صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۵:۱۵
کد خبر: 13776
گزارشگر: 213
۲۱۹۵
۱
۰
۳
آخرین وضعیت مسمومیت در مدرسه ها و موج اعتراض

جزئیات درباره ادامه مسمومیت با گازهای ناشناس در مدارس/بیانیه چهره ها صادر شد

جزئیات درباره ادامه مسمومیت با گازهای ناشناس در مدارس/بیانیه چهره ها صادر شد
مسمومیت سریالی با گازهای ناشناس و شیمیایی در مدارس دخترانه و پسرانه کشور نگرانی‌های زیادی را در جامعه ایرانی به وجود آورده است.

به گزارش آسیانیوز، دنیای اقتصاد نوشت : مسمومیت  سریالی با گازهای ناشناس و شیمیایی به مدارس دخترانه و پسرانه کشور نگرانی‌های زیادی را در جامعه ایرانی به وجود آورده است.

در همین رابطه بیش از ۵۰۰ تن از اهالی فرهنگ و هنر با انتشار بیانیه‌ای فاجعه‌ انسانی مسمومیت دانش‌آموزان مدارس را محکوم کردند و خواستار دستگیری و مجازات عاملان و آمران آن شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است:

حمله‌های عمدی و زنجیره‌ای به مدارس دخترانه‌ کشور، فاجعه جدیدی است که هدفی جز ایجاد رعب و وحشت و بالا بردن هزینه برای بدیهی‌ترین حقوق دختران جامعه ندارد.

صف‌آرایی مقابل مسمومیت‌های زنجیره‌ای
در ادامه این متن آمده است: ولی ما و همه مردم ایران هنوز فاجعه اسیدپاشی‌های اصفهان در سال ۱۳۹۳ را به یاد داریم. چهره‌‌ سوخته‌ زنان و دخترانی که تنها جرمشان این بود که زن بودند.

-----------

بیشتر بخوانید

مرد حمله کننده به مادر دانش آموز تهرانسری که بود؟

--------------------------------

ما ضمن محکوم کردن این فاجعه‌ انسانی، خواستار دستگیری و مجازات عاملان و آمران حمله به مدارس دخترانه‌ کشور هستیم. هنرمندان سرشناسی همچون فاطمه معتمدآریا، هانیه توسلی، امیر اثباتی، هانا کامکار، هایده صفی‌یاری، سعید عقیقی، صفی یزدانیان، باربد گلشیری و... این نامه را امضا کرده‌اند.

-----------------

بیشتر بخوانید

گزارش جدید از چگونگی مسمومیت دانش آموزان/مسمومیت ادامه دار 

 ---------------------------------

از سوی دیگر در روزهای اخیر هنرمندان بسیاری نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. در خواست اکثریت هنرمندان مطرح کشور برخورد قاطع با عوامل این فاجعه است. در این میان برخی هنرمندان هم با انتشار تصاویر و طرح‌هایی به مخالفت با این اتفاق واکنش نشان دادند.

علیرضا قربانی: من درد مشترکم مرا فریاد کن. دخترکان زیبای ایران حذف‌شدنی نیستند. مسوولیت جان بچه‌های ما در مدارس برعهده آموزش‌و‌پرورش، و افکار عمومی در انتظار اتمام هر چه سریع‌تر این فاجعه و پاسخ قانع‌کننده مسوولان است.

عادل فردوسی‌پور: مسمومیت‌های زنجیره‌ای در مدارس دخترانه هولناک و تاسف‌بار است. طی هفته‌های اخیر دختران دانش‌آموز مسموم می‌شوند و عاملان این جنایت همچنان در حاشیه امن به عمل جنایت‌آمیزشان ادامه می‌دهند. این افراد چه کسانی‌اند که می‌خواهند با ایجاد فضای رعب و وحشت، برای رشد سرمایه‌های انسانی مانع‌تراشی کنند؟ بیش از این با جسم و روان‌ فرزندان ایران بازی نکنید.

----------------------

بیشتر بخوانید

ماجرای جنجالی مسمومیت ادامه دار دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف/نماینده مجلس گفت: عمدی است!
----------------------------------------


احسان علیخانی: از مرحله حوادثی، اتفاقی به عملیاتی غیرانسانی و هولناک تبدیل شده و اینکه چگونه عاملین بی‌رحم این حوادث در کمال آرامش مکررا مرتکب این رفتار کثیف می‌شوند، شدیدا تعجب‌آور و نگران‌کننده است! در این روزهای عجیب و حوادث باورنکردنی هیچ چیزی مهم‌تر از احساس آرامش و امنیت دخترانمان و تمامی فرزندان این سرزمین و از بین رفتن نگرانی خانواده‌ها برای ادامه تحصیل و پیشرفت عزیزانمان نیست.

احمد مهرانفر:گناه این فرشتگان بی‌گناه چیست؟ لعنت بر جبر جغرافیایی... لعنت.

 شبنم مقدمی: برای ما ترس‌های مدرسه‌ای! از بین نمی‌رون! بلکه با تغییر نسل‌ها، انگار از حالتی به حالت دیگر دیگر تبدیل می‌شوند!… انگار تکثیر می‌شوند… به‌روز می‌شوند، اما از بین نمی‌روند. از یاد هم نمی‌روند! نسل ما از بمباران و موشک‌باران می‌ترسید… از مردن زیر سقف و آوار دیوارهای کلاس مدرسه‌های غمگین دهه شصت… از آتش گرفتن بخاری‌های نفتی درب‌و‌داغان همیشه خراب کلاس‌ها… از سوختن می‌ترسید.از نگاه‌های دریده‌ مردهای هیز و هرزه‌ توی خیابان، تو راه مدرسه می‌ترسید… از مدیر و ناظمی که اجازه تحقیرمان را داشت، می‌ترسید… از معلم‌های کم‌سواد، پرمدعا و خشمگین می‌ترسید… و گمانم می‌رفت برای دختران امروز چیزی تغییر کرده… نه! ترس‌ها نمی‌میرند… تغییر شکل می‌دهند… بزرگ و کوچک می‌شوند… پنهان و پیدا می‌شوند… اما نمی‌میرند.

کامبیز دیرباز: برای تغییر مغزها که پوسیدن...

داریوش فرضیایی: خدایا خودت مراقب دختران دانش‌آموز سرزمینم باش. اون‌ها جیگرگوشه‌های ما هستن. اون‌ها امید والدینشون هستن. خدایا کسانی‌که این جنایت رو رقم می‌زنند به سزای اعمالشون برسون.

این در حالی است که به گزارش ایسنا؛ ابوالحسن معظمی گفت: روز یکشنبه ۱۴ اسفند ماه هفت دانش‌آموز در دو مدرسه پسرانه متوسطه اول و دوم در فردیس دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه این دو مدرسه در کنار یکدیگر واقع شده‌اند، افزود: حال این دانش‌آموزان خوب است و در حال ترخیص از بیمارستان هستند.

وی با گلایه از انتشار برخی اخبار نادرست در فضای مجازی درباره مسمومیت‌ها، خاطرنشان کرد: برخی مواقع اخباری از مسمومیت در برخی مدارس در فضای مجازی منتشر می‌شود که درست نیست.

این مسئول تصریح کرد: طی مدت اخیر کنترل ورود به مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

انتقال ۱۱ دانش‌آموز دختر در بندرعباس به بیمارستان
صبح دیروز  از مدرسه کوثر محله ۶۰۰ دستگاه در بندرعباس گزارشی از بروز نفس تنگی شماری از دانش آموزان به مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این زمینه به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: عوامل اورژانس بلافاصله با مراجعه به مدرسه کوثر در محله ۶۰۰ دستگاه در بندرعباس، اقدام به بررسی و امداد رسانی به دانش آموزانی کردند که عمدتا دچار ترس شده بودند ولی با این حال ۱۱ نفر از آنان با گلایه از تنگی تنفسی به بیمارستان های شهید محمدی و خلیج فارس منتقل شده اند.

دکتر فاطمه نوروزیان عنوان کرد: ۹ نفر از دانش آموزان نیز در محل با ارائه خدمات بصورت سرپایی به حالت عادی بازگشته اند./

https://www.asianews.ir/u/9n0
اخبار مرتبط
مسمومیت دانش آموزان در مدارس هنوز ادامه دار است و گزارش های جدیدی درباره روایت های مختلف و دلایل پنهان آن منتشر شده است.
به دنبال خشونت یک مرد ناشناس، علیه یک مادر ،مقابل مدرسه ۱۳ آبان تهرانسر ، رییس پلیس فراجا دستوراتی صادر کرده است.
مسمومیت دانش‌آموزان مانند دومینو، مدارس را یکی یکی در برمی‌گیرد و روز گذشته تعداد مدارس بیشتری درگیر شدند، ولی هنوز علت اصلی فاش نشده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت در دانش آموزان شده و و در مورد عمدی بودن آن توضیحاتی داد.
امروز ظهر تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه خیام در فاز 11 پردیس دچار مسمومیت و به بیمارستان الغدیر پردیس شدند.
در ادامه مسمومیت های عجیب در میان دانش آموزان و به دنبال مسمومیت امروز دانش آموزان در بروجرد، استاندار لرستان اعلام کرد: گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرادر بروجرد هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
O
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
0
0

نقدی کجاست ؟ سفر استانی ؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید