صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
کد خبر: 13672
گزارشگر: 213
۶۲۰
۰
۰
۱
پاکسازی از تلفن‌های همراه

آمریکا گفت تیک تاک باید حذف شود

آمریکا گفت تیک تاک باید حذف شود
روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد که سازمان‌های دولتی 30 روز فرصت دارند تا از پاکسازی تلفن‌های همراه کارمندان خود از اپلیکیشن چینی تیک تاک اطمینان حاصل کنند.
به گزارش آسیانیوز، کاخ سفید طی اعلامیه‌ای از فرصت 30 روزه پاکسازی اپلیکیشن تیک تاک از دستگاه‌های دولتی خبر داد.

روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد که سازمان‌های دولتی 30 روز فرصت دارند تا از پاکسازی تلفن‌های همراه کارمندان خود از اپلیکیشن چینی تیک تاک اطمینان حاصل کنند.

شالاندا یانگ، مدیر دفتر برنامه و بودجه کاخ سفید در یادداشتی به آژانس‌های وزارت کشور گفت که همه آنها موظفند تیک تاک را از تلفن‌ها و سیستم‌های خود حذف کنند.

محدودیت دومینوار تیک تاک
به نقل از تجارت نیوز، این ممنوعیت که اواخر سال گذشته به دستور کنگره صادر شد، به دنبال اقدامات مشابهی از سوی کانادا، اتحادیه اروپا، تایوان و بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا صورت گرفته است.


 نگرانی‌های مرکز امنیت ملی آمریکا در مورد چین طی هفته‌های اخیر پس از پرواز یک بالن چینی در آسمان آمریکا که مشکوک به جاسوسی بود، افزایش یافت. آنها عقیده دارند ممنوعیت کامل تیک تاک به بالا رفتن امنیت این کشور کمک می‌کند.

تیک تاک زیر بار نمی‌رود
این درحالی است که بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک، استفاده از این برنامه به‌عنوان ابزار جاسوسی را رد کرده است. به گفته این شرکت این نگرانی‌ها بی‌مورد بوده و تنها ناشی از درز یکسری اطلاعات نادرست است. البته تیک تاک هنوز نسبت به بیانات یانگ واکنشی نشان نداده است.

کنگره آمریکا در ماه دسامبر به ممنوعیت استفاده کارمندان فدرال از اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک در دستگاه‌های دولتی رای داده و به دولت بایدن نیز 60 روز فرصت داد تا دستورالعمل مربوط به آژانس‌ها را نیز صادر کند. این رای آخرین اقدام قانون‌گذاران ایالات متحده برای سرکوب شرکت‌های چینی در بحبوحه ترس این کشور از به خطر افتادن امنیت ملی است.

کریس دروشا، افسر ارشد امنیت اطلاعات فدرال ایالات متحده نیز پیرامون این اتفاق گفت: این ممنوعیت بخشی از تعهد دولت به ایمن‌سازی زیرساخت دیجیتال این کشور و همچنین محافظت از امنیت و حریم خصوصی مردم آمریکاست.

بسیاری از سازمان‌های دولتی از جمله کاخ سفید، وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه قبل از رأی‌گیری، استفاده از تیک تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده بودند.

لایحه ممنوعیت تیک تاک در انتظار تصویب
حالا امروز قرار است کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون لایحه‌ای رای‌گیری کنند که به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این اختیار را می‌دهد تا استفاده از تیک تاک را برای همه دستگاه‌های دولتی در ایالات متحده ممنوع کند.

مایک مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس اعلام کرد: این لایحه به دولت اجازه می‌دهد تا تیک تاک یا هر برنامه دیگری را که امنیت ملی ایالات متحده را مورد تهدید قرار می‌دهد، ممنوع کند. او افزود که هرکس که تیک تاک را در تلفن همراه خود نصب داشته باشد، مانند این است که یک در پشتی برای جاسوسی از اطلاعات خود باز کرده است. او همچنین این اپلیکیشن را یک بالن جاسوسی چینی خواند.

این درحالی است که اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد که با این اقدام کنگره مخالف است.

طبق اعلام کاخ سفید تا 90 روز آینده آژانس‌ها باید هرگونه استفاده از تیک تاک را توسط کارشناسان فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار داده و در نهایت طی 120 روز آینده ممنوعیت‌های جدیدی را لحاظ کنند.

اوایل روز گذشته، کانادا نیز پیرامون ممنوعیت و حذف تیک تاک از دستگاه‌های دولتی اعلام کرد این برنامه خطرات زیادی برای حریم خصوصی و امنیت این کشور ایجاد کرده و به شکاف فزاینده بین دو کشور کانادا و چین می‌افزاید. در این مورد یکی از سخنگویان تیک تاک گفت که این اقدام کانادا عجولانه بوده و این کشور استدلال خود را از این کار ارائه نداده است. این درحالی است که دو نهاد بزرگ سیاست‌گذار در اتحادیه اروپا نیز استفاده از تیک تاک را به‌دلیل مسائل مربوط به امنیت سایبری ممنوع کردند./
https://www.asianews.ir/u/9k5
اخبار مرتبط
تجربه یک سال اخیر در تفاهم نامه ها و بسته های مورد ادعای دولت نشان داده که با وجود تمام حسابی که مسئولان دولت سیزدهم بر دو شریک استراتژیک خود یعنی اژدهای سرخ و تزارها باز کرده اند، این دو کشور منافع خود را فدای تعاملات با ایران قرار نداده اند.
در حالی که به گزارش رویترز راه‌اندازی کامل اینترنت داخلی در ایران توسط چین در ازای مبادله نفت به واقعیت نزدیک می‌شود؛ باید گفت دادن‌ امتیاز تشکیلات امور تجارتی‌ و صنعتی‌ و کشاورزی‌ و معادن‌ و خدمات‌ به‌ خارجی با اصل‌ هشتاد و یکم قانون اساسی، مغایر است.
در حالی که سفر رئیس‌جمهور چین به عربستان سعودی در دی ماه امسال و انتشار بیانیه‌های ضد ایرانی پکن در همراهی با اعضای شورای همکاری خلیج فارس بحث‌ برانگیز شد، این کشور دیروز در سفر ابراهیم رئیسی خواستار احیای برجام شده است.
در حالی که کشورهای عضو گروه هفت(G7) درصدد هستند، تحریم‌هایی را علیه ایران و چین و کره شمالی اعمال کنند، وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که کشور چین قصد دارد به تایوان حمله کند.
گروه هفت درصدد است بسته‌ای از اقدامات تحریمی را تا ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) در سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین هماهنگ کنند.
در حالی که آمریکا دو روز گذشته اعلام کرده بود بالون چین را هدف قرار خوهد داد، آن را سرنگون کرد.
قیمت نفت پس از بازگشایی مرزهای چین به روی مسافران که چشم انداز تقاضا برای سوخت را بهبود بخشید افزایش یافت.
در سالگرد غرق شدن نفتکش سانچی برخی خانواده ها هنوز امید به بازگشت دارند؛ این در حالی است که بنا بر ادعای برخی گزارش ها و مستندات، مرگ خدمه سانچی تایید نشده است و آمریکایی ها 84 فایل محرمانه در این باره در اختیار دارند!
در حالی که قیمت انرژی، اقتصاد و کمبود مواد غذایی در جهان، تماماً وابسته به سرانجام جنگ اوکراین و روسیه خواهد بود؛براساس پیش بینی «تام استندیج» به بن بست رسیدن جنگ این دو کشور محتمل است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید