صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۲
کد خبر: 1380
گزارشگر: 2
۱۱۶۲
۰
۰
۱
در مؤسسه فرهنگی اکو گشایش یافت؛

ازبکستان در مسیر جاده ابریشم

ازبکستان در مسیر جاده ابریشم
نمایشگاه عکس های هنرمند عکاس ازبکستان، حسن الدین عطا (Husniddin Ata) عضو انجمن عکاسان و استاد موسیقی دانشگاه تاشکند با حضور سفیران کشورهای همسایه ایران و ازبکستان، چند تن از فرهنگیان، روزنامه نگاران و هنرمندان در مؤسسه فرهنگی اکو گشایش یافت.

به گزارش حمید دهقان خبرنگار روزنامه آسیا، بهادر عبدالله یوف در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: عکس های حسن الدین عطا هنرمند عکاس ارزشمند ازبکستان که امروز در مؤسسه فرهنگی اکو در تهران به نمایش گذاشته شده است، دیدار کنندگان را با میراث و تاریخ، طرز زندگی مردم و ارزش های دیرینه و کنونی و جاذبه های شهرهای باستانی سمرقند، بخارا، خیوه، هوقند، تاشکند و ترمذ که در قلب جاده ابریشم قرار دارند، آشنا می کند.
وی افزود: اکنون وزارت فرهنگ و گردشگری ازبکستان حفظ و ترویج ارزش های میراث گرانبهای مردمانی را که قرن ها در مکانی واحد زندگی کرده اند در اولویت برنامه های خود قرار داده است و بر این اساس سالانه در ازبکستان همایش ها و جشنواره های فرهنگی بسیاری برگزار می‌شود که هنرمندان و نخبگان عرصه فرهنگ ایران و دیگر کشورهای عضو اکو به ویژه کشورهای منطقه آسیای مرکزی از شرکت کنندگان فعال این گردهمایی‌های فرهنگی هستند.
بنابرهمین گزارش در پایان مراسم گشایش این نمایشگاه به مناسبت پانصد و هفتاد و نهمین سالگرد تولد علیشیر نوایی شاعر بزرگوار عهد تیموری کتاب وی به عنوان «منشآت فارسی نوایی» که به همت پروفسور دکتر حسین محمدزاده صدیق منتشر شده است رونمایی شد.
نمایشگاه عکس های حسن الدین عطا تا روز پنجشنبه اول اسفند در مؤسسه فرهنگی اکو واقع در اقدسیه خیابان باقرنمیر (ناز سابق) از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر برای دیدار عموم علاقمندان دایر است.

حمید دهقان
https://www.asianews.ir/u/1c2
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید