صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۸
کد خبر: 13789
گزارشگر: 2
۹۲۵
۰
۰
۳
با هزینه و قیمتی معقولانه ؛

نکات مهم خرید سینک ظرفشویی

نکات مهم خرید سینک ظرفشویی
در ادامه مطلب به بررسی جزئیات شامل جنس، ابعاد، تعداد لگن، توکار یا روکار بودن، ضخامت ورق و برندهای تولید کننده سینک خواهیم پرداخت.

سینک ظرفشویی روزانه به تعداد دفعات متعدد و به صورت مکرر توسط اعضای خانواده مخصوصاً خانم‌ها و خانه‌داران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌توان گفت اندازه، جنس، کیفیت و حتی تعداد لگن آن در رضایت مصرف کنندگان تأثیر می‌گذارد و از طرفی کیفیت و جنس محصول در خصوص میزان تجمع آلودگی و باکتری بی‌تأثیر نخواهد بود. به همین دلیل پیش از خرید سینک ظرفشویی باید تعدادی نکته و فاکتور مهم را در نظر گرفت تا در نهایت بتوان با هزینه و قیمتی معقولانه بهترین درجه کیفی ممکن را دریافت کرد. از این رو در ادامه مطلب به بررسی جزئیات شامل جنس، ابعاد، تعداد لگن، توکار یا روکار بودن، ضخامت ورق و برندهای تولید کننده سینک خواهیم پرداخت.

 

جنس سینک

 

در گذشته اغلب سینک‌های آشپزخانه تنها از جنس استیل ضد زنگ بودند اما با گذشت زمان و توجه بیشتر به زیبایی محصولات، انواع جنس سینک ظرفشویی تولید شدند. مهمترین این اجناس شامل استیل ضد زنگ، شیشه‌ای و گرانیتی هستند.

سینک استیل ضد زنگ: مدل‌های استیل رایج‌ترین نمونه‌ها هستند که در اکثر آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و توسط کیفیت و قیمت مناسب در کنار تنوع بالا معرفی می‌شوند.
• سینک شیشه‌ای: سینک‌های شیشه‌ای به دلیل جذابیت بالا و نظافت آسان مورد استقبال قرار گرفته‌اند اما با این حال بسیاری از افراد به دلیل نگرانی در خصوص شکستن محصول از آن‌ها دوری کرده‌اند. در جواب باید گفت این سینک‌ها از جنس شیشه سکوریت مقاوم هستند و به این ترتیب به راحتی نخواهند شکست. همچنین سهولت در نظافت این محصولات بستگی به کیفیت شیشه و نوع نگهداری کلی مصرف کننده دارد.
• سینک گرانیتی: سینک‌های ظرفشویی گرانیتی به دلیل جذابیت ظاهری و آنتی باکتریال بودن توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند. این محصولات در رنگ‌بندی جذاب و مختلف عرضه می‌شوند و انواع سفید، مشکی، کرم و حتی رنگ‌های فانتزی قرمز، آبی و زرد را شامل شده‌اند. البته برای اطمینان از رعایت استانداردها و باکیفیت بودن سینک گرانیتی باید آن را از مدل‌های معتبر نظیر سینک کن تهیه کرد.

در مجموع انتخاب جنس مناسب و بادوام برای سینک آشپزخانه به عنوان یکی از مهمترین نکات خرید سینک ظرفشویی است که در ماندگاری و حفظ جذابیت محصول تأثیر شایان توجهی دارد.

 

ابعاد سینک

سینک توکار

امروزه برای هماهنگی هر سینک ظرفشویی با فضای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ، ابعاد مختلف و گوناگونی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. به همین ترتیب هر یک از مصرف کنندگان می‌توانند بر اساس فضا و اندازه کابینت یا آشپزخانه خود ابعادی مناسب را به آسانی انتخاب کنند. در نتیجه با فراهم شدن این امکان نباید توجه به ابعاد سینک را نادیده بگیرید، در غیر این صورت در هنگام نصب کالا به دلیل عدم همخوانی ابعاد با پیشخوان یا کابینت با مشکل مواجه خواهید شد.

 

تعداد لگن سینک

 

هر مصرف کننده باید پس از در نظر گرفتن میزان استفاده، میزان شستشوی ظروف در سینک، فضای موجود در آشپزخانه و حتی تعداد اعضای خانواده به تعداد لگن سینک توجه کند. برای مثال بعضی از افراد با مصرف کمتر تنها به یک لگن با یک میوه شور بسنده می‌کنند، در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان با استفاده مکرر و پی‌درپی به سینک‌های دو لگنه نیاز دارند. همچنین در کنار این موارد باید به سایر قابلیت‌های مربوطه نظیر داشتن یا نداشتن میوه شور، در چپ یا راست قرار گرفتن لگن و نوع سینی سینک توجه داشته باشید.

 

توکار یا روکار بودن سینک

 

با توجه به اینکه فضاهای آشپزخانه‌ها یا حتی فضاهای کلی اکثر منازل کوچکتر شده‌اند، انواع لوازم توکار برای استفاده بهینه از فضا تولید شده‌اند. سینک‌های توکار هم یکی از این موارد هستند که در مقابل سینک‌های روکار قرار می‌گیرند. این مدل‌ها به شکل خاصی نصب می‌شوند و در واقع در داخل کابینت قرار می‌گیرند. به این ترتیب لبه‌های آن‌ها در داخل است و قابل مشاهده نیست. البته این نوع نصب احتمال پاشیدن آب به اطراف سینک را افزایش داده و بهتر است در کنار آن از کابینت‌های مقاوم و با‌کیفیت استفاده کنید یا همیشه پس از اتمام شستشو اطراف سینک را خشک نمایید. در مقابل مدل‌های روکار بر روی پیشخوان یا کابینت نصب می‌شوند و دارای نصب آسانی هستند. همچنین لبه‌های آن‌ها قابل مشاهده است. انتخاب از میان این دو مدل به فضای آشپزخانه و سلیقه شخصی مصرف کننده بستگی دارد و باید این نکته را در هنگام خرید سینک ظرفشویی مورد توجه قرار دهید.

 

ضخامت ورق سینک

سینک ظرفشویی

ضخامت ورق سینک در وزن، زیبایی، مقاومت و حتی میزان صدا هنگام برخورد ظروف با بدنه سینک تأثیر می‌گذارد. به طور معمول اکثر مدل‌های محبوب و باکیفیت بازار که توسط تولید کنندگان معتبر عرضه می‌شوند، دارای ضخامت ورق ۶/۰ الی ۱ میلی‌متر هستند و در هنگام خرید محصول باید به این ضخامت توجه کرد.

 

برندهای تولید کننده سینک

 

مهمترین مسئله‌ای که در هنگام خرید سینک ظرفشویی به نحوی مشخص کننده سایر ویژگی‌ها و خصوصیات محصول است، برند تولید کننده سینک به حساب می‌آید. برند یا سازنده سینک تعیین کننده وجود ابعاد استاندارد، ضخامت کافی، کیفیت بالا، جنس و متریال مرغوب و حتی قیمت مناسب است. به همین دلیل در هنگام انتخاب و تصمیم‌گیری باید به برند محصول بیش از سایر ویژگی‌ها دقت کرد. همچنین در این صورت مزایایی نظیر خدمات پس از فروش و ارائه ضمانت نامه هم توسط یک برند معتبر و معتمد امکان‌پذیر خواهد بود.
در نهایت برای خرید بهترین سینک ظرفشویی با کیفیت و ماندگاری بالا در کنار قیمت مقرون به صرفه باید کلیه نکات و فاکتورهای مطرح شده را به خوبی به خاطر سپرد و در نهایت به فروشگاهی قابل اطمینان مراجعه کرد.

https://www.asianews.ir/u/9nd
اخبار مرتبط
لوله بازکنی و روش های باز کردن لوله توسط سایت ایران تخلیه با بالاترین کیفیت ممکن شبانه روزی در اختیار کاربران عزیز.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید