صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۸
کد خبر: 13752
گزارشگر: 2
۱۲۳۷
۱
۰
۳
آموزش بورس

آشنایی با انواع کندل های برگشتی و روش‌های استفاده از آن‌ها

آشنایی با انواع کندل های برگشتی و روش‌های استفاده از آن‌ها
هیچ چیزی در بازارهای مالی مشخص و دقیق نبوده و شما باید چیزی داشته باشید که در رابطه با اتفاق بعدی، هشدار دهد. کندل برگشتی یکی از همین موارد هشدار دهنده است. در این مطلب به صورت کامل شما را با کندل های برگشتی آشنا خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال یکی از مهم‌ترین تحلیل‌هایی است که می‌توانید از آن برای ترید کردن استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که در این تحلیل وجود دارد، کندل برگشتی است که می‌تواند تاثیر خیلی زیادی در ضرر یا سود شما داشته باشد.
در حالت کلی هدف اصلی از فعالیت هر تحلیل گر در بازارهای مالی این است که با سرمایه گذاری درست، به سود زیادی دست پیدا کند. این موضوع بدون دانش کافی و استفاده از ابزارهای مختلف امکان پذیر نیست.

هیچ چیزی در بازارهای مالی مشخص و دقیق نبوده و شما باید چیزی داشته باشید که در رابطه با اتفاق بعدی، هشدار دهد. کندل برگشتی یکی از همین موارد هشدار دهنده است. در این مطلب به صورت کامل شما را با کندل های برگشتی آشنا خواهیم کرد.

 

کندل برگشتی چیست؟

 

اگر به بازارهای مالی علاقه داشته و آن‌ها رصد می‌کنید، حتما این را دیدید که قیمت سهامی به صورت صعودی و رو به افزایش بوده ولی ناگهان به حالت نزولی تبدیل شده است. حالت برعکس آن نیز وجود دارد. یعنی ممکن است قیمت سهمی در حال کاهش باشد ولی ناگهان افزایش پیدا کند.
تغییر روند قیمت بازار خیلی مهم و حساس است. فرض کنید سهامی را خریدید و قیمت آن در حال افزایش است. طبیعتا این باعث سود شما می‌شود. ولی اگر روند تغییر کرده و قیمت کم شود، باعث ضرر می‌شود.
از طرف دیگر وقتی قیمت سهمی کم باشد و شما آن را خریداری کنید، اگر روند بازار تغییر کرده و افزایش پیدا کند، شما سود می‌کنید. پس اطلاع از نقاط بازگشتی می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. هم می‌تواند باعت سود بیشتر شود و هم می‌تواند از ضرر زیاد جلوگیری کند.
کندل برگشتی همان ابزاری است که این نقاط را به شما معرفی می‌کند. این کندل‌ها الگوهایی در نمودارهای شمعی تحلیل تکنیکال هستند که با نشانه‌هایی به شما می‌گویند که قرار است روند بازار برعکس شود.
کندل های برگشتی به صورت بصری احساسات بازار را نشان داده و می‌گویند که قرار است چه اتفاقی بیوفتد. انواع مختلفی از کندل های برگشتی وجود دارد که هر کدام نشانه‌های ظاهری مختلفی داشته و در شرایط متفاوتی به شما کمک می‌کند.
تعدادی از این الگوها صعودی بوده و برخی نزولی هستند. الگوهای نزولی این خبر را دارند که روند نزولی به صعودی تبدیل شده و الگوهای نزولی دقیقا برعکس این حالت بوده و می‌گوید روند صعودی قرار است نزولی شود.

 

معرفی مهم‌ترین کندل های برگشتی صعودی

 

۱- سر و شانه معکوس
۲- خط نفوذی
۳- سه سرباز سفید
۴- دوجی سنجاقک
۵- ستاره صبح
۶- سه خط حمله
۷- پوشای صعودی
۸- بچه رها شده صعودی
۹- کندل استیک چکشی
۱۰- هارامی صعودی
۱۱- ستاره دوجی صبحگاهی

الگوی کندل های برگشتی

معرفی مهم‌ترین کندل های برگشتی نزولی

 

۱- بچه رها شده نزولی
۲- مرد دار آویز
۳- ستاره دنباله دار
۴- پوشش ابر تیره
۵- پوشای نزولی
۶- ستاره دوجی عصرگاهی
۷- سه کلاغ سیاه
۸- ستاره عصرگاهی

 

روش استفاده از کندل های برگشتی

 

اینکه ما با کندل های برگشتی آشنایی داشته باشیم دقیقا چه نفعی دارد و چگونه باید از این الگوها استفاده کنیم؟ خب این سوال اساسی در رابطه با این الگوها می‌باشد که باید به آن پاسخ دهیم.
با توجه به کلاس‌های آموزش بورس در تبریز، روش استفاده از کندل های برگشتی به این صورت است که باید قبل از کندل های برگشتی صعودی، سهم مورد نظر را خریداری کنید. به این صورت با پایین‌ترین قیمت، سهم را خریده و با بالاترین قیمت خواهید فروخت. خب اینجاست که بیشترین سود سهم شما خواهد شد.
قبل از کندل های برگشتی نزولی نیز باید سهم خود را بفروشید. این آخرین حدی است که شما می‌توانستید با داشتن این سهم، به سود برسید. پس از این، قیمت آن کم شده و به طور قطع باعث ضرر شما خواهد شد. به این صورت هیچ ضرری نکرده و حتی از سهم مورد نظر سود به دست می‌آورید.

اندیکاتور کندل های برگشتی

اندیکاتور کندل های برگشتی

 

تایید قطعی کندل های برگشتی به کمک اندیکاتورها امکان پذیر است. به صورت کلی اگر شما دانش و مهارت این را داشته باشید که بتوانید ابزارهای مختلفی که در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند را ترکیب نمایید، بیشتری قدرت را به دست آورده و می‌توانید با قطعیت زیادی برای قدم‌های بعدی برنامه ریزی کنید.
با توجه به این موضوع، می‌توانید کندل های برگشتی را با اندیکاتورهای اسیلاتور ترکیب کنید. این ترکیب باعث می‌شود تا الگوهایی مختلف کندل های برگشتی (چه صعودی و چه نزولی) اعتبار بیشتری به دست آورده و اصطلاحا تایید شوند.
به این صورت می‌توانید از پیش بینی خود در رابطه با تشخیص کندل های برگشتی مطمئن شده و به این صورت با اطمینان خاطر خرید و فروش کنید.
برای اینکه بدانید دقیقا باید از چه اندیکاتوری برای این کار استفاده کنید بهتر است حتما دنبال آموزش‌های لازم رفته و تلاش کنید تا مهارت خود را در زمینه تحلیل و ترید در بازارهای مالی افزایش دهید. در غیر این صورت احتمال خطای زیای وجود دارد. این خطا می‌تواند ضرر بزرگی را به دنبال داشته باشد.

https://www.asianews.ir/u/9mc
اخبار مرتبط
در این مطلب به بررسی تفاوت قیمت تتر و دلار می پردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ykta
۱۴۰۲/۰۴/۱۸
5
0
1

سلام .وقت بخیر سپاس از همراهی شما ..منتظر راهنمایی های بیشتر هستم ..موفق باشید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید