صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۸
کد خبر: 13837
گزارشگر: 213
۱۳۴۵
۰
۰
۳
دانش آموزان راهی بیمارستان می شوند

ادامه مسمومیت در مدارس تا هفته پایانی سال

ادامه مسمومیت در مدارس تا هفته پایانی سال
در حالی مسمومیت دانش آموزان تا امروزشنبه 20 اسفند ادامه داشت که هنوز برخی از دانش آموزان به دلیل مسمومیت ها در بیمارستان بستری می‌شوند.
به گزارش آسیانیوز، مسمومیت دانش آموزان امروز شنبه 20 اسفند هنوز ادامه دارد. متاسفانه هنوز برخی از دانش آموزان به دلیل مسمومیت راهی بیمارستان می‌شوند.

جدیدترین اخبار مسمومیت دانش آموزان را در ادامه بخوانید.

نوری: با کاهش نگرانی از بدحالی دانش‌آموزان آموزش حضوری با جدیت پیگیری می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر نگرانی‌ها در مورد موضوع بدحالی دانش‌آموزان کاهش یافته است، بنابراین آموزش‌های حضوری به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
یوسف نوری اظهار کرد: مدارس در دوران کرونا بسته شدند و آموزش‌ها به صورت غیر حضوری ادامه پیدا کرد که کودکان و نوجوانان آسیب‌های بسیاری دیدند، بنابراین هم‌اکنون ادامه آموزش حضوری یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است مدارس در روزهای پایانی سال برگزار نشود، اظهار کرد: مدارس مطابق آیین‌نامه‌های آموزشی تا آخرین روز کاری سال باز هستند و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را ادامه می‌دهند.

بیانیه مهم وزارت کشور درباره شناسایی عوامل حوادث اخیر در مدارس
وزارت کشور با اعلام شناسایی و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس، اعلام کرد: تعدادی از روی شیطنت یا ماجراجویی و عده‌ای هم با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارد.

 وزارت کشور امروز در بیانیه شماره ۴، جزییات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره برخی مسایل پیش‌آمده در مدارس منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: در پی اطلاع ‌رسانی‌های قبلی با موضوع وقوع رخدادهایی در بعضی از مدارس و ایجاد عوارضی در تعدادی از دانش آموزان کشور لازم است به اطلاع مردم شریف برسانیم که با تلاش‌ها و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و تخصصی به نتایج دیگری دست یافته ایم که جهت تنویر افکار عمومی اهم آن به اطلاع رسانده می‌شود.

وزارت کشور خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر و مورد تحقیق قرار گرفتند.

عوامل مسمومیت مدارس از خارج کشور هدایت می‌شدند
مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دستگیری تعدادی از عوامل مسمومیت در مدارس خبر داد و گفت: دستگیرشدگان اعتراف کردند از طریق فضای مجازی از خارج کشور هدایت می‌شدند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دستگیری تعدادی از عوامل مسمومیت در مدارس خبر داد و گفت: دستگیرشدگان اعتراف کردند از طریق فضای مجازی از خارج کشور هدایت می‌شدند.

سعادتی تصریح کرد: موضوعاتی از قبیل دلار‌، ایجاد نارضایتی بین مردم و هدف‌گذاری بیش از ۲۵۰ مدرسه در کشور از توطئه‌های اخیر بوده است.

 وی با اعلام اینکه عوامل مسمومیت دانش‌آموزان در ۶ یا ۷ استان کشور شناسایی و دستگیر شدند، تصریح کرد: دستگیرشدگان اعتراف کردند از طریق فضای مجازی از خارج کشور هدایت می‌شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ردپای رژیم صهیونیستی، سرویس‌‌های جاسوسی، منافقین و سلطنت‌طلبان این جریان،کاملا مشهود است.

مسمومیت دانش‌آموزان یک دبیرستان در باغملک
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از وقوع مسمومیت دانش‌آموزان در باغملک خبر داد.

دکتر حبیب حی‌بر امروز (۲۰ اسفندماه) در خصوص آخرین وضعیت سلامت مدارس گفت: موردی از مسمومیت دانش‌آموزان از باغملک گزارش شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از دانش آموزان یک دبیرستان در باغملک بدحال شده‌اند که خوشبختانه پس از مراجعه به بیمارستان، کنترل علائم و دریافت درمان‌های حمایتی در حال ترخیص از بیمارستان هستند.

بروز علائم مسمومیت در تعدادی از دانش آموزان دختر آبادان
رییس دانشگاه علوک پزشکی آبادان از بروز علائم مسمومیت در تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه معین این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمد محمدی» روز شنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: در پی اعلام بروز علائم مسمومیت برای تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه دکتر معین، کارشناسان مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان به سرعت در محل حاضر و شماری از دانش آموزان را به بیمارستان‌های آیت الله طالقانی و شهید بهشتی منتقل کردند.

وی اظهار کرد: ۱۶ نفر از این دانش آموزان در بیمارستان شهید بهشتی و آیت الله طالقانی تحت درمان قرار گرفتند و تعدادی از آنان مرخص شد، دیگر دانش آموزان نیز با توجه به حال عمومی مناسب بزودی از بیمارستان مرخص می شوند.

وی بیان کرد: یکی از دانش آموزان به دلیل بیماری زمینه‌ای همچنان در بیمارستان تحت مراقبت است.(تجارت نیوز)
https://www.asianews.ir/u/9oo
اخبار مرتبط
یک روانشناس درباره بروز نشانه های روانی پس از مسمومیت‌ سریالی دانش‌آموزان دختر اظهار نگرانی کرد.
مسمومیت سریالی با گازهای ناشناس و شیمیایی در مدارس دخترانه و پسرانه کشور نگرانی‌های زیادی را در جامعه ایرانی به وجود آورده است.
به دنبال خشونت یک مرد ناشناس، علیه یک مادر ،مقابل مدرسه ۱۳ آبان تهرانسر ، رییس پلیس فراجا دستوراتی صادر کرده است.
مسمومیت دانش‌آموزان مانند دومینو، مدارس را یکی یکی در برمی‌گیرد و روز گذشته تعداد مدارس بیشتری درگیر شدند، ولی هنوز علت اصلی فاش نشده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت در دانش آموزان شده و و در مورد عمدی بودن آن توضیحاتی داد.
امروز ظهر تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه خیام در فاز 11 پردیس دچار مسمومیت و به بیمارستان الغدیر پردیس شدند.
در ادامه مسمومیت های عجیب در میان دانش آموزان و به دنبال مسمومیت امروز دانش آموزان در بروجرد، استاندار لرستان اعلام کرد: گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرادر بروجرد هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید