صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
کد خبر: 13824
گزارشگر: 2
۸۹۰
۰
۰
۵
یکی از سیستم های تهویه مطبوع بسیار رایج

پرده هوا چیست و چه کاربردی دارد؟

پرده هوا چیست و چه کاربردی دارد؟
در این نوشتار از تیم دماپویا قصد داریم به این موضوع بپردازیم که پرده هوا چیست و چه کاربردی دارد.

یکی از سیستم های تهویه مطبوع بسیار رایج مدل های مختلف پرده هوا هستند که در ابعاد مختلف طراحی و عرضه می شوند. دو دسته اصلی این تجهیزات صنعتی و تجاری اند. این دستگاه از یک فن و یک دمنده تشکیل می شود که به آن ها درب هوا نیز گفته می شود. عملکرد آن در واقع ایجاد جریان نامرئی بین هوای داخل و بیرون است. با استفاده از آن از ورود حشرات و ذرات آلاینده به داخل جلوگیری می شود و همچنین این عملکرد را دارد هوای مطبوع داخل را حفظ می کند.
محل نصب پرده هوا در بالای درب ورودی مکان هایی می باشد که رفت و آمد بالایی دارد. یکی از مسائل مهم در عرصه ی این مسئله که پرده هوا چیست و چه کاربردی دارد این است که با نصب آن از اتلاف و هد رفت انرژی جلوگیری می شود. در انتخاب این سیستم ها باید به نوع درب ورودی توجه داشت که معمولی یا دربی اتوماتیک است. از جهت نوع نصب پرده هوا می توان آن ها را به دسته های عمودی از بالا به پایین و از پایین به بالا، همچنین افقی تقسیم نمود. سری های افقی پرده هوا کاربرد خاصی داشته و در یک یا دو طرف درب نصب می شود.
اجزای تشکیل دهنده ی این سیستم شامل بدنه، موتور و فن قوی می باشد. زمانی که درب باز می شود، جریان هوای فشرده محیط داخل از بالای درب به پایین دمیده می شود و این جریان مستقیم است. یکی از نکات مهم استفاده از پرده هوا این است که می توان در این سیستم از کویل گرمایشی نیز استفاده کرد که جهت سیستم گرمایشی مکمل به کار می رود.

در زمینه ی این مسئله که پرده هوا چیست و چه کاربردی دارد، می توان اضافه کرد که اغلب در پاساژها، ساختمان های اداری، فرودگاه ها و برج ها قابل استفاده اند. طراحی این سیستم ها مختلف بوده و لازم به ذکر است که مدل های تجاری طراحی توکار دارند. قدرت فن دستگاه نیز بالا می باشد. قدرت فن وابسته به برند سازنده ی آن است که کمپانی های معتبر محصولات خود را مجهز به اجزای باکیفیت و مرغوب می سازند. فن به کار رفته در آن هم بازدهی مطلوبی دارد. میزان باد، حجم آلودگی منطقه و دما نیز در انتخاب موثر است. گفتنی است که مصرف برق آن ها نیز در سری های تک فاز و سه فاز ارائه می شود که می توانید آن را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.
در زمینه ی مدل های تجاری این سیستم ها باید در نظر داشت که در ابعاد کوچک تر و طراحی جمع و جورتری ارائه می شوند. ظاهر آن ها نیز لوکس و شیک می باشد و میزان مصرف برق مقرون به صرفه ای هم دارند. مدل های صنعتی پرده هوا نیز در نوع سرمایشی و گرمایشی می باشد. می توان آن ها را در سوله های صنعتی و انواع کارخانجات مورد استفاده قرار داد.
از دیگر نکات مهم درمورد این موضوع که پرده هوا چیست و کاربرد آن، توجه به این نکته است که این سیستم در طول های مختلفی تولید می شود که می توان از ۶۰ الی ۲۱۰ سانتی متر متغیر باشد. برای تعیین انتخاب بایستی به محل مورد نظر دستگاه توجه داشت.
ناگفته نماند که سازنده های مختلفی اقدام به طراحی و عرضه این تجهیزات می کنند و در جریان رقابتی که بین تولیدکنندگان وجود دارد، هر یک در تلاش اند تا بهترین سیستم را روانه بازار کنند و برای این منظور از متریال اولیه مرغوب در ساخت محصولات خود استفاده کنند و آخرین تکنولوژی ها را برای این منظور به کار می گیرند. همچنین برای آشنایی با این برندها می توانید از طریق وبسایت دماپویا نیز اقدام کنید و به صفحه ی راهنمایی خرید پرده هوا مراجعه کنید. فن هوادهی پرده هوا از نوع سانتریفیوژی و استوانه ای شکل است. این فن به گونه ای ساخته می شود که قدرت لازم برای ایجاد هوای فشرده در فضای ورودی ساختمان را داشته باشد. مزیت مهم نصب پرده هوا این است که میزان ۶۰ الی ۸۰ درصد از ورود آلودگی به فضای داخل جلوگیری می کند.

دماپویا
https://www.asianews.ir/u/9ob
اخبار مرتبط
استقبال مردم و سودآوری فروشگاه های زنجیره ای باعث گسترش و افتتاح شعب جدید آن ها به صورت روز افزون شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید