صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۹
کد خبر: 13766
گزارشگر: 2
۱۱۳۱
۰
۰
۲
سفرهای نوروزی

مقایسه ویلا و سایر اقامتگاه ها برای سفر

مقایسه ویلا و سایر اقامتگاه ها برای سفر
از آنجاییکه بیشترین حجم درخواست‌ها برای سفرهای نوروزی اجاره ویلا در شهرهای مختلف است، در این مطلب به بررسی مزایای ویلاها در مقایسه با سایر اقامتگاه‌ها می‌پردازیم.

با نزدیک‌ شدن به تعطیلات نوروز بازار مسافرت‌ها داغ می‌شود. اعضای خانواده درباره اینکه این بار به کدام نقطه ایران سفر کنند، با یکدیگر صحبت می‌کنند. معمولا بزرگ‌ترها شمال را ترجیح می‌دهند چون نزدیک‌تر است و با هزینه کمتری می‌توان سفر کرد در حالیکه جوان‌ترها سفر با هواپیما و تفریحات آبی جنوب را ترجیح می‌دهند؛ اما مقصد سفر تنها بحث این روزها نیست. انتخاب اقامتگاه هم از آن موضوعاتی است که باید درباره آن به توافق رسید. اجاره ویلا، هتل، آپارتمان، سوئیت یا اقامتگاه بوم‌گردی؟ کدام یک بهتر است؟ اصلا بر اساس چه معیاری باید اقامتگاه مناسب را انتخاب کرد؟
از آنجاییکه بیشترین حجم درخواست‌ها برای سفرهای نوروزی اجاره ویلا در شهرهای مختلف است، در این مطلب به بررسی مزایای ویلاها در مقایسه با سایر اقامتگاه‌ها می‌پردازیم:
ویلاها را می‌توان از نظر امکانات، قیمت، فضای در دسترس و چشم‌انداز و ویو با سایر اقامتگاه‌ها متفاوت است.

 

مقایسه امکانات ویلا با سایر اقامتگاه ها

اجاره روزانه ویلا

ویلاها عموما فضای بسیار بزرگی دارند، به همین دلیل معمولا میزبان برای راحتی مهمان و البته بالا‌بردن قیمت اجاره ویلا تا جای ممکن امکانات مختلفی را برای ویلا در نظر می‌گیرد. برای مثال شما ممکن است با اجاره ویلا نوشهر از امکاناتی مانند ایرهاکی، بیلیارد، فوتبال دستی، استخر، سونا و زمین ورزشی بهره مند شوید. علاوه بر این بیشتر ویلاها به سیستم‌های صوتی، آلاچیق و باربیکیو هم مجهز هستند تا بتوانید مهمانی و دورهمی‌های لذت‌بخشی را تجربه کنید. این در حالی است که آپارتمان، سوئیت یا حتی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به دلیل محدودیت فضا چنین امکاناتی ندارند. هتل هم در صورتی می‌توانید انتظار چنین خدماتی از آن داشته باشید که حداقل چهار یا پنج ستاره باشد.

 

مقایسه هزینه اجاره ویلا با سایر اقامتگاه ها

 

هزینه اجاره ویلا در مقایسه با هتل بسیار کمتر است خصوصا اگر خانواده پر جمعیتی داشته باشید. برای مثال برای اجاره ویلا در نوشهر برای یک جمع ۱۰ نفره در روزهای عادی هفته شما حدودا مبلغی برابر با ۳ تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر شب پرداخت خواهید کرد در حالیکه این مبلغ برای رزرو هتل بسته به تعداد نفرات بسیار بیشتر خواهد بود مخصوصا اگر هتلی با درجه کیفی بالا انتخاب کنید. هزینه اجاره ویلا در مقایسه با سایر اقامتگاه‌ها شاید بیشتر باشد ولی باید توجه کنید که یک جمع ۱۰ نفره نمی‌تواند در یک آپارتمان یا سوئیت کوچک اقامت راحتی داشته باشد و با توجه به ظرفیت استاندارد تعیین شده برای هر اقامتگاه، شما امکان رزرو آن را نخواهید داشت.

 

مقایسه چشم انداز ویلا با سایر اقامتگاه ها

کلبه جنگلی

مزیت بعدی ویلا در مقایسه با سایر اقامتگاه‌ها، چشم‌انداز آن است. چون ویلاها معمولا یا ساحلی هستند و منظره‌ای از دریا را در مقابل دید شما قرار می‌دهند یا جنگلی یا مثلا کوهستانی. کمتر ویلایی را می‌توانید پیدا کنید که در دل شهر ساخته شده باشد. در مقابل تقریبا تمام آپارتمان‌ها، سوئیت‌ها و بیشتر هتل‌ها در مرکز شهر قرار دارند تا امکان رفت‌و‌آمد راحت‌تری داشته باشند. تنها نوع اقامتگاهی که از نظر چشم انداز می‌تواند با ویلا رقابت کند، کلبه‌ی جنگلی است که از نظر امکانات و فضا قابل مقایسه با ویلا نیست. اما پیشنهاد واقعی این است که اگر قصد لذت بردن از چشم اندازه محل اقامت را دارید برای مناطقی که محلی تر هستند به جای ویلا از کلبه های جنگلی استفاده کنید مثلا استفاده از کلبه جنگلی ماسال بسیار جذاب تر از اجاره ویلا می باشد.

 

مقایسه فضای ویلا با سایر اقامتگاه ها

 

ویلاها می‌توانند فلت، دوبلکس یا حتی تریبلکس باشند که شما بر اساس انتظارات و تعداد همراهان‌تان آن را انتخاب می‌کنید. هرچقدر ویلا بزرگ‌تر باشد طبیعتا تعداد خواب‌های بیشتر و امکانات بیشتری خواهد داشت. فراموش نکنید ملاک انتخاب ویلا تنها بزرگی ویلا نیست بلکه باید توضیحات اقامتگاه را به دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید که تمام ویژگی‌های مورد نظر شما را داشته باشد. در مقایسه با ویلا، یک آپارتمان یا سوئیت یا واحد بوم‌گردی نمی‌تواند پذیرای تعداد افراد زیادی باشد. قطعا یک جمع ۱۰ نفره در یک فضای ۷۰-۸۰ متری یک خوابه راحتی و آسایش لازم را نخواهند داشت. تصور کنید شما قصد سفر به رامسر را دارید. اجاره روزانه ویلا در رامسر با ۴ اتاق خواب در دو طبقه مجزا که هر کس فضای شخصی خود را داشته باشد قابل مقایسه با فضای یک آپارتمان کوچک نیست.

https://www.asianews.ir/u/9mq
اخبار مرتبط
به‌طورکلی، یک ویلای مناسب در شمال باید مکانی باشد که زیبایی و فرهنگ منحصربه‌فرد منطقه را منعکس کند و درعین‌حال امکانات رفاهی و رفاهی مدرن را نیز ارائه دهد تا آسایش و لذت شما را تضمین کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید