صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۶
کد خبر: 13926
گزارشگر: 2
۶۵۹
۰
۰
۱
بدنی خوش فرم تر و زیباتر

مزایا و عوارض لیپوساکشن شکم کدامند؟ آیا ارزش هزینه‌ها را دارد؟

مزایا و عوارض لیپوساکشن شکم کدامند؟ آیا ارزش هزینه‌ها را دارد؟
زمانی که تصمیم میگیرید تا بدنی خوش فرم تر و زیباتر داشته باشید و به دنبال جراحی های زیبایی هستید، باید از مزایا و معایبا آن آگاه باشید. لیپوساکشن یکی از پرکاربرد ترین روش‌های پیکرتراشی محسوب می‌شود و با این روش می‌توانید اندام خود را به صورت ایده‌آل تغییر دهید البته این روش نیز دارای معایب مخصوص به خود است و برای همه مناسب نیست.در این مقاله، عوارض و معایبی که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید و همچنین چند مورد از مزایای آن که بسیاری از مردان و زنان را ترغیب به انجام این کار می‌کند، آورده می‌شود.

لیپوساکشن با شکم چه می‌کند؟

 

لیپوساکشن نوعی عمل سرپایی است که تحت عمل بیهوشی انجام می‌گیرد. در این روش ابتدا برشی کوچک در شکم بیمار ایجاد می‌شود و سپس کانول در داخل این برش قرار می‌گیرد. کانول وارد شده موجب شل شدن چربی و حذف آن می‌شود. زمانی که تمام چربی‌ها برداشته شد، پزشک برش‌های ایجاد شده را بخیه می‌زند. این عمل وابسته به شرایط فردی شما است و می‌تواند بین ۱ تا ۳ ساعت طول بکشد.

 

مزایای لیپوساکشن شکم چیست؟

 

لیپوساکشن این بخش از بدن دارای مزایای زیادی است، به همین خاطر هنوز هم یکی از محبوب‌ترین روش های جراحی پلاستیک در جهان محسوب می‌شود.

 

لیپوساکشن یک حذف کننده ایمن چربی است.

لیپوساکشن شکم

می‌توان گفت که یکی از مهمترین دلایل محبوب شدن لیپوساکشن شکم این است که روشی ایمن است. در حین این عمل تنها برشی کوچکی در بخش تحت درمان ایجاد می‌شود، سپس مایعی به بدن شما تزریق می‌شود تا آن بخش را بی‌حس کرده و سلول‌های چربی را بشکند. پس از اتمام کار، لوله‌ای کوچک به نام کانولا وارد برش شده و در نهایت عمل ساکشن انجام می‌گیرد. مایع برداشت شده در واقع چربی خالص و بدون خون است. لیپوساکشن معمولا عملی سرپایی است و بیماران بعد از ۲ روز استراحت می‌توانند سرپا شوند.

 

لیپوساکشن سلول‌های چربی را به طور دائم از بین می‌برد.

 

می‌توان گفت که یکی از بهترین مزایای لیپوساکشن این است که سلول‌های چربی شکم را برای همیشه از بین می‌برد. زمانی که سلول‌های چربی کنده شوند، مجدد جایگزین نخواهند شد. البته این نکته را بدانید که چون شما سلول های چربی را در یک ناحیه از بدن کاهش می‌دهید، به این معنی نیست که چربی آن بخش مجدد اضافه نخواهد شد. به همین خاطر بعد از عمل لیپوساکشن سعی کنید تا وزن خود را ثابت نگه دارید تا در سایر نواحی بدن دچار اضافه وزن نشوید.

 

از دست دادن چربی می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد.

 

همه ما در خصوص اهمیت تناسب وزن و شاخص توده بدنی سالم (BMI) اطلاعات لازم را داریم. زمانی که لیپوساکشن رسوبات چربی را از بین می‌برد تقریبا ۲ کیلوگرم یا بیشتر در ناحیه تحت درمان وزن از دست خواهید داد. این قضیه می‌تواند شما را به رساندن وزن ایده‌آل یاری کرده و سلامت شما را بهبود بخشد.

 

لیپوساکشن ظاهر شما و درک دیگران از شما را بهبود می‌بخشد.

 

با وجود اینکه در جامعه امروزی تاکید بر دیدن زیبایی درونی افراد می‌شود اما باز هم زیبایی ظاهری برای بسیاری از افراد دارای اهمیت است. متأسفانه، در صورتی که چربی ناخواسته در شکم داشته باشید، ممکن است مردم در مورد ظاهر شما دارای دیدگاه منفی شوند. لیپوساکشن با ایجاد ظاهری زیبا موجب تغییر نگاه دیگران و بهبود ظاهر شما می‌شود.

 

لیپوساکشن می‌تواند عزت نفس شما را افزایش دهد.

 

بسیاری از افراد دچار رسوبات سرسخت و سفت در شکم خود می‌شوند و به راحتی نمی‌توانند از شر آن خلاص شوند. لیپوساکشن می‌تواند با حذف این سلول‌های چربی موجب بهبود ظاهر بیماران شده و اعتماد به نفس آنان را افزایش دهد. این روش در اغلب اوقات موجب می‌شود که افراد در لباس‌های خود احساس بهتری داشته باشند.

 

لیپوساکشن می‌تواند چربی‌هایی را که حتی رژیم غذایی و ورزش نمی‌توانند از بین ببرند، نابود کند.

 

می‌توان گفت که یکی از بزرگترین مزایای لیپوساکشن این است که در از بین بردن رسوبات چربی سرسخت که به راحتی حذف نمی‌شوند بسیار کمک کننده است، هرچقدر که غذا بخورید یا هرقدر ورزش کنید، این چربی‌ها از بین نمی‌روند. در واقع، لیپوساکشن در اکثر اوقات برای افرادی استفاده می‌شود که تغذیه سالمی داشته و از نظر بدنی فعال هستند، اما چربی‌های سرسختشان کاهش نمی‌یابد.

 

معایب لیپوساکشن برای شکم چیست؟

 

به طور کلی لیپوساکشن دارای فواید زیادی است اما محدودیت و معایبی وجود دارد که باید در مورد آنها اطلاع داشته باشید.

 

خطرات جراحی

خطرات لیپوساکشن

به طور کلی جراحی ممکن است دارای برخی عوارض نظیر عفونت، کبودی، و مسائل مربوط به بیهوشی باشد. در صورتی که جراح پلاستیک باتجربه باشد، خطرات لیپوساکشن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

 

شل شدن پوست

 

لیپوساکشن نمی‌تواند برای شل شدن پوست شکم شما کمک کننده باشد، به همین دلیل برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست حتما باید تحت نظر پزشک باشید. در صورتی که در ناحیه شکم خود دارای پوست شل به صورت قابل توجه هستید، ممکن است لازم باشد که عمل لیپوساکشن را همراه با سایر عمل‌های جراحی شکم انجام دهید.

 

نتایج بلند مدت

 

برای اینکه بتوانید از ظاهر خود در درازمدت لذت ببرید باید به سبک زندگی سالم متعهد باشید، زیرا در صورت رعایت نکردن تغذیه، احتمال افزایش وزن در آینده وجود دارد و ممکن است عمل شما را بی‌اثر کند. خوشبختانه، عمل لیپوساکشن برای بسیاری از افراد این انگیزه را می‌دهد که با ورزش کردن و مراقبت از اندام جدید خود، از بروز اضافه وزن جلوگیری کنند.

 

تورم بعد از جراحی

 

ایجاد مقداری تورم پس از عمل در شکم کاملا عادی بوده و حتی ممکن است ۳ تا ۶ ماه طول بکشد تا فروکش کرده و نتایج نهایی را برای شما آشکار کند.

 

لیپوساکشن ممکن است گران باشد.

 

به طور کلی هزینه لیپوساکشن برای هر فرد متفاوت بوده و همچنین روش ارزانی نیست. در صورتی که به دنبال ارزان بودن باشید احتمال دارد که خطرات جراحی افزایش یابد. به همین دلیل قبل از انجام عمل جراحی لیپوساکشن اطمینان یابید که تحقیقات خود را انجام داده باشید.

 

ریکاوری لیپوساکشن

 

بهبودی پس از لیپوساکشن شکم برای هر بیمار متفاوت خواهد بود و معمولا بین ۱ تا ۳ هفته متغیر است. این قضیه کاملا بستگی به مناطق تحت درمان دارد. به طور کلی تورم و کبودی ناحیه برای چند هفته طبیعی است. بخیه شما یک هفته بعد از عمل برداشته می‌شود. پزشک شما تمام دستورالعمل‌های بهبودی را همراه با شما بررسی کرده تا اطمینان یابد که به خوبی بهبود می‌یابید.

 

آیا بیماران فکر می‌کنند لیپوساکشن شکم ارزش انجام دارد؟

بدن خوش فرم

طبق بررسی انجمن بین المللی جراحی پلاستیک زیبایی، لیپوساکشن یکی از محبوب‌ترین روش های جراحی جهان است و تنها در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۵ میلیون عمل انجام شده است. این بدین معنی است که پس از جراحی سینه دومین عمل جراحی محبوب محسوب می‌شود.
همچنین، ۸۹٪ از اعضای یک وب سایت زیبایی محبوب که عمل لیپوساکشن شکم انجام داده اند طبق ارزیابی اعلام کرده‌اند که پس از عمل دارای اعتماد به نفس و احساس جوانی بیشتری شده اند. همچنین بسیاری از آنها تاکید دارند که لیپوساکشن کمک کرده تا سبک زندگی سالم‌تری را در پیش گیرند و تناسب اندام خود را حفظ کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بررسی کنید که آیا انجام لیپوساکشن برای شما ارزش دارد یا خیر. قبل از انتخاب هر روش، حتما با چندین پزشک صحبت کنید تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

https://www.asianews.ir/u/9r5
اخبار مرتبط
درد بعد از عمل لیپوماتیک، بسته به چربی خارج شده از بدن، شرایط جسمانی او و آستانه تحمل درد متفاوت است اما با این حال بیشتر بیماران بعد از روز چهارم هیچ دردی نخواهند داشت. جراح شما برای کاهش درد در این بازه زمانی، احتمالا برای شما مسکن تجویز می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید