صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
کد خبر: 13767
گزارشگر: 2
۱۵۱۵
۰
۰
۳
پارافریز متن

معرفی بهترین نرم‌افزارهای پارافریز

معرفی بهترین نرم‌افزارهای پارافریز
افرادی که قصد ارسال مقاله به ژورنال‌ها و مجلات علمی معتبر را دارند، باید قبل از ارسال مقاله خود، از نظر سرقت ادبی موردبررسی قرار دهند؛ در صورت بروز هرگونه خطا، آن را بازنویسی نمایند و سپس پروسه ارسال را انجام دهند تا احتمال ریجکت شدن مقاله کاهش یابد.

زمانی که متنی را بازنویسی می‌کنید، درواقع آن را با لحن و زبان خود تغییر می‌دهید و مجدداً بیان می‌کنید. در این روش ساختار گرامری جمله را تغییر می‌دهید و برخی از کلمات را با کلمات دیگر جایگزین می‌کنید؛ به طوری که معنای آن عوض نشود.
یکی از اصلی‌ترین نکات پارافریز متون این است که در انجام این کار، معنا و مفهوم متن عوض نشود. اما تغییر صورت گرفته در متن باید در حدی باشد که استفاده از آن در متن سرقت ادبی تلقی نشود. در صورتیکه این مورد را رعایت نکنید، متن شما به عنوان مقاله‌ای که در آن سرقت ادبی انجام گرفته است تشخیص داده می‌شود و حتماً ریجکت خواهد شد.
شما می‌توانید پس از نگارش مقاله، کل متن آن را بازنویسی کنید یا اینکه فقط بخشی از آن را مورد بازبینی قرار دهید که نرم‌افزارهای مشابهت یاب آن را سرقت ادبی تشخیص داده‌اند. هنگام بازنویسی و پارافریز مقاله باید اصول و قواعد آن را رعایت کنید؛ به عنوان مثال:

. کاربرد واژگان مترادف با متن اصلی
تغییر ساختار جملات
رعایت نحوه‌ صحیح رفرنس دهی و ذکر منابع

برای بازنویسی و پارافریز اصولی باید در این کار تخصص کافی داشته باشید. در صورتیکه مهارت کافی در این زمینه نداشته باشید، باید این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا نهایتاً بتوانید خروجی مطلوبی از متن پارافریز شده خود دریافت نمایید.

 

نرم‌افزارهای پارافریز انگلیسی

 

برخی از نرم‌افزارها برای تشخیص سرقت ادبی به کار می‌روند که موجب عدم ریجکت مقالات از سوی مجلات معتبر علمی می‌شوند. درصورتی‌که بخشی از مقاله و متون شما کپی تشخیص داده شود، با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید از این بخش‌ها آگاهی پیدا کنید و به پارافریز این قسمت‌ها بپردازید. برای طراحی این نرم‌افزارها ساختارهای مختلفی در نظر گرفته می‌شوند.
آنچه موجب می‌شود این نرم‌افزارها قادر به مقایسه و تشخیص مشابهت‌های بین متن و سایر متون و مقالات باشند، پایگاه داده‌ این نرم‌افزارها است. پایگاه داده‌ این نرم‌افزارها حاوی مقالات و متون مختلف است و نرم افزار می‌تواند با مقایسه متونی که به آن سپرده می‌شوند و مقالات دیگر، به این نتیجه برسد که درصد مشابهت این مقاله با سایر مقالات چقدر است. یکی از نرم‌افزارهای پارافریز و سرقت ادبی نرم‌افزار iThenticate است که در ادامه به بررسی این نرم‌افزار خواهیم پرداخت:

 

نرم‌افزار iThenticate

 

نرم‌افزار iThenticate یکی از نرم‌افزارهای بسیار محبوب و پرکاربرد برای بررسی درصد مشابهت متون با سایر مقالات علمی است. این نرم‌افزار حاوی پایگاه اطلاعات وسیعی است که تقریباً تمامی مقالات پذیرفته شده در ژورنال‌های معتبر را در خود جای داده است. بنابراین پس از اینکه مقاله خود را با این نرم‌افزار بررسی کردید، درواقع آن را با تمامی مقالات علمی چاپ شده مقایسه کرده‌اید و به میزان مشابهت متن خود با سایر مقالات پی خواهید برد. با این کار تا حد زیادی از درصد مشابهت کار خود اطمینان حاصل خواهید کرد.

نرم‌افزار iThenticate

این نرم‌افزار امکانات بسیار خوبی دارد و توسط بسیاری از ژورنال‌های معتبر علمی برای پذیرش مقالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجلات معتبر پس از اینکه مقاله شما را از نظر اسکوپ و موضوع با حوزه‌ کاری مجله بررسی کردند، به بررسی سرقت ادبی مقاله می‌پردازند. در این مرحله داوران از نرم‌افزارهایی مانند iThenticate برای بررسی درصد مشابهت استفاده می‌کنند. بر اساس قوانین هر مجله‌ علمی، پذیرش مقالات با درصد مشابهت معینی صورت می‌گیرد. به طور مثال برخی از مجلات تا ده درصد مشابهت را نیز می‌پذیرند؛ اما برخی دیگر کمتر از این درصد را قبول دارند.

 

ویژگی‌های نرم‌افزار iThenticate

 

منابع و داده‌های نرم‌افزار iThenticate بسیار قوی است و همان‌گونه که قبلاً نیز اشاره شد، تقریباً تمامی مقالات معتبر به چاپ رسیده در پایگاه داده‌های این نرم‌افزار موجود هستند. به‌این‌ترتیب با بررسی مقاله‌تان با این نرم‌افزار به درصد مشابهت مقاله خود با سایر مقالات پی خواهید برد و می‌توانید به راحتی با پارافریز و بازنویسی مقاله مانع از ایجاد مشکل سرقت ادبی در مقاله شوید و از ریجکت مقاله خود پیشگیری کنید. از آنجا که مجلات معتبر علمی خودشان نیز به این منبع استناد می‌کنند، استفاده از این نرم‌افزار برای بررسی سرقت ادبی می‌تواند یک انتخاب منطقی و عقلانی برای شما باشد.
البته به این مسئله توجه داشته باشید که هزینه استفاده از این نرم‌افزار اندکی بالا است و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار iThenticate حدود صد دلار است که هزینه‌ زیادی برای شما خواهد داشت. اما روش‌های دیگری برای استفاده از این نرم‌افزارها وجود دارد که به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.
برای استفاده از این نرم‌افزارها باید به مؤسسات معتبری که در زمینه ویزایش و نگارش کار می‌کنند مراجعه کنید. هزینه استفاده از این نرم‌افزارها در این مؤسسات به دلیل نوع کاربری شان بسیار کمتر خواهد بود. چرا که هزینه‌ای که این مؤسسات برای استفاده از این نرم‌افزارها می‌پردازند، کمتر است. علاوه بر این مؤسسات دارای متخصصانی هستند که کار بررسی سرقت ادبی را بهتر و سریع‌تر انجام می دهند و توانایی تشخیص بخش‌های مشکل‌دار هر مقاله را دارند.

 

نرم‌افزار Plagiarism Checker X

 

نرم‌افزار Plagiarism Checker Xنیز یکی دیگر از نرم‌افزارهای تشخیص درصد مشابهت بین دو متن است. این نرم‌افزار در صورت استفاده برای پارافریز کردن می‌تواند در حالت آفلاین دو مقاله را با یکدیگر مقایسه کند و میزان مشابهت متن پارافریز شده را با متن اصلی تشخیص دهد. نرم‌افزار Plagiarism Checker Xهنگام بررسی درصد مشابهت متون در حالت آفلاین به بررسی سایر مقالاتی که در ژورنال‌های آنلاین وجود دارند، نخواهد پرداخت.

نرم‌افزار Plagiarism Checker X

ویژگی‌های نرم‌افزار Plagiarism Checker X

 

این نرم‌افزار یک ابزار کاربردی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها است و امکانات گسترده‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از این نرم‌افزار می‌توان برای بررسی و مقایسه سرقت ادبی در متونی که احتمال سرقت ادبی دارند، به صورت آنلاین نیز استفاده کرد. این نرم‌افزار در حالت آنلاین، به بررسی متن موردنظر با مطالب موجود در اینترنت می‌پردازد و میزان مشابهت آن را با محتوای اینترنت بررسی می‌کند. از ویژگی‌های این نرم‌افزار به موارد زیر نیز می‌توان اشاره کرد:

. بررسی سرقت ادبی به صورت آنلاین:این نرم‌افزار می‌تواند ۱۶ میلیارد صفحه وب را توسط موتور جستجوهای متعدد بررسی کند و موارد مشابه را تشخیص دهد.
مقایسه متون در کنار هم:این ویژگی که برای تحلیلگران SEO بسیار کاربردی است، به بررسی محتوای دو پنجره و احتمال کپی‌برداری می‌پردازد.
بررسی در ابعاد گسترده:این ویژگی منحصربه‌فرد نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا متون و محتوای گسترده‌ای را بررسی کنید و با تجزیه‌وتحلیل هر یک از آن‌ها، اصالت متون را به آسانی تشخیص دهید.
سازگاری با انواع قالب‌های نوشتاری: این نرم‌افزار از تمامی قالب‌های استاندارد نوشتاری مانند پی‌دی‌اف، ورد و غیره پشتیبانی می‌کند.
نتایج فوری: این نرم‌افزار در هر ثانیه بیست هزار کلمه را موردبررسی قرار می‌دهد و نتیجه آن را برایتان ارائه می‌کند. دقت این بررسی نیز به ادعای سایت خود این نرم‌افزار سه برابر بیشتر از نرم‌افزارهای مشابه است.

 

سامانه سمیم نور

 

نرم‌افزارهای بررسی شده در این مقاله برای بررسی مقالات علمی که به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند مورد استفاده می‌گیرند. اغلب این نرم‌افزارها به زبان انگلیسی خدمات رسانی می‌کنند و هیچ یک به بررسی مقاله‌هایی که به زبان فارسی نوشته شده‌اند، نمی‌پردازند. سامانه مشابهت یاب سمیم نور اولین سامانه بررسی مشابهت متون در زبان فارسی است که می‌تواند مورد استفاده دانشجویان فارسی‌زبان قرار گیرد. کاربران می‌توانند با ارسال متن مقاله خود، آن را با هزاران صفحه از متون داده‌های اطلاعاتی و متون ارائه‌شده در پایگاه‌های اینترنتی فارسی مقایسه کنند و درصد مشابهت مقاله را با سایر متون به اطلاع کاربر برسانند. همچنین کاربران می‌توانند دو متن را بر اساس مقایسه متن اصلی با متن پارافریز شده بررسی کنند و درصد مشابهت آن‌ها را تشخیص دهند.

سمیم نور

ویژگی‌های سامانه سمیم نور:

 

بررسی میزان مشابهت متن ارسالی کاربر با تمامی متون موجود در پایگاه اطلاعاتی فارسی؛
بررسی میزان مشابهت متن ارسالی کاربر با متن اصلی بازنویسی شده
نمایش دقیق بخش‌هایی از متن که با متن اصلی پارافریزشده مشابهت دارند
مقایسه دو پنجره به وسیله رنگ‌سازی متون در دو پنجره مجزا
امکان ثبت گزارش مشابهت یابی به صورت پی‌دی‌اف برای اثبات بررسی مشابهت
افزایش میزان دقت درصد مشابهت با نادیده گرفتن نقل‌قول، اشعار و موارد مشابه
امکان بررسی مجدد مشابهت پس از اعمال تغییرات بر روی متن
تشخیص اعمال تغییرات جزئی در متن به وسیله تکنیک‌های پیشرفته هوش مصنوعی
عدم نمایش درصد مشابهت در موارد کوتاه و پرتکرار

 

سامانه همانند جو ایران‌داک

 

سامانه همانند جو ایران‌داک یکی دیگر از سامانه‌های بررسی متون فارسی است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند از آن استفاده کنند. کاربران می‌توانند با ارسال متن خود به جستجوی خودکار به این سامانه، میزان مشابهت متن با تمام پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و دیگر منابع موجود در پایگاه اطلاعاتی ایرانداک بپردازند، و متون همانند را بیابند و میزان شباهت و منبع هر یک از بخش‌های همانند را مشاهده کنند. کاربران برای استفاده از این سامانه ابتدا باید وارد سامانه شوند و متون خود را بارگذاری کنند و میزان همانندی متن را با سایر متون در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت نمایند.
حتماً به این نکته مهم توجه داشته باشید که بدون بررسی درصد مشابهت مقاله با مقاله‌های دیگر احتمال ریجکت آن توسط مجله‌های معتبر بسیار بالا خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است متن خود را قبل از ارسال برای پذیرش در ژورنال‌های معتبر، با این نرم‌افزارها مورد بررسی قرار دهید و در صورتیکه مهارت لازم برای بررسی و تجزیه‌وتحلیل درصد مشابهت متون را دارا نیستید، از مؤسسات معتبری که در زمینه نگارش و ترجمه مشغول به کار هستند کمک بگیرید.

 

پارافریز متون و مقالات در شبکه‌ مترجمین اشراق

 

بسیاری از مجلات علمی معتبر قبل از بررسی مقالات ارسالی با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند iThenticate به بررسی موارد مربوط به سرقت ادبی در مقالات می‌پردازند. شبکه‌ مترجمین اشراق با در نظر گرفتن این موضوع و با استفاده از نرم‌افزارهای پارافریز و بازنویسی مقالات، به شناسایی و رفع سرقت ادبی در مقالات مشتریان خود می‌پردازد.
با سفارش پارافریز مقاله خود در مؤسسه اشراق به مزایای زیر دست خواهید یافت:

قیمت‌ پارافریز مقرون‌به‌صرفه با توجه به کیفیت بالای کار
پارافریز مقالات توسط متخصصان پارافریز در حوزه کاری شما
انجام رایگان ویرایش‌ها در صورت ریجکت مقالات از سوی مجلات علمی
ارائه گزارش بررسی موارد سرقت ادبی در مقاله شما
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات مشتری توسط شبکه مترجمین اشراق

https://www.asianews.ir/u/9mr
اخبار مرتبط
We are with you in this article so that you can make the best decision regarding YouTube activity and easily experience the brilliance of this famous social network.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید