صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۹
کد خبر: 13748
گزارشگر: 213
۹۶۰
۰
۰
۲
خبر رویترز درباره همکاری ایالات متحده با اسرائیل درباره ایران

جزئیات مهم سفر رئیس ارتش آمریکا به اسرائیل

جزئیات مهم سفر رئیس ارتش آمریکا به اسرائیل
رویترز نوشت مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا روز جمعه ۱۲ اسفند به منظور گفت‌وگو با مقامات دفاعی اسرائیل و همکاری دو کشور برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای وارد اسرائیل شد.

به گزارش آسیانیوز، مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا روز جمعه ۱۲ اسفند به منظور گفت‌وگو با مقامات دفاعی اسرائیل از جمله درباره همکاری دو کشور برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای وارد اسرائیل شد.

سفر ژنرال میلی که خبر آن از قبل اعلام نشده بود در آستانه دیدار لوید آستین از سه کشور اسرائیل، اردن و مصر انجام می‌شود.

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای از قول یوآف گالانت، وزیر دفاع این کشور گفت: «یکی از محورهای مهم مذاکرات دو طرف همکاری برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بود.»

----------------

بیشتر بخوانید

مانور سوخت گیری هوایی اسرائیل برای حمله به مراکز اتمی ایران

--------------------------------------

رئیس ستاد ارتش آمریکا در اسرائیل هیچ اظهار نظر علنی نکرده است. سخنگوی او مدعی شد ژنرال میلی در دیدار با رییس ستاد ارتش اسرائیل در مورد هماهنگی برای مقابله با تهدیدهای امنیتی ایران در سطح منطقه گفت‌وگو کرده است.

با توجه به ناکامی برجام و افزایش حجم و غلظت غنی‌سازی اورانیوم در ایران نگرانی کشورهای غربی در مورد احتمال دستیابی آن کشور به مواد هسته‌ای مورد نیاز برای تولید بمب اتمی افزایش یافته است.

رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) نیز اخیرا گفت که رهبران جمهوری اسلامی هنوز برای تولید سلاح هسته‌ای تصمیم نگرفته‌اند.

به گزارش رویترز، ژانویه امسال آمریکا و اسرائیل یک رزمایش مشترک با شرکت هزاران نیرو، بیش از ده شناور جنگی و حدود ۱۴۰ هواپیمای نظامی از جمله بمب افکن‌های قادر به حمل بمب هسته‌ای برگزار کردند که به گفته مقامات دو کشور بزرگترین مانور مشترک آنها بود.

سفر ژنرال میلی به اسرائیل در عین حال همزمان با تشدید درگیری‌های خشونت‌آمیز بین اسرائیل و فلسطینیان انجام می‌شود.

-----------

بیشتر بخوانید

مرگ توافق هسته ای و پایان دیپلماسی؟

---------------------------------------

به دلیل نگرانی از احتمال تشدید خشونت‌ها در آستانه فرارسیدن ماه رمضان و عید پسح یهودیان، علاوه بر آمریکا دولت‌های مصر و اردن نیز خواستار خویشتن‌داری دو طرف و جلوگیری از گسترش خشونت شده‌اند.


وزارت بهداری تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد که از آغاز سال میلادی جدید حداقل ۶۲ فلسطینی از جمله چند پیکارجو به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی و یا در حملات شهرک نشین‌های یهودی کشته شده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/9m8
اخبار مرتبط
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌‌‌ای که در وبگاه آن منتشر شده است، از «رزمایش بین‌المللی دریایی ۲۰۲۳» میان آمریکا و پنجاه کشور از شرکای آن در همسایگی ایران خبر داد.
پس از فراز و نشیب های فراوان گفت و گوهای برجامی، گزارش های متعددی از شکست در مذاکرات هسته ای یا معاملات قریب الوقوع به گوش رسیده است.
"الی کوهن"، وزیر خارجه اسرائیل ادعا کرد که کشورهای غربی تا پیش از هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر، مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال خواهند کرد.
وزارت امورخارجه آمریکا ادعا کرد که وقتی موضوع جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در میان است، اسرائیل یک شریک و متحد مهم منطقه‌ای در مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.
به دنبال حمله اخیر به تاسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان، یک رسانه آمریکایی از هشدار دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل درباره هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران خبر داده است.
تصاویر ماهواره «اسکای سَت» از حمله به تاسیسات وزارت دفاع اصفهان را سایت Planet Lab حمله منتشر کرده است.
تالاب «یوسف‌کند» در پنج کیلومتری مهاباد شب گدشته دچار انفجار و آتش سوزی شدید شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید