صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۰
کد خبر: 13820
گزارشگر: 213
۱۱۷۵
۰
۰
۲
رفع توقیف منابع ارزی

آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق؟+جزئیات

آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق؟+جزئیات
بر اساس اطلاعات به دست آمده، ایران بیش از چهار میلیارد دلار منابع مسدود شده ارزی در عراق دارد که تا هفته گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار آن در مراحل مختلف طی دو ماه گذشته آزاد شده است.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده، ایران بیش از چهار میلیارد دلار منابع ارزی مسدود شده در عراق دارد که تاکنون بخشی از آن آزاد شده و این فرآیند ادامه خواهد داشت.

 بر اساس اطلاعات به دست آمده، ایران بیش از چهار میلیارد دلار منابع مسدود شده ارزی در عراق دارد که تا هفته گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار آن در مراحل مختلف طی دو ماه گذشته آزاد شده است.

همچنین سید حمید حسینی – عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق – در این باره اظهار کرد که بر اساس توافقات صورت گرفته بین ایران و عراق، آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده در این کشور در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده عراق ۵۰۰ میلیون دلار دیگر از پول‌های بلوکه شده ایران نزد بانک‌های خود را بازگرداند.

 این عضو اتاق بازرگانی مدعی شده که “بانک مرکزی میزان بدهی عراق به ایران را بیش از ۱۰ میلیارد دلار عنوان کرده است”.

-----------------

بیشتر بخوانید

مرگ توافق هسته ای و پایان دیپلماسی؟

---------------------------------------

به نوشته ایسنا، با این حساب و در صورت آزاد شدن ۵۰۰ میلیون دلار دیگر از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق، مجموع این منابع آزاد شده به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسد که با توجه به توافق صورت گرفته بین ایران و عراق و توافق اخیر انجام شده بین ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، پیش بینی می‌شود که منابع ارزی بیشتری از کشورهای مختلف به ایران بازگردانده شود./


https://www.asianews.ir/u/9o7
اخبار مرتبط
وزارت خزانه داری آمریکا در راستای رویکرد دوگانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، با تداوم سیاست فشار حداکثری، ۶ شرکت و ۲۰ کشتی در ارتباط با ایران را تحریم کرد.
کارشناس بازارهای مالی گفت: برجامی در کار نیست. بنابراین قیمت دلار هم روند صعودی خود را حفظ کرده و پایین نمی‌آید!
ادعای وال‌استریت ژورنال نوشت: احتمال نمی‌رود در سفر رافائل گروسی به تهران توافقی گسترده در زمینه تحقیقات پادمانی درباره ذرات هسته‌ای اعلام‌نشده انجام شود.
براساس گزارش ها اقدامات تحریمی اروپا مدعی است که علیه افرادی در ایران انجام گرفته است که در تولید پهپادها و قطعات [نظامی] در حمایت از ارتش روسیه نقش داشته‌اند.
پس از فراز و نشیب های فراوان گفت و گوهای برجامی، گزارش های متعددی از شکست در مذاکرات هسته ای یا معاملات قریب الوقوع به گوش رسیده است.
آمریکا با پیوستن عراق به سوئیفت به دنبال این است که مسیرهای دور زدن تحریم توسط ایران و نیز تجارت با عراق را محدود کند.
در روزهای اخیر زمزمه‌هایی از تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها علیه بانک‌ها به گوش می‌رسد؛ این در حالی است که پیش‌نویس سندی آمریکایی نشان می‌دهند اتحادیه اروپا، قصد دارد آخرین بانک‌های ایرانی را نیز در اسفند ماه تحریم کند.
در حالی که اختلاف جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی طی یک سال گذشته بر سر «پول‌های بلوکه‌شده حاصل فروش نفت» و با توقیف یک نفتکش کره جنوبی در سال گذشته اوج گرفته است، حال دستور آمده که واردات لوازم خانگی به ویژه از کره جنوبی به ایران ممنوع شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید