صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۷
کد خبر: 13685
گزارشگر: 2
۵۹۹
۰
۰
۴
قراضه های آهنی

کاربردهای خرید ضایعات در تهران

کاربردهای خرید ضایعات در تهران
ضایعات های آهن کاربردهای فراوانی از جمله در تولیدات صنعتی و تولید آهن آلات قوی تر و جدیدتر دارد.

ضایعات آهن چه کاربردهایی دارد؟

 

کاربردهای خریدار ضایعات در تهران , ضایعات آهن کاربردهای زیادی داشته و در صنایع مختلفی می توان از آن ها استفاده نمود. بازیافت قراضه های آهنی از تولید آن از طریق سنگ آهن جلوگیری کرده و بدین ترتیب به حفظ ذخایر معدنی نیز کمک شایانی می کند. قراضه های آهن و ورقه های فولادی این قابلیت را دارند که به صورت نامحدود بازیافت شوند و مجدد مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل آهن یکی از فلزات مورد استفاده در بسیاری از صنایع می باشد. یکی دیگر از کاربردهای خرید ضایعات فلزی، صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد با آرمین ضایعات همراه باشید.

ضایعات های آهن کاربردها و مزیت های فراوانی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به دو مورد زیر اشاره نمود:

. تولیدات صنعتی
تولید آهن آلات قوی تر و جدید

 

تولیدات صنعتی

 

از ضایعات های آهن می توان به دفعات در صنعت ساختمان سازی استفاده نمود. این مورد در گروه تولیدات صنعتی قرار می گیرد. می توان گفت در این صنعت حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد مصالحی که استفاده می شود از قراضه های غیر فلزی مانند بتن، گچ، سیمان و غیره تامین می شود و مابقی آن در دسته ضایعات فلزی قرار دارد. قراضه های فلزی به کار گرفته شده در صنعت ساختمان سازی، آهن قراضه، آلومینیوم، مس و غیره می باشد.

از قراضه های آهنی در مواردی همچون ساخت پل و جاده نیز کمک می گیرند. در صنایع دیگری همچون ماشین سازی، ساخت هواپیما نیز کاربردهای فراوانی دارد. یکی از اساسی ترین کارهایی که می توان با قراضه های آهنی انجام داد، بکار گیری آن در صنعت تصفیه آب می باشد. در زمینه ساخت ظروف هم می توان آن ها را استفاده نمود. به این نکته توجه داشته باشید که به کارگیری قراضه های آهن در مواردی که گفته شد بسیار مقرون به صرفه تر از تولید مواد اولیه جدید می باشد.

آرمین ضایعات

تولید آهن آلات قوی تر و جدید از قراضه های آهن

 

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، می توان از بازیافت دورریختنی های فلزی مواد جدیدتر و قوی تر تولید نمود. آهن آلات تولیدی از قراضه ها کیفیت بالاتری نیز دارند. فولاد ضد زنگ به همین طریق ایجاد می شود. از این فلز می توان در صنایع گوناگونی استفاده نمود.
از قراضه های فلزی در صنایعی مانند مجسمه سازی نیز استفاده میکنند. عموما مجسمه های تولید شده از دورریختنی های فلزی را در میادین و محیط های اداری قرار می دهند. به دلیل استحکام بالا، این قراضه ها در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بیشتری دارند. در تولید لوازمی مانند مبلمان، میز و صندلی و غیره نیز از آن ها کمک گرفته می شود. ظروف آشپرخانه نیز از دیگر مواردی است که از قراضه های آهنی تولید می گردند.

 

کاربرد ضایعاتهای آهنی

 

بسیاری از صنایع برای کاهش هزینه های تولیدی خود از قراضه های آهنی استفاده می کنند. این کار به آن ها کمک می کند تا سود بیشتری کسب نمایند. به این نکته نیز توجه کنید که قراضه های آهنی لزوما دارای کیفیت پایینی نیستند. این نوع از دور ریختنی ها در کیفیت های مختلفی یافت می شوند. کارخانه ها و صنایع تولیدی می توانند با توجه به نیاز خود از قراضه های آهنی با کیفیت مناسب استفاده نمایند. برای مثال در تولید قوطی های مربوط به کنسروها و نوشابه ها از قراضه های آلومینیومی که کیفیت پایین تر و همچنین قیمت کمتری دارند استفاده می شود.

 

نتیجه گیری:

 

برای تهیه قراضه های آهنی می توانید به مکان های مختلفی از جمله قبرستان اتومبیل ها مراجعه نمایید. در این مکان به دلیل وجود ماشین های فرسوده قطعات و قراضه های آهن بسیاری بافت می شود. جایی که ساختمانی تخریب شده است نیز مکانی مناسب برای پیدا کردن دورریختنی های فلزی می باشد. افراد می توانند در منزل خود نیز مقدار زیادی قراضه های فلزی اعم از قوطی های نوشابه، لوازم الکترونیکی معیوب جمع آوری نمایند.
پس از جمع آوری قراضه ها آن ها را دسته بندی می کنند و در نتیجه کارخانجات و صنایع تولیدی می توانند با توجه به نیاز خود و کیفیتی که مد نظر دارند ضایعات مناسب را تهیه نمایند. بازیافت ضایعات آهنی علاوه بر صرفه جویی در تولید مواد اولیه خام به جلوگیری در مصرف و استخراج بی رویه مواد معدنی نیز کمک می کند.

https://www.asianews.ir/u/9ki
اخبار مرتبط
شهرستانی، عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد: در برخی از واحدها امکان جایگزینی سوخت دیگری با گاز وجود ندارد، در اینصورت این واحدها ناچارا رو به تعطیلی می‌روند اما در برخی از واحدها مثل واحد ساخت گندله می‌توان با جایگزینی سوخت به فعالیت خود بپردازند. او با ابراز نگرانی درمورد قطعی گاز در واحد‌های فولادساز اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها سبب بازماندن از اهداف سالانه می‌شود، با کاهش تولید ۲.۵ میلیون‌تنی، در بهترین حالت حدود ۲۶ میلیون تن تولید خواهیم داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید