صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۵
کد خبر: 13754
گزارشگر: 213
۲۱۴۹
۰
۰
۲
خبر مهم نایب رییس شورای رقابت

روش تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی مشخص شد+جزئیات

روش تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی مشخص شد+جزئیات
نایب رییس شورای رقابت گفت: برای تعیین قیمت پایه، برای هر خودرویی که در داخل کشور تولید می‌شود باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت سه خودروی خارجی به دلار مشخص شود.

به گزارش آسیانیوز، محمود دودانگه درمورد اعلام قیمت نهایی خودروهای داخلی توضیح داد: طبق دستورالعملی که در شورای رقابت مصوب شده است، برای اعلام نهایی قیمت‌ها باید قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت اخذ شود که اخذ شده است، همچنین باید قیمت‌های پایه رقابتی را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طبق مصوبه بنا بر این بود که سه خودروی مشابه خارجی شناسایی شوند و یک نهاد بی طرف داخلی یا خارجی بعد از انجام بررسی‌های لازم، به شورای رقابت قیمت پایه رقابتی را اعلام کند تا شورا متناسب با آن بتواند قیمت نهایی را محاسبه کند.

نایب رییس شورای رقابت از برگزاری جلساتی با دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت خبر داد و افزود: طبق جلساتی که با این دانشکده داشتیم، این دانشکده جمع‌بندی اولیه را برای تعیین قیمت پایه رقابتی ارائه کرد و به محض اینکه قیمت نهایی مشخص شود، شورا می تواند قیمت را نهایی و اعلام کند.

-------------

بیشتر بخوانید

بزرگترین پیش‌فروش و تغییر قیمت خودرو در هفته آینده

---------------------------------

 دودانگه ادامه داد: بنابراین برای تعیین قیمت پایه، برای هر خودرویی که در داخل کشور تولید می‌شود باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت سه خودروی خارجی به دلار مشخص شود. سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود، این خودروها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب می‌شود یا متناسب با شرایطی که قیمت پایه رقابتی مشخص می‌شود، شورای رقابت تصمیم بگیرد قیمت دیگری را مبتنا قرار دهد. این فرایند شامل همه خودروهای داخلی می‌شود.

بر اساس این گزارش، 16 بهمن بود که شورای رقابت، به دنبال اعتقاد این سازمان بر انحصاری بودن بازار خودروهای سواری، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو را ابلاغ و منتشر کرده و فرمول قیمت‌گذاری خودروهای سواری را مشخص کرد./


https://www.asianews.ir/u/9me
اخبار مرتبط
به‌ تازگی بخشی از نخستین محموله خودروهای وارداتی کیا به کشور و خودروهای پگاس، سلتوس، سونت و سراتو اتوماتیک از جمله خودروهایی بودند که با هدف حضور در شوروم مرکزی کوشا خودرو و معرفی به مشتریان ترخیص شدند.
بزرگ‌ترین طرح فروش تاریخ خودروسازی کشور در حالی هفته آینده برگزار می‌شود که مبنای آن، قیمت‌های ابلاغی از سوی شورای رقابت خواهد بود.
اگرچه قرار است خودروهای وارداتی وارد بازار شوند، ولی گویا دولت بنا را بر این گذاشته تا بعد از بلوکه کردن میلیاردها تومان از نقدینگی در دست مردم، تازه تصمیم گیری شود که خودرو به چه کسانی داده شود.
در این مطلب اول با دردسرهای رایج خریدوفروش خودرو آشنا می‌شوید. بعد از آن، خریدوفروش خودرو با کمک همراه مکانیک به‌عنوان یک راه‌حل مطرح شده و راهکارهای آن برای حل این دردسرها را توضیح داده‌ایم.
در حالی که وزارت صمت گفت با توجه به شرایط تحریم فعلاً نمی‌توانند اطلاعات دقیق خودروهای خارجی را اعلام کند، بلوکه‌کردن ۵۰ هزار میلیارد تومان برای خودروهای وارداتی که هنوز وجود خارجی ندارند، می تواند آخرین نقشه برای سرمایه مشتریانی باشد که سال‌هاست منتظر خرید خودروی خارجی بودند!ر
حمل خودرو و خودروبر، دو مفهومی هستند که برای جابجایی خودروها از محل به مقصد استفاده می‌شوند. در این مقاله، به بررسی این دو مفهوم و تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از فروش یکپارچه انواع خودرو‌های داخلی از روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه خبر داد.
در هفته پیش رو بزرگ‌ترین طرح عرضه خودرو به اجرا درمی آید که بخشی از این طرح به خودروهای وارداتی مربوط می‌شود و از ساعت 12 ظهر فردا متقاضیان با ورود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir برای خرید این خودروها ثبت‌نام کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید