صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۴:۰۹
کد خبر: 13679
گزارشگر: 213
۱۵۹۸
۱
۰
۲
علت مسمومیت دانش آموزان فاش شد

آخرین افشاگری وزیر بهداشت: سم خفیف علت مسمومیت دختران است/منشا آن به ما مربوط نیست!

آخرین افشاگری وزیر بهداشت: سم خفیف علت مسمومیت دختران است/منشا آن به ما مربوط نیست!
وزیر بهداشت با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت در دانش آموزان شده و و در مورد عمدی بودن آن توضیحاتی داد.

به گزارش آسیانیوز، مسمومیت دانش آموزان چند ماهی است که در برخی از مدارس شهرستان‌ها حتی پایتخت هم گزارش شده است، پس از اظهارنظرهای مختلف درباره علت مسمومیت بار دیگر وزیر بهداشت علت مسمومیت را اعلام کرد.

 وزیر بهداشت گفت: مجموع تحقیقات نشان داد که نوعی “سم” خفیف باعث ایجاد مسمومیت دانش‌آموزان شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان داد که سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت خفیف در دانش آموزان شده که البته عوارضی ایجاد نکرده است، درباره نوع سم و عوارض احتمالی بعدی آن، گفت: جزییات آن بعدا منتشر می‌شود.

دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که در محل این سازمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، درباره پیگیری مسمویت سریالی دانش آموزان در مدارس، گفت: خودم شخصا به قم رفتم و همه بیماران بیمارستان شهید بهشتی را ویزیت کردم و مدتی طولانی این کار طول کشید.

به گزارش تجارت نیوز عبن اللهی گفت: مسمومیت ایجاد شده بسیار خفیف بود و الحمدالله هیچ گونه عارضه برای کسی ایجاد نکرده بود و تنها چند ساعتی دچار علائم ضعف عضلانی، بیحالی و حالت تهوع بودند.

وی افزود: کمیته ویژه‌ای را مامور کردیم که در این رابطه تحقیق کنند و از بهترین اساتید سم شناسی کشور کمک گرفتیم که تحقیقات آنها نشان داد سم بسیار خفیفی باعث این عوارض می‌شود.

-------------------

بیشتر بخوانید

خبر هولناک انتقال ۳۵ دانش‌آموز پردیسی به بیمارستان با علائم مختلف بیماری/ادامه مسمومیت دختران به تهران رسید

-----------------------------------

وی گفت: بررسی اینکه سم از کجا می آید و… در حد وزارت بهداشت نیست. اظهارات در مورد عمدی بودن آن به عهده ما نیست.


عین‌االهی بیان کرد: درمان این مشکل انجام می‌شود و تاکنون عارضه خاصی نداشته است. او درباره نوع دقیق سم و عوارض احتمالی بلندمدت آن، تصریح کرد: جزییات بعدا منتشر می‌شود. (منبع: ایسنا )

۹ دانش‌آموز قمی در بیمارستان تحت‌نظر هستند
دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد از مجموع اتفاقات امروز مدارس قم ۹ دانش آموز در بیمارستان تحت‌نظر هستند.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز سه شنبه نهم اسفند ماه ۹ دانش آموز با علائم مسمومیت در مراکز درمانی پذیرش شدند که حال عمومی آن‌ها مناسب است.

در حال حاضر اقدامات تشخیصی و مراقبتی از سوی پزشکان و متخصصان برای این دانش آموزان در حال انجام است که در صورت پایداری شرایط جسمانی، در ساعات آینده از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

در حال حاضر هیچ دانش‌آموزی از اتفاقات روزهای گذشته مدارس در بیمارستان حضور ندارد.

--------------------

بیشتر بخوانید

ماجرای جنجالی مسمومیت ادامه دار دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف/نماینده مجلس گفت: عمدی است!
----------------------------------------

انتشار گاز ان.۲ عامل مسمومیت‌ دانش آموزان

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت اطلاعات در خصوص مسئله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم، بروجرد و چند شهر دیگر، عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از جانب نمایندگان و اعزام گروهی از نمایندگان مجلس به قم، و نتیجه آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که گاز ان.2 (N2) در سم منتشر شده در مدارس وجود داشته است.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نشست مشترک با وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت اطلاعات را تشریح کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سم کشف شده دارای دو ویژگی است، گفت: این سم بلافاصله در بدن از بین خواهد رفت و به صورت ترکیبی و تلفیقی بوده و به همین دلیل تشخیص آن دشوار است.

وی یادآور شد: این نتایج بر اساس بررسی‌های 30 متخصص وزارت بهداشت به دست آمده، البته ممکن است در مواردی اضطراب نیز علائم مبتلایان را تشدید کرده باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در کشور ما اولین بار این پدیده در قم و سپس در بروجرد دیده شده است.

منادی سفیدان تصریح کرد: کمیسیون آموزش هفته آینده نشست دیگری با حضور دستگاه‌های امنیتی برگزار خواهد کرد تا مشخص شود که عامل پشت پرده این ماجرا چه کسانی هستند؛ برداشت‌ها حاکی از این است که دشمن پشت این حرکت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: قطعاً با توجه به تعداد محدود موارد پیش آمده، نباید نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کرد اما اینکه جریانی پشت این ماجرا باشد، بسیار خطرناک است که شورای امنیت کشور باید بررسی‌های خود را در این رابطه به جمع‌بندی برساند و به مردم و نمایندگان مردم اعلام کند.

وی یادآور شد: براساس گزارش وزارت بهداشت، دُز سم منتشر شده بسیار پایین بوده و خانواده‌ها مطمئن باشند این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود و خوشبختانه هیچ فوتی براثر این مسمومیت نداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: هفته آینده رئیس شورای امنیت کشور و دستگاه‌های امنیتی دعوت شده‌اند تا نتایج بررسی‌های خود در این رابطه را بیان کنند.

واکنش معاون امور زنان در دولت روحانی به مسمومیت دانش آموزان
واکنش ابتکار به مسمومیت دانش آموزان

معصومه ابتکار گفت: یکماه است که جنایت مسموم کردن دختران تکرار می شود. همه منتظرند بخشهای انتظامی و قضایی فورا اقدام کنند.

وی ادامه داد:‌چرا اینهمه تعلل؟ نکند مثل اسیدپاشان اصفهان شود! آیا نسبتی بین عدم تصویب قوانین نفی خشونت علیه زنان و این وقایع وجود دارد؟ یک بار برای همیشه حجت را بر متحجران ضد زن تمام کنید.

معاون امور زنان در دولت روحانی یادآور شد: ظاهرا گزارش‌ها حاکی از وقوع جنایت مسمومیت بین دختران دانش آموز از حدود سه ماه قبل است. بدینوسیله اصلاح می‌شود.

۳۵ نفر از دانش‌آموزان پردیس دچار گازگرفتگی شدند
رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس در خصوص گازگرفتگی تعدادی از دانش آموزان مدرسه خیام (متوسطه دوم فاز ۱۱ پردیس) گفت: ساعتی پیش در مدرسه خیام که مقطع دبیرستان متوسطه دوم دختران است تعدادی از دانش آموزان بر اثر گازگرفتگی دچار مسمومیت و به مراکز درمانی منتقل شدند./


https://www.asianews.ir/u/9kc
اخبار مرتبط
امروز ظهر تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه خیام در فاز 11 پردیس دچار مسمومیت و به بیمارستان الغدیر پردیس شدند.
در ادامه مسمومیت های عجیب در میان دانش آموزان و به دنبال مسمومیت امروز دانش آموزان در بروجرد، استاندار لرستان اعلام کرد: گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرادر بروجرد هستند.
یزد- با افت دما و استفاده بیشتر از وسایل گرم‌کننده، خطر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن افزایش یافته‌است. معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد معتقد است با رعایت چند نکته اساسی این خطر از شما دور خواهد شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Uy
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
0

اقایان مراجع تقلید دو ماه پیش باید در برابر کشتار مردم مسلمان کشور مسلمان نظر دهید نگذاشتند این را بهانه پیام به شما کردند که از هیچی نمی‌ترسیم مسموم میکنیم از قم و نوه هایتان شروع کردند نترسید برای ترساندن مسموم می‌کنند شما در برابر حکومت اسلامی موضع شرعی بگیرید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید