صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
کد خبر: 13887
گزارشگر: 213
۴۸۰
۰
۰
۳
فلز گرانبها گران تر شد

قیمت طلا اوج گرفت

قیمت طلا اوج گرفت
قیمت طلا امروز پنجشنبه، ۲۵ اسفند در سراسر جهان افزایش یافت.

به گزارش آسیانیوز، ، قیمت طلا امروز (پنجشنبه) افزایش یافت زیرا مشکلات در کردیت سوئیس ترس از بحران بانکی در سراسر جهان را افزایش داد و معامله‌گران را به سمت فلز امن سوق داد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۸ درصد کاهش به ۱۹۱۰دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۱۹۱۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

سهام کردیت سوئیس ۳۰ درصد سقوط کرد و رگولاتورهای سوئیسی در اقدامی بی‌سابقه از سوی بانک مرکزی، به کردیت سوئیس متعهد شدند که یک منبع حیاتی نقدینگی را تامین کنند.

به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان داد که خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه فوریه ۰.۴ درصد کاهش یافته زیرا خرید وسایل نقلیه موتوری و سایر کالاها کاهش یافته است. همچنین، قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت.

طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به انتظارات نرخ‌های بهره پایین‌تر که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد، تمایل به افزایش قیمت دارد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و قیمت شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند کاهش داد. بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پایین‌تر بود.

بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۱.۸۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۶۲ دلار و ۹۶ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۴۶۷ دلار و ۹۰ سنت رسید./

https://www.asianews.ir/u/9q2
اخبار مرتبط
در حالی که انتظارات تورمی بسیار بالا است و سیاست‌های نادرست پولی ادامه دارد؛ همراه با کسری بودجه در سال‌آینده، کارشناسان صعود قیمت دلار را پیش بینی کرده اند.
درحالی که از ابتدای هفته فروش ارز با کارت ملی متوقف شده بود از صبح امروز با مجوز بانک مرکزی، صرافی ها به هر فرد 5000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مردم می فروشند.
در پی راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، این مرکز ۶۳ سرفصل مصارف ارزی- خدماتی را منتشر کرد که متقاضی براساس آن مجاز به خرید ارز خواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید