صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۶
کد خبر: 1381
گزارشگر: 2
۷۹۸
۰
۰
۱
در همایش گردشگری ایران و آذربایجان در هتل آزادی عنوان شد:

گسترش گردشگری ایران و آذربایجان

گسترش گردشگری ایران و آذربایجان
به مناسبت برگزاری دومین همایش تخصصی گردشگری ایران و آذربایجان، مراسمی از سوی دو شرکت فعال گردشگری دو کشور ایران و آذربایجان ـ شرکت آیسان پرواز پارس از ایران و شرکت باکو استارتر اول جمهوری آذربایجان ـ در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

به گزارش حمید دهقان خبرنگار روزنامه آسیا در این مراسم بنیاد حسین اف سفیر آذربایجان در ایران، جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان سفرای کشورهای همسایه ایران و آذربایجان، آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن آژانس های مسافرتی ایران، مدیران شرکت هواپیمایی مدیر ایران هواپیمایی آذربایجان و جمعی از مدیران آژانس ها و فعالان گردشگری حضور داشتند.
بنابر همین گزارش محسن دستمالچی به حاضران در همایش خیر مقدم گفت و گزارشی درباره گسترش گردشگری میان دو کشور ایران و آذربایجان بیان کرد آنگاه جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در آذربایجان در سخنان خود تمایل فراوان گردشگران جمهوری آذربایجان به سفر به ایران همچنین سفر ایرانیان به آذربایجان را اظهار داشت و افزود: گردشگران ایرانی در آذربایجان همواره سفر خوبی داشته و تاکنون هیچگونه نارضایتی از سوی گردشگری ایرانی از سفر به آذربایجان دیده نشده است.
بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در ایران سخنان خود را با اشاره به جهش مداوم روابط دو جانبه در همه زمینه ها آغاز کرد و افزود: در مدت هفت سال اخیر رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان ۱۳ بار با یکدیگر ملاقات داشته اند و بیش از ۱۵۰ سفر متقابل میان هیأت های عالی رتبه دو کشور انجام شده و بیش از ۷۵ سند میان آنان امضاء شده است.
وی گفت: اکنون جمهوری آذربایجان برای گردشگران ایرانی یکی از راحت ترین مقاصد جهان به شمار می آید با برقراری سیستم «آسان ویزا» تسهیلاتی برای مسافران فراهم شده، اتباع ایرانی در بدو ورود در فرودگاه های بین المللی آذربایجان، ویزا دریافت می‌کنند. از چهار گمرک مرزی سه گمرک به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند، از پایانه مرزی آستارا تا شهر باکو اتوبان است که مسیر 4 ساعته را به دو ساعت و نیم کاهش داده و قطار مسافربری در مسیر تبریز- نخجوان و نخجوان – مشهد تردد دارد و در حال حاضر هر هفته چند پرواز میان باکو- تهران، باکو – تبریز و باکو- مشهد انجام می شود و آذربایجان برای افزایش شمار پروازها محدودیتی ندارد.
سفیر آذربایجان گفت: سفر بیش از ۱۸۳  هزار نفر از آذربایجان به ایران فقط در ماه ژانویه سال جاری و سفر بیش از ۲۵۵ هزار نفر گردشگری ایرانی به آذربایجان نشان دهنده گسترش مداوم گردشگری میان دو کشور است.
حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران نیز از همکاری های دست اندر کاران توریسم دو کشور اظهار رضایت کرد و گفت دیدارها و تفاهم نامه های امضاء شده میان دو طرف در توسعه گردشگر تأثیر فراوان داشته و یکی از برنامه های مورد توجه طرفین راه اندازی گردشگری دریایی و برگزاری تورهای مشترک با همکاری دیگر کشورهای همسایه است.
در این مراسم فؤاد نقی یف رئیس انجمن آژانس های توریستی، رفعت باقراف رئیس آژانس های توریستی دولتی و اکبر نوروز اف رئیس توریسم جمهوری خود مختار نخجوان از سخنرانان این همایش بودند که هر یک از آنان به شرح جاذبه های توریستی و تسهیلاتی که برای گردشگران ایرانی انجام داده اند مطالبی بیان کردند.
در پایان مراسم توسط سید محمدمیررضایی مدیر عامل شرکت آیسان پرواز به سفیران ایران در آذربایجان و آذربایجان در ایران و چند نفر فعالان گردشگری دو کشور تندیس هدایایی داده شد.

حمید دهقان
https://www.asianews.ir/u/1ir
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید