخ به سؤال قشم چی داره باید بیان کرد که این جزیره علاوه بر آشنایی شما با سبک زندگی مردمان جنوب کشور، باعث می‌شود تا آگاهی بسیار زیادی نسبت به تاریخچه غنی آن پیدا کنید. قطعاً آگاهی و علم به نکات و قوانین هر منطقه می‌تواند سفر بی‌نهایت لذت بخشی را برای شما رقم بزند.

 

جاذبه ‌های گردشگری مشهور قشم

 

هنگام سفر به جزیره قشم باید چندین روز یا حتی چندین هفته در این قسمت کشور اقامت داشته باشید تا بتوانید از تمام جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. این جاذبه‌ها بسیار منحصر به فرد بوده و آوازه برخی از آن‌ها در اقصی نقاط جهان پیچیده است. بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های زندگی، تحصیل، خانواده و... امکان اقامت طولانی مدت در این جزیره را ندارند؛ در نتیجه می‌بایست از کم‌ترین زمان، بیشترین استفاده را کرد تا علاوه بر بازدید از تمام جاذبه‌های گردشگری، مدت زمان بسیار مطلوب و خوشایندی را در این جزیره بگذرانید.

 

دره ستارگان؛ جاذبه ای با قدمت ۲ میلیون سال

 

بیشتر از دو میلیون سال است که این جاذبه گردشگری قدمت داشته و توانسته چندین هزار نفر را به خود مجذوب کند. بر اساس نظریه زمین‌شناسان، وجود دره ستارگان در قشم یکی از عجایب خلقت محسوب می‌شود. دره ستارگان در زمان‌های مختلف دارای نام‌هایی چون استار افتیده و استاله کفته بوده که این واژه‌ها به معنای ستاره افتاده هستند. بر اساس نظریه مردمان بومی این جزیره و همین طور کارشناسان زمین‌شناسی، علت وجود این منطقه به دلیل برخورد شهاب سنگ به زمین است.

در واقع با برخورد این شهاب سنگ به سطح زمین، خاک و سنگ‌های معلق در هوا بدین شکل دره درآمده‌اند که می‌توان علت نامگذاری ستاره افتاده برای این منطقه را نیز درک کرد. اگر علاقه به حضور در مکان‌های ترسناک و رعب‌انگیز دارید، مراجعه به دره ستارگان می‌تواند تا حد زیادی حس هیجان شما را ارضا کند. بر اساس صحبت افراد بومی این منطقه، این دره محل زندگی ارواح و جن‌های مختلف بوده است. هنگام شب‌ها آن‌ها به آنجا آمده و با ایجاد سر و صدا‌های مختلف علاوه بر آگاه نمودن مردم محلی نسبت به حضور خودشان، به آن‌ها هشداری می‌دهند که در حین شب به هیچ وجه به آنجا مراجعه ننمایند.

دره ستارگان

مراکز خرید مجلل جزیره قشم

 

غیر ممکن است افرادی که به منزله تفریح به منطقه آزاد قشم قدم می‌گذارند از مراکز خرید و بازارچه‌های آن دیدن نکنند. جزیره قشم نیز همانند سایر مناطق دارای مراکز خرید مجلل است که دارا بودن این فروشگاه‌ها سبب می‌شود تا افراد با آرامش و بدون هیچ گونه دغدغه به خرید کالا‌های مورد نیاز و سوغاتی‌های خود بپردازند. این امکان برای شما وجود دارد تا با توجه به سلیقه و اجناس مورد نیاز خود، به یکی از فروشگاه‌ها و بازارچه‌های جزیره قشم از جمله بازار قدیم قشم، بازار ستاره، مجتمع تجاری سیتی سنتر، بازار بزرگ فردوسی قشم، مرکز خرید پردیس قشم، بازار خلیج فارس، مرکز خرید مرجان، مرکز خرید سیمرغ، مرکز خرید دو دلفین، مجتمع تجاری دریا، مرکز خرید زمرد، بازار نخل، بازار اطلس، بازار نور، مرکز تجاری ایران زمین درگهان و... مراجعه کنید.

 

بازار قدیم قشم؛ تجربه خریدی رنگارنگ

 

از مشهور‌ترین بازارچه‌های این جزیره می‌توان به بازار قدیمی قشم که در سال ۱۲۹۰ احداث شد، اشاره کرد. شما در آن واحد می‌توانید علاوه بر خرید کالا‌های متعدد و رنگارنگ، کیفیت و اصالت آن‌ها را نیز بسنجید. حضور و قدم زدن در این بازارچه می‌تواند حس نوستالژیکی را به شما القا کند. اگر قصد خرید کالا‌هایی چون لباس‌های محلی، پارچه، وسایل خیاطی، فرش، طلا، صندل‌های جنوبی، لوازم خانگی، بلورجات، پوشاک، ملحفه و پتو، زیورآلات دریایی، محصولات سنتی، کیف و کفش و اقلام خوراکی را دارید، می‌توانید به این بازارچه اصیل و قدیمی مراجعه کنید.

بازار قدیم

سخن پایانی

 

غیر ممکن است از دوست‌داران سفر باشید و هنوز از جزیره قشم دیدن نکرده باشید. این جزیره به سبب امکانات و تمایز‌هایی که با بخش‌های مجاور خود دارد، چندین سال است که بسیار مشهور شده و در تمام جوامع به نیکی از آن یاد می‌کنند. در پاسخ به سؤال قشم چی داره باید گفت که طبیعت این جزیره بسیار بکر است. در واقع همکاری چندین بخش چون جاذبه‌های گردشگری، طبیعت بکر، سواحل جذاب، مردمان بومی خونگرم، هتل‌های لوکس و... باعث شده‌اند تا افراد بی‌شماری این منطقه آزاد را هر ساله به عنوان یکی از مقاصد تفریحی خود انتخاب نمایند.

https://www.asianews.ir/u/9jy
اخبار مرتبط
قیمت تورهای کیش بسته به زمان مسافرت، مدت زمان اقامت و آژانس ارائه دهنده تور متفاوت می باشد. برای مثال در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، سفر به کیش از رونق می افتد و می توانید تور کیش را با قیمتی بسیار ارزان تر تهیه کنید؛ اما این قیمت در فصول سرد سال که هوای کیش مطلوب می باشد قطعا بالاتر می رود؛ چراکه در پاییز و زمستان تعداد بسیار زیادی از گردشگران کیش را مقصد سفر خود انتخاب می کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید