صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۳
کد خبر: 13687
گزارشگر: 2
۸۱۶
۰
۰
۴
سرور مجازی خارج از کشور

خرید سرور مجازی خارج با بیش از هفت لوکیشن در هاست ایران

خرید سرور مجازی خارج با بیش از هفت لوکیشن در هاست ایران
انتخاب سرور و هاست از بین سرویس‌های متنوع بازار کار آسانی نیست. کارشناسان حوزه وب هم دیدگاه‌های متفاوتی درباره انواع هاست خارج کشور مطرح می‌‌کنند که بررسی آن‌ها نیاز به تحقیق بیشتری دارد. در این پست نکات لوکیشن سرور و همچنین امتیازها و مشکلات سرور مجازی خارج از کشور را بررسی می‌کنیم.

تعریف سرور مجازی

 

سرور مجازی یا VPS که کوتاه شده عبارت Virtual Private Server است، یکی از انواع میزبانی وب و بستر قرارگیری اطلاعات وب‌سایت روی اینترنت است. در این نوع سرویس شرکت ارائه‌دهنده با استفاده از سخت‌افزارهای پیشرفته و فناوری‌های مجازی‌سازی یک سرور فیزیکی را به چندین VPS تقسیم می‌کند.
به‌طور معمول برتری سرور مجازی خصوصی نسبت به هاست اشتراکی انعطاف‌پذیری، امنیت و موارد فنی مانند دسترسی به روت است. سرور مجازی را می‌توان به‌آسانی از طریق کنترل پنل پلسک، سی پنل و... مدیریت کرد.
محل سرور و مراکز داده می‌تواند هر جای دنیا باشد. با‌ این‌حال مکان VPS انتخابی شما یکی از عوامل موثر بر موفقیت ‌سایت و کسب‌وکارتان است. البته گاهی انتخاب سرور مجازی با لوکیشن اشتباه می‌تواند پیامدهای جدی برای شما داشته باشد.
در ادامه درباره دلایل اهمیت انتخاب سرور خارجی یا ایرانی مناسب برای خلق تجربه کاربری بهتر صحبت می‌کنیم.

 

نحوه کار سرور

 

پس از راه‌اندازی سایت و اتصال دامنه به سرور اطلاعات وب‌سایت در مراکز داده ذخیره می‌شوند. هنگامی که کاربر دامنه سایت شما را در مرورگر می‌نویسد یا روی لینک سایت کلیک می‌کند داده‌های درخواستی به‌وسیله شبکه از دیتاسنتر به رایانه یا تلفن همراه او منتقل می‌شود.

 

چرا سرور مجازی خارج از کشور را انتخاب کنیم؟

 

همه ما نکات زیادی درباره لزوم نزدیک‌بودن دیتاسنتر به کاربران سایت و تاثیر آن بر سرعت اتصال شنیده‌ایم. می‌دانید که هر چه فاصله فیزیکی از سرور کمتر باشد مخاطب هنگام باز کردن صفحه‌های سایت یا انجام فعالیت در آن تاخیر کمتری را تجربه می‌کند.
بنابراین با توجه به افزایش کیفیت زیرساخت‌ها و تجهیزات پیشرفته مربوط به سرور در ایران بسیاری از افراد هاست داخل کشور را به هاست خارج ترجیح می‌دهند. البته این همه آن‌چه باید بدانید نیست و سرورهای خارجی امتیازهای بسیاری دارند که نمی‌توان به‌سادگی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.
همچنین عوامل و شرایطی هست که با توجه به آن‌ها انتخاب سرور خارجی تصمیم عاقلانه و منطقی‌تری به‌نظر می‌رسد. در ادامه به چند عامل مهم اشاره می‌کنیم.

 

یک: بازار هدف و افرادی که باید به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند

 

برخی وب‌سایت‌ها مخاطبان یا مشتریانی از سراسر دنیا دارند. عوامل متعددی مانند ترس از تحریم، اختلال شبکه بین‌المللی و مشکل دسترسی کاربران خارج از کشور به سایت‌های ایرانی باعث نگرانی صاحبان سایت می‌شود.
هنگامی که از سرور خارج کشور به‌عنوان نمونه سرور مجازی امارات یا ترکیه استفاده می‌کنید این نگرانی‌ها تا حدودی برطرف می‌شود. از طرفی برخی هاستینگ‌ها از جمله هاست ایران با افزودن گزینه «آنتی‌تحریم» نگرانی درباره محدودیت‌های دسترسی به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خارجی را کمرنگ‌تر کرده‌اند.

 

دو: دسترسی دائم به سرویس‌های گوگل

 

مشکلات و اختلال در اینترنت کشور ممکن است باعث قطع دسترسی گوگل به سرورهای داخلی شود. این مسئله با استفاده از VPS خارج کمتر ایجاد مشکل می‌کند. علاوه‌ بر این داشتن آی‌پی خارج از ایران سرور مجازی امکان استفاده از برخی خدمات اینترنتی را، بدون محدودیت‌های جغرافیایی، فراهم می‌کند.

 

سه: سئو و جایگاه سایت در موتورهای جستجو

 

همان‌طور که می‌دانید جایگاه وب‌سایت در رتبه‌بندی موتورهای جستجو به نکات زیادی مانند محتوا، چگالی و نحوه توزیع کلمات کلیدی، لینک‌سازی و ... بستگی دارد. سرعت بارگذاری سایت هم یکی از نکات مهمی‌ است که بر لوکیشن و کیفیت زیرساخت‌های سرور تکیه دارد.
تاثیر لوکیشن سرور بر سئوی سایت به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که سئو را یکی از کانال‌های اصلی بازاریابی خود می‌دانند مهم خواهد بود.
برخی متخصصان معتقدند سایت‌هایی که از سرور مجازی خصوصی خارج کشور استفاده می‌کنند اغلب زودتر ایندکس می‌شوند. خزنده‌های موتور جستجو به‌طور منظم صفحات سایت را، با توجه به الگوریتم‌های خود، بررسی می‌کند و اگر سایر نکات موثر بر سرعت را هم رعایت کرده‌ باشید جایگاه بهتری به سایت شما تعلق می‌گیرد.

 

چهار: پهنای باند نامحدود و ترافیک بیشتر

 

نگهداری تجهیزات فنی و تامین پهنای باند نامحدود نیاز به سخت‌افزارهای پیشرفته و فناوری‌های مدرن دارد. سرورهای خارج کشور از جمله سرور مجازی آلمان و انگلیس پورت و زیرساخت‌های پیشرفته‌‌ای دارند که بر عملکرد بهتر سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.
همچنین ثبات و پایداری بیشتر سرور خارجی از تفاوت‌های سرویس‌های ایرانی با مشابه‌های اروپایی و آمریکایی است. به‌عنوان نمونه سرور مجازی آمریکا به‌دلیل شبکه منظم و سریع‌تری که دارد، علاوه بر ایالات متحده، در آسیا و اروپا هم محبوبیت پیدا کرده است.

 

پنج: بسته‌هایی که با تمام بودجه‌ها و نیازمندی‌ها سازگاری دارد

 

اولویت‌ها و حجم فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز هر سایت با دیگری تفاوت دارد. همچنین قیمت سرویس و هزینه خرید سرور مجازی خصوصی از عوامل مهم در انتخاب پلن میزبانی وب به شمار می‌آید. در میان انواع VPS خارج از کشور می‌توانید پلن‌های اقتصادی و مقرون‌ به‌ صرفه‌تری انتخاب کنید.
علاوه‌ براین برای فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های تجاری نامحدود بودن پهنای باند و دسترسی همیشگی کاربران تاثیر دوچندانی روی درآمد دارد. بنابراین اگر مالک فروشگاه آنلاین هستید درنظر گرفتن هزینه اولیه راه‌اندازی وب‌سایت و انتظارات مالی از آن جز مواردی است که پیش از خرید سرور باید به آن فکر کنید.

خرید سرور مجازی

بهترین لوکیشن برای سرور مجازی کجا است؟

 

هنگامی که از عبارت بهترین سرور مجازی استفاده می‌کنیم منظور بهترین برای کسب‌وکار شما یا هدف خاصی است که به آن می‌اندیشید. به‌عنوان مثال اینکه می‌خواهید چه‌ نوع وب‌سایتی راه‌اندازی کنید و مخاطب هدف یا مشتری شما در کجای دنیا قرار دارد ماجرا را به‌کلی تغییر می‌دهد.
در این پست با ارائه اطلاعاتی درباره تفاوت هاست ایران با سرور خارج کشور تلاش کردیم شما را به تصمیم نهایی نزدیک‌تر کنیم. حالا می‌توانید انتخاب کنید کدام لوکیشن سرور برای شما بهترین است. در گام بعدی باید مطمئن‌ترین هاستینگ را برای دریافت خدمات میزبانی وب انتخاب کنید. این تصمیم حتی از تصمیم‌گیری درباره مکان سرور هم مهم‌تر است.
هاست ایران یکی از شرکت‌های باتجربه در زمینه ارائه خدمات میزبانی وب در ایران است. ارائه پلن‌های گوناگون انواع هاست با حجم و قیمت‌های متفاوت، در کنار بهره‌مندی از زیرساخت‌های فنی به‌روز و تیم متخصص، از امتیازهای این مجموعه است.

 

انواع سرور مجازی خارج از کشور هاست‌ایران

 

اگر دنبال خرید سرور مجازی خارج کشور با مناسب‌ترین لوکیشن هستید هاست‌ ایران پیشنهاد مطمئنی است. می‌توانید وب‌سایت خود را روی سرور مجازی فنلاند، ترکیه، امارات، آلمان، امریکا یا سرور مجازی انگلیس راه‌اندازی و با عملکرد عالی و سرعت بالای آن‌ها رضایت کاربران خود را جلب کنید.
همچنین خدمات هاست‌ایران شامل مزایای بیشتری، مانند پهنای باند نامحدود با سرعت بالا، امنیت، قابلیت آنتی تحریم و سرویس‌های ایمیل آنتی اسپم می‌شود که اجازه می‌دهد تصمیم‌گیری درباره خرید هاست و سرور را تنها به موقعیت مکانی محدود ندانید.
هاست ایران امکان استفاده از زیرساخت‌های اینترنتی کشور دلخواهتان را برای شما فراهم می‌کند. پس با خرید سرور مجازی خارج از کشور محتوای سایت خود را در بستری امن و سریع با قابلیت کنترل بالا با مخاطبان خود در سراسر دنیا به اشتراک بگذارید.

منبع : https://digiato.com/promoted/1556240

https://www.asianews.ir/u/9kk
اخبار مرتبط
خرید سرور مجازی برای کاربرانی که قصد استفاده از آن را دارند، همواره حاوی نکات مهمی بوده است، از این رو در این مقاله سعی کردیم به نکاتی کلیدی اشاره کنیم که قبل از خرید vps باید بدانید. با ما باشید تا به بررسی آن‌ها بپردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید