صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 13868
گزارشگر: 2
۲۸۰۶
۰
۰
۲
آسیب پذیری گوشی

آموزش تعمیر قاب گوشی شکسته

آموزش تعمیر قاب گوشی شکسته
شکستن قاب گوشی باعث صدمه رسیدن به تمامی اجزای داخلی گوشی می شود. زیرا قاب گوشی محافظی برای تمام قطعات گوشی و باتری آن است و آن‌ها را در خود جای داده است. در ادامه مطلب به دلایل تعویض قاب گوشی می پردازیم تا بااهمیت آن آشنا شوید.

آسیب پذیری گوشی تنها شامل گلس و ال سی دی نمی باشد. دومین قسمت گوشی با ریسک شکستن بالا، در پشت و یا همان قاب گوشی است. گاهی در اثر صدمه یا ضربه قاب گوشی دچار شکستگی و ناکارآمدی گردد. شاید با خط و خش جزئی نیازی به تعویض قاب نداشته باشیم اما زمان شکستگی باید قاب را تعویض کنیم تا به اجزای داخلی گوشی آسیب وارد نشود. در گذشته که قاب گوشی سامسونگ از جنس پلاستیک بود پس از شکسته شدن توسط خود شخص تعویض می شد. به مرور زمان و با ضد آب شدن گوشی ها، تعویض قاب گوشی کمی تخصصی تر شد.

 

انواع آسیب و صدمه به قاب گوشی

 

● حرارت بالا

 حرارت یکی دلایل خرابی قاب گوشی است. استفاده زیاد از گوشی باعث بالا رفتن دمای اجزای داخلی آن می شود. نباید از برنامه های سنگین در گوشی خود استفاده کنید زیرا دمای گوشی افزایش پیدا می کند. همچنین گوشی خود را نباید در معرض نور خورشید قرار دهید. زیرا حرارت زیاد و مستقیم خورشید رنگ قاب گوشی را از بین می برد.

● ضربه و فشار

ضربه و فشار مهمترین دلیل شکستن قاب گوشی سامسونگ است. قاب گوشی برای محافظت از قطعات داخلی آن می باشد و به همین علت در معرض فشار و ضربه است. اجسام تیز را از گوشی خود دور کنید تا روی قاب گوشی همراه شما خط و خش نیفتد. فشار زیاد به فریم نیز باعث خرابی فریم شده و قاب پشت موبایل را خم می کند.

● تمیز کردن غیر اصولی

تمیز کردن اصولی موبایل اهمیت زیادی دارد. بیشتر کاربران جهت از بین بردن لکه های روی گوشی و یا ضد عفونی کردن آن از الکل استفاده می کنند. الکل رنگ پشت و فریم گوشی شما را از بین می برد. برای تمیز کردن گوشی فقط از دستمال نم دار استفاده کنید.

● زیبایی و جنبه ظاهری

یکی از دلایل تعویض قاب گوشی جنبه ظاهری آن است. در مجموع تعویض قاب گوشی هزینه بالایی نداشته و به این علت است که تعویض فقط هنگام شکستن قاب صورت نمی گیرد. معمولا کاربران به زیبا بودن ظاهر گوشی خود اهمیت داده و پس از خط و خش جزئی و یا جهت زیباتر شدن گوشی خود عمل تعویض قاب را انجام می دهند.

● باد کردن باتری

با باد کردن باتری گوشی به قاب دستگاه فشار وارده شده و باعث شکستگی آن می گردد. در صورت شکستن قاب گوشی سامسونگ خود باید سریع تر جهت تعویض آن اقدام کنید.

باد کردن باتری

دلایل ضرورت تعویض قاب گوشی

 

بر اساس مطالب بالا شکستن قاب گوشی باعث صدمه رسیدن به تمامی اجزای داخلی گوشی می شود. زیرا قاب گوشی محافظی برای تمام قطعات گوشی و باتری آن است و آن‌ها را در خود جای داده است. در ادامه مطلب به دلایل تعویض قاب گوشی می پردازیم تا بااهمیت آن آشنا شوید:

۱- آسیب به باتری موبایل

قاب بعضی از مدل های گوشی جدا از ال سی دی بوده و با شکستن قاب و یا لق شدن آن به باتری تلفن همراه آسیب وارد می شود. زمان مواجه شدن با این مشکل باید در کم ترین زمان برای تعویض قاب موبایل خود اقدام کنید. در غیر اینصورت با مشکلات بیشتری مواجه می شوید.

۲- خراب شدن ظاهر گوشی

خم شدن فریم گوشی از دلایلی است که باعث آسیب رساندن به ظاهر قاب موبایل شما می شود. برای محافظت بیشتر از گوشی خود می توانید قاب های جانبی تهیه کنید تا قاب گوشی شما در برابر ضربه مقاوم شود و دیگر نیازی به تعویض فریم گوشی نداشته باشید.

۳- قرارگیری نادرست ال سی دی

زمانی که قاب گوشی سامسونگ شما دچار خرابی شده باشد، ممکن است ال سی دی گوشی به طور صحیح قرار نگیرد و زمان کار کردن با گوشی نور از لای درز باز بین LCD و فریم بیرون بزند. بی توجهی به این موارد گاهی به مرور زمان باعث خسارت و آسیب بیشتر به موبایل شما می شود. اگر با نشانه خرابی در قاب موبایل خود مواجه هستید باید سریع تر جهت تعویض قاب خود اقدام کنید.

۴- از بین رفتن قابلیت ضد آب بودن

با شکسته شدن قاب موبایل قابلیت ضد آب بودن آن از بین رفته و گوشی به شدت آسیب پذیر می شود. هنگام تعویض درب پشت موبایل اگر میزان شکستگی زیاد باشد بهتر است قاب موبایل نیز تعمیر گردد. پلاستیک های موجود در اطراف گوشی از نفوذ آب به درون آن جلوگیری می کند. زمان تعویض فریم باید مراقب این پلاستیک ها باشید.

تعمیر گوشی سامسونگ

آیا می توانیم خودمان قاب گوشی را تعویض کنیم؟

 

بعضی از انواع قاب گوشی سامسونگ حالت جدا شونده دارند و در صورتی که در روی قاب آن ها خط و خش بزرگی به وجود آید و یا بشکند، به سادگی عوض می شوند. اما توجه کنید اگر از قاب های محکم استفاده می کنید، ممکن است متوجه خرابی باتری گوشی نشوید و این مورد باعث ایجاد خسارت بزرگی برای گوشی شما شود. در هر صورت اگر فکر می کنید شاید مهارت کافی برای تعویض قاب را ندارید، بهتر است که به مراکز معتبر تعمیر گوشی مراجعه کنید تا آن ها تعویض قاب گوشی را به بهترین شکل انجام دهند.

 

آموزش تعویض قاب گوشی سامسونگ

 

قاب بعضی از گوشی ها را می توان به آسانی در منزل تعویض کرد. فقط باید مراقب باشید هنگام تعویض به شاسی و ال سی دی گوشی آسیب نرسانید. آموزش تعویض قاب گوشی به شرح زیر است:

● سشوار را با دمای کم فقط روی لبه های بخش پشتی گوشی بگیرید که چسب قاب نرم شود. با این کار گرما فقط روی یک قسمت متمرکز شده و می توانید قاب معیوب را جدا کنید.
● از چسبونکی پلاستیکی و یا ساکشن کوچکی که معمولا داخل جعبه ی قاب خریداری شده موجود است، جهت جداسازی قاب خراب شده استفاده کنید. دقت کنید که این کار به آرامی انجام شود.
● گرم کردن و نیز جداسازی لبه ها به وسیله چسبونک را آنقدر ادامه دهید که قاب معیوب کاملا جدا شود. در این حین می توانید به آهستگی از پیک های پلاستیکی در بسته ی قاب نو نیز استفاده کرده و توسط فرو کردن آن در شیار بین قاب و بدنه ی دستگاه هر چه بهتر قاب معیوب را بالا ببرید.
● بعد از جداسازی قاب از گوشی کلیه چسب ها و رنگ های مانده روی سخت افزار داخلی گوشی را با دقت و ظرافتی بالا پاک کنید.
● سطح درونی قاب جدید را به خوبی تمیز نموده و کلیه اثرات انگشت و ذرات را از روی آن پاک سازید.
● روکش و یا پلاستیک روی چسب لبه ها را به آهستگی جدا سازید.
● سپس قاب جدید را با دقت روی بخش پشتی گوشی تنظیم کرده و جهت نصب، آن را کمی فشار دهید.
● سطح خارجی قاب جدید نصب شده را از چسب ها پاک کنید.

فروشگاه اینترنتی جانبی

انواع جنس قاب گوشی

 

قاب گوشی از جنس پلاستیک، فلز، شیشه، سرامیک و یا ترکیب این ها ساخته می شود. ملاک و معیار متفاوتی جهت خرید قاب یک گوشی در نظر گرفته می شود که به شرح زیر است:

● قیمت یک قاب
● جنس بدنه
● استحکام و دوام قاب
● رنگ آن
● مدل گوشی
● سلیقه و نظر شخصی

 

قاب فلزی

 

اگر گوشی از جنس فلزی سبک ساخته ‌شده است، قاب آن نیز باید فلزی باشد. گاهی تعداد زیادی از گوشی ها از ترکیب فلز و پلاستیک ساخته می‌ شوند که این به طور لایه ای نازک و سبک در گوشی قرار می گیرد که به آن لایه آلومینیومی می گویند.

 

مزایا و معایب قاب فلزی

 

● شاید قاب های فلزی (آلومینیومی) استحکام خوبی داشته باشند ولی با ضربه خوردن تغییر شکل می دهند و زیبایی آن ها از بین می رود.
● قاب های فلزی بسیار سخت تر از دیگر قاب ها تعمیر می گردند، پس بهتر است تعویض شوند.
● طراحی قاب های فلزی زیبا است اما برای بعضی از گوشی ها با قاب پلاستیکی چندان زیبا نبوده و بهتر است ترکیب پلاستیک و فلز در کنار هم استفاده نشود.
● از دیگر مزایای قاب های فلزی، خنک کردن سریع گوشی است. با این ویژگی به قطعات سطحی و نیز باتری گوشی آسیبی نمی رسد.
● از دیگر معایب آن این می باشد که در برخی قاب های فلزی، امکان استفاده از شارژ بیسیم و بلوتوث و وای فای وجود ندارد.

 

قاب پلاستیکی

 

استفاده از این نوع قاب ها بیشتر برای گوشی های رده پایین می باشد.

 

مزایا و معایب قاب پلاستیکی

 

● قاب های پلاستیکی، در مقایسه با قاب های فلزی به صرفه تر و ارزانتر هستند، اما این قاب ها کمتر از قاب‌ های فلزی مورد پسند واقع می شوند.
● اگرچه قاب های پلاستیکی تنوع رنگی بیشتری دارند اما باقی ماندن لکه بر روی قاب های پلاستیکی بیشتر بوده و از زیبایی آن‌ کاسته می‌ شود.
● قاب های پلاستیکی طرح و رنگ بیشتری دارند، ولی دوام و عمر آن ها نسبت به نوع فلزی کوتاهتر است.

 

قاب شیشه ای

 

قاب های شیشه ای بسیار زیبا بوده و ظاهری عالی دارند. ولی این قاب ها شکننده هستند و نیز برای همه نوع گوشی یافت نمی شوند.

 

مزایا و معایب قاب شیشه ای

 

● این قاب ها، ظاهر بسیار زیبایی دارند ونیز به قیمت گوشی اضافه می کنند، ولی درصد شکستن بالایی دارند.
● قاب های شیشه ای متراکم بوده و خراشیده شدن آن ها باعث کم ارزش شدنشان می شود.
● القای حس مرطوب بودن و درخشندگی بالا دو ویژگی خیره کننده این قاب ها هستند.
● تعویض قاب های شیشه ای هزینه بالایی دارد، پس بهتر است که به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید.

 

قاب سرامیکی

 

قاب های سرامیکی علاوه بر ظرافت و زیبایی، سخت از شیشه و سبک تر از فلز هستند.

 

مزایا و معایب قاب سرامیکی

 

● انتقال گرما در این نوع قاب کم است و گوشی کمتر داغ می‌ شود. اما احتمال شکستن آن‌ها نسبت به مدل های دیگر بیشتر است و تعمیر سخت تری دارند.
● امواج رادیویی از قاب سرامیکی سخت عبور می‌کنند و این بسیار خوب است.
● اگر قاب گوشی مدرن و زیبایی می خواهید، قاب سرامیکی گزینه مناسبی است. البته این قاب ها لغزنده هستند و با دست خیس با آن‌ها کار نکنید.

https://www.asianews.ir/u/9pj
اخبار مرتبط
چرا سامسونگ نخریم سوالی که ممکن است هر فردی که بخواهد از این برند کره‌ای گوشی بخرد ازخود بپرسد در ادامه ۱۹کالا به عنوان یک مرجع موبایل در کنار نقاط قوت به چند دلیل برای نخریدن گوشی سامسونگ هم اشاره خواهد کرد...
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید