صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۷
کد خبر: 13681
گزارشگر: 213
۱۰۴۹
۰
۰
۲
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا اعلام کرد

جزئیات رزمایش دریایی ۵۱ کشور در همسایگی ایران با هوش مصنوعی

جزئیات رزمایش دریایی ۵۱ کشور در همسایگی ایران با هوش مصنوعی
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌‌‌ای که در وبگاه آن منتشر شده است، از «رزمایش بین‌المللی دریایی ۲۰۲۳» میان آمریکا و پنجاه کشور از شرکای آن در همسایگی ایران خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌‌‌ای که در وبگاه آن منتشر شده است، از «رزمایش بین‌المللی دریایی ۲۰۲۳» میان آمریکا و پنجاه کشور از شرکای آن و سازمان‌های بین‌المللی فعال در «خلیج فارس، دریای عرب، دریای عمان، دریای سرخ، اقیانوس هند و مناطق سواحل شرقی آفریقا» خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «این رزمایش مشترک با حضور ۷هزار نیروی نظامی، ۳۵کشتی و بیش از ۳۰ سامانه بدون سرنشین و هوش مصنوعی انجام خواهد شد.»(ایسنا)

این در حالی است که روزنامه تایمز اسرائیل اردیبهشت امسال نوشت با بهره‌گیری از فناوری «هوش مصنوعی»، این امکان وجود دارد که اهداف نظامی تازه شناسایی و معرفی شود.

این روزنامه در بخشی از گزارش خود مدعی شد واحد هوش‌مصنوعی موسوم به «تولید اهداف جدید» اطلاعات خود را از طریق رهگیری و جمع‌آوری مجموعه بزرگی از داده‌های مرتبط با تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی، ویدئوهای دوربین‌های نظارتی، تصاویر ماهواره‌ای و مجموعه بزرگی از حس‌گرهای مختلف به دست می‌آورد.

این سامانه جدید نظامی، با تجزیه‌و‌تحلیل و مرتبط کردن داده‌های به دست آمده، اهداف نظامی جدید تولید و معرفی می‌‌کند.

----------------

بیشتر بخوانید

مانور سوخت گیری هوایی اسرائیل برای حمله به مراکز اتمی ایران

--------------------------------------

به نوشته تایمز اسرائیل، پس از به‌کارگیری فناوری تازه «هوش‌ مصنوعی» و «یادگیری ماشین» در ارتش اسرائیل، شمار اهداف احتمالی حمله‌ها چهار برابر شده است.

به نوشته تایمز اسرائیل، مقام‌های ارتش اسرائیل مدعی اند که با به کارگیری این فناوری‌های تازه، شمار تلفات غیرنظامی کاهش می‌یابد و ارتش با دقت بیشتری می‌توانند نیروها و مراکز مشخصا «نظامی» را هدف قرار دهد.

 

--------------------------

بیشتر بخوانید

اسرائیل می خواهد «تهران» را هدف قرار دهد؛ نه نیروهای نیابتی را!

---------------------------------------------------

براساس این ادعای صهیونیستی، در این گزارش آمده آماده سازی مانور حمله گسترده به ایران که واحد «تولید اهداف جدید»، تقریبا از دو سال پیش فعال شده و حتی در میانه هرج‌ومرج یک درگیری احتمالی هم می‌تواند اطلاعات تازه به دست آورد و اهداف نظامی جدید ایجاد کند./

https://www.asianews.ir/u/9ke
اخبار مرتبط
یزد - مدیر کل دامپزشکی استان گفت : ​این رزمایش با هدف خدمت‌رسانی به عشایر و روستاییان شهرستانهای ابرکوه، خاتم و مروست و به همت قرارگاه محرومیت زدایی جهادی سازمان دامپزشکی از دوم تا چهارم اسفندماه در استان یزد برگزار می شود
روسیه و بلاروس رزمایش‌های مشترک نیروی هوایی را در شرایطی آغاز کرده‌اند که نگرانی‌ها از اینکه مسکو در حال فشار آوردن به بلاروس برای پیوستن به جنگ اوکراین بوده، افزایش یافته است.
یزد - رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه الغدیر ضمن اعلام آغازدومین رزمایش جهادگران فاطمی گفت: راه‌اندازی کلینیک خانواده در مناطق محروم، آغاز ساخت ۱۹ واحد مسکونی برای محرومان با همکاری خیران و مسئولان و افتتاح چهار گارگاه قالی‌بافی جزو برنامه اصلی رزمایش است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید