صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۵
کد خبر: 13674
گزارشگر: 213
۱۳۳۷
۰
۰
۲
توهین به خبرنگار در تبریز

انتشار فیلم سیلی زدن به خبرنگار/واکنش عجیب رئیس شورای شهر تبریز و محکوم کردن وزارت ارشاد

انتشار فیلم سیلی زدن به خبرنگار/واکنش عجیب رئیس شورای شهر تبریز و محکوم کردن وزارت ارشاد
در حالی که وزارت ارشاد توهین به خبرنگار از سوی نایب رئیس شورای شهر تبریز را محکوم کرد، رئیس شورای شهر تبریز، واکنش عجیبی به این اقدام نشان داد!

به گزارش آسیانیوز، رئیس شورای شهر تبریز در خصوص بی احترامی عضو این شورا به یک خبرنگار واکنش نشان داد.

امروز فیلمی مبنی بر اینکه نایب رئیس شورای شهر تبریز ، با یک خبرنگار برخورد تندی داشته است منتشر شد. در این فیلم می بینیم که باغبانی، عضو شورای شهر تبریز، به خبرنگار می گوید که چرا بدون اجازه از من فیلم می گیری؟ و خبرنگار با اعتراض اعلام می کند که او از وزارت ارشاد مجوز دارد.

رسول برگی، رئیس شورای شهر تبریز، در گفت و گو با رکنا در خصوص علت این اتفاق گفت: مستندات و فیلم های دوربین مداربسته در دسترس است. آقای باغبانی، عضو شورای شهر، سیلی به گوش خبرنگار نزد و فقط دوربین را پایین آورد تا فیلم گرفته نشود. آداب مصاحبه هم همین است که وقتی می خواهند فیلم بگیرند یا صدا ضبط کنند هم از قبل اطلاع می دهند.

وی افزود: این خبرنگار توجهی به تذکرات نمی داد. این جلسه علنی است و هر کسی می تواند وارد شود و اینکه ایشان باید کارت شناسایی داشته باشد. این خبرنگار چندین بار فحاشی کرده است و به اعضای شورای شهر توهین می کرد. ما چند ماه قبل برای حراست نامه نوشتیم که این خبرنگار مردم را تحریک می کنند علیه یک فرد از شورای شهر و بعد از تحریک آن فرد، از اتفاق موجود فیلم می گیرد. بارها این خبرنگار به من هم فحاشی کرده و بعد از تحریک من، تلفن همراهش را در آورده تا از واکنش من فیلم بگیرد.

--------------------

بیشتر بخوانید

برخورداری از حقوق حرفه ای؛ مهم ترین دغدغه روزنامه نگاران/بیمه و استخدام خبرنگاران باید در لایحه گنجانده شود

---------------------------------------
رئیس شورای شهر تبریز گفت: امروز شهرداری و شورای شهر موفق عمل کردند و کارهایی که کرده اند خارق العاده و استثنایی است و این خبرنگار که جزء جریانات خاص است، وارد صحن شورای شهر می شود و فحاشی می کند. این خبرنگار حرمت خود را نگه نمی دارد و آداب مصاحبه را رعایت نمی کند. من حرکت آقای باغبان را نه تایید و نه رد می کنم ولی اینکه طرف مقابل چندین بار تذکر می بیند و باز هم اینگونه برخورد می کند نیز درست نیست. قبل از این فیلمی که تازه منتشر شده است نیز مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است.

فیلم توهین به خبرنگار در ادامه آمده است:

 

 

این در حالی است که ایمان شمسائی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد این اقدام را محکوم کرده است و این گونه نوشته است:

سیلی زدن به خبرنگار


https://www.asianews.ir/u/9k7
اخبار مرتبط
یزد - خبرنگار صدا و سیمای یزد در جشنواره ملی رسانه‌ای شهدای سلامت خوش درخشید
محمد مهدی فرقانی، استاد ارتباطات و روزنامه نگاری با اشاره به دغدغه مندی جامعه رسانه ای در خصوص «لایحه نظام جامع روزنامه‌نگاری» گفت: روزنامه نگاران باید از حقوق حرفه‌ای برخوردار باشند؛ و منظور از این حقوق یعنی دارا بودن استقلال حرفه‌ای، فکری و عملی.
روز پنج‌شنبه حساب کاربری چند روزنامه‌نگار به دلیل آنچه زیر پا گذاشتن قوانین این شبکه اجتماعی خوانده شد، به حالت تعلیق درآمد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید