صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۷
کد خبر: 13719
گزارشگر: 213
۹۴۴۹
۱
۰
۴
در نشست شورای عالی کار

تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲

تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲
حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با لحاظ نظرات و معیار‌های دقیق و کارشناسی قطعاً تا پایان سال نهایی می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، سیصد و یازدهمین نشست شورای عالی کار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکای اجتماعی نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

تعیین نرخ حداقل دستمزد کارگران با معیار‌های دقیق
سیدصولت مرتضوی در سیصد و یازدهمین نشست شورای عالی کار که عصر امروز، پنج‌شنبه ۱۱ اسفندماه در محل این وزارتخانه و با حضور علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی کار و شرکای اجتماعی نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد، با تأکید بر اصل سه‌جانبه‌گرایی و تعامل حداکثری نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایان، مبنا و معیار تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ را میزان هزینه سبد معیشت کارگران و نرخ تورم اعلامی مرکز آمار عنوان کرد و گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با لحاظ نظرات و معیار‌های دقیق و کارشناسی قطعاً تا پایان سال نهایی می‌شود.

-----------

بیشتر بخوانید

اعلام مبلغ عیدی و دستمزد کارگران در ۱۴۰٢+جزئیات

------------------------------

در این نشست گزارشي از روند برگزاری جلسات و مصوبات کمیته دستمزد شورای عالی کار ارائه و پیش‌نویس اصلاح ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون کار که موارد مربوط به چالش‌ها، دغدغه‌ها و نظرات اعضای شورا در زمینه اصلاح آیین‌نامه مذکور با موضوع انتخاب نمایندگان کارگری و کارفرمایی و سایر اعضای هیئت‌های تشخیص و مراجع حل‌اختلاف مطرح شد.

 

-----------
بیشتر بخوانید

جزئیات برگزاری کمیته دستمزد 1402/ضرورت افزایش مزد و حق مسکن کارگری

---------------------------------------

اقتصاد آنلاین نوشت اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در این نشست طرح پیشهادی نمایندگان کارفرمایی در زمینه بررسی علل پیشنهاد دستمزد منطقه‌ای در کشور را ارائه کرد./


پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/9lg
اخبار مرتبط
کارگران و بازنشستگان با امضای طومار اینترنتی، خواستار افزایش دستمزد مطابق تورم و سبد معیشت شدند.
در حالی که میزان عیدی کارگران در سال 1401براساس سوابق بیمه ای پرداخت می شود، مبنای پرداخت عیدی کارگران در صورتی که یک سال کامل سابقه پرداخت حق بیمه در محل کار فعلی داشته باشند، حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق برای حقوق‌های بالا درصد کمتری و برای حقوق‌های پایین درصد بیشتری خواهد بود و باید توجه داشت که حقوق کارگران با رعایت سه‌جانبه‌گرایی تعیین شود.
مبلغی عیدی و حداقل حقوق و دستمزد کارمندان از جمله مهم‌ترین مباحث روزهای پایانی سال است. این روزها، کارمندان به دنبال این هستند که از رقم دریافتی خود در سال آینده باخبر شوند تا بتوانند برای آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشند.
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، تکلیف حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را مشخص کرد، اما در این مرحله مجلس سقف و کف دریافتی‌ها و برخی تبصره‌های آن را تغییر داد.
در آستانه برگزاری کمیته دستمزد 1402، فعالان کارگری بازهم خواستار اجرای یک ماده قانونی شده‌اند؛ بند دوم ماده 41 قانون کار. ماده‌ای که بر دو مولفه در تعیین حداقل دستمزد کارگران تاکید دارد؛ تورم و سبد معیشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کارگر بد بخت
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
0
0

عدالت نیست سخت ترین و فرسایشی ترین کار نصیب کارگر شده بعد کمترین و ناچیز ترین حقوق رو به کارگر میدن تو مملکتی که تورمش ساعتی پیش میره کی بفکر سفره خالی کارگر حقوقی که یه کارگر میگیره فقط می‌تونه باهاش روزی یه وعده غذا سر سفره خانوادش بذاره حقوق کارگر در ایران زیر خط فقر نیست بلکه زنده موندن براشون یه عذابه بخدا عذابه دیگه چقدر باید شرمنده ی خانوادمون بشیم نه مسؤلین بفکر هستن و نه کار فرماها جمهوری اسلامی شده جولانگاه مفت خورها والله بخدا ماهم دشمن نیستیم بلکه عاشق ایران و نظامیم ولی مسولان فقط حرف مفت میزنن یه درصد اگه قیامت درست باشه چه جوابی دارن بدن به این بی عدالتی واقعا چه جوابی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید