صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
کد خبر: 13949
گزارشگر: 213
۱۰۳۵
۰
۰
۶
قیمت روز میلگرد

بررسی مشخصات میلگرد نیشابور + آرم و کیفیت محصول

بررسی مشخصات میلگرد نیشابور + آرم و کیفیت محصول
در این مطلب ابتدا لازم می دانیم شما را با کلیات این مقطع فولادی آشنا کنیم، سپس مشخصات فنی و ویژگی های آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد و علامت اختصاری هک شده روی محصول را معرفی خواهیم کرد. نهایتا در رابطه با قیمت روز میلگرد نیشابور و عوامل موثر در قیمت محصول، صحبت می کنیم.

اگر در شرق کشور ساخت و ساز انجام داده باشید، بدون شک در پروژه خود از میلگرد نیشابور Neyshabur rebar استفاده کرده اید! زیرا یکی از تولید کنندگان میلگرد در شرق کشور، کارخانه فولاد خراسان است که از سال ۱۳۸۱ تا کنون در حال فعالیت می‌باشد. میلگردهای تولید شده توسط مجموعه فولاد خراسان، با عنوان "میلگرد نیشابور" در بین عام مردم شناخته شده است.
افراد فعال در حوزه آهن آلات و یا حوزه های عمرانی از کیفیت این میلگرد اطلاع دارند. در این مطلب ابتدا لازم می دانیم شما را با کلیات این مقطع فولادی آشنا کنیم، سپس مشخصات فنی و ویژگی های آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد و علامت اختصاری هک شده روی محصول را معرفی خواهیم کرد. نهایتا در رابطه با قیمت روز میلگرد نیشابور و عوامل موثر در قیمت محصول، صحبت می کنیم.

 

با میلگرد نیشابور آشنا شوید

 

به میلگرد نیشابور، آرماتور نیز گفته می شود. مهندسین از آرماتور در بتن ها برای افزایش مقاومت کششی استفاده می کنند. معمولا آرماتورها به صورت آجدار تولید می شوند تا هنگام قرارگیری در بتن استحکاک را افزایش داده و درگیری لازم بین میلگرد و بتن ایجاد شود.
میلگردهای نیشابور را از فولاد کربنی می‌سازند که توسط نورد گرم و به صورت میله های گرد تولید می شود؛ این میله‌ها دارای ظاهر مختلفی و کاربردهای متفاوت هستند. هنگام تولید آرماتور، استانداردهای مختلفی مدنظر قرار می گیرد که این استانداردها می تواند در هر کشوری متفاوت باشد. در ادامه با استاندارد به کار رفته در میلگردهای نیشابور آشنا می شویم.

میلگرد نیشابور

انواع میلگرد نیشابور



به طور کلی در کارخانه فولاد خراسان دو نوع میلگرد تولید می شود:

 ۱- میلگرد ساده نیشابور
۲- میلگرد آجدار نیشابور

 

مشخصات فنی میلگرد نیشابور

 

میلگرد ساده: این میلگردها در سایزهای ۱۰ تا ۵۰mm با حداقل تنش تسلیم و کمترین مقاومت کششی ۲۴۰ و ۳۶۰ نیوتون بر میلی متر مربع، تولید می شوند. حداقل ازدیاد طول نسبی میلگرد ساده نیشابور ۲۵ درصد است.
میلگرد آجدار: این نوع میلگرد با گرید A3 در سایزهای ۱۰ تا ۳۲mm تولید می شوند که دو مدل آج برای آن ها در نظر گرفته شده است:

آج ۳۴۰ (مارپیچی)
• آج ۴۰۰ (جناغی)

نکته: میلگرد آجدار جناغی با عملیات حرارتی Quench-Temper تولید می شود که خواص مکانیکی آن بهبود یافته است. قیمت روز میلگرد در بازار را با توجه به نوع آج و کارخانه می‌توان روزانه از وبسایت‌های معتبر بازرگانی استعلام کرد.

 

ویژگی های آرماتور نیشابور و آشنایی با این ویژگی‌ها

 

افرادی که قصد استفاده از میلگرد نیشابور دارند بد نیست با ویژگی‌های این محصول آشنایی دقیق پیدا کنند:

• دارای آج های استاندارد می‌باشد.
• در برابر فشار مقاومت بسیاری از خود نشان می دهد.
• از مواد اولیه درجه یک و مرغوبی تهیه شده است.
• در برابر آتش سوزی مقاومت زیادی دارد.
• نسبت های قطر، طول و وزن در آن رعایت شده است.

استانداردهای به کار رفته در آرماتور نیشابور: در خطوط تولید این کارخانه، می توان تکنولوژی شرکت های ژاپن و ایتالیا را مشاهده کرد. در تولید میلگردهای مجموعه فولاد خراسان از استاندارد ملی ISIRI 332 استفاده می شود.

 

 

نشانه اصالت میلگردهای نیشابور (علامت اختصاری)

 

کارخانجات مختلفی در سطح کشور به تولید میلگرد مشغول هستند؛ این کارخانجات برای مجزا کردن محصولات خود، آرم های مخصوصی را به روی آرماتورهای خود درج می کنند که با مشاهده بدنه آن متوجه خواهید شد، میلگرد متعلق به کدام کارخانه است. علامت اختصاری که بر روی میلگردهای نیشابور هک شده KSC می باشد.

 

 

نحوه عرضه میلگرد نیشابور در بازار

 

این مقطع فولادی با توجه به کیفیت قابل قبولی که دارد، در روش‌های مختلفی عرضه می گردد. شما می‌توانید میلگرد نیشابور را از طریق بورس کالا، شرکت‌های بازرگانی آهن‌آلات و یا مستقیم از کارخانه خریداری کنید. توجه داشته باشید در زمان تسویه حساب همیشه 9% ارزش افزورده به فاکتور شما اضافه خواهد شد.

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره شد، عرضه این میلگرد در بورس می باشد. شما به عنوان خریدار خرد، نمی توانید آن را در تناژ پایین از بورس تهیه نمایید. (تهیه آن از کارخانه نیز، با تناژ پایین امکان پذیر نمی باشد) بازرگانی‌های آهن‌آلات با فروش تناژهای پایین می تواند به شما کمک کند تا متناسب با نیازتان سفارش داده و بار خود را تحویل بگیرید.

میلگرد نیشابور

 

سایزهای پر فروش میلگرد نیشابور

 

شاید برای شما جالب باشد بدانید که سایز های پر فروش میلگرد نیشابور، ۱۴، ۱۶و ۱۸ می باشد. البته در صنایع عمرانی سایزهای ۱۲، ۱۴و ۲۵ را نیز می توان در دسته میلگردهای پر استفاده قرار داد. به هر حال کارخانه میلگرد نیشابور این مقطع را در سایزهای گوناگون تولید کرده است و شما می توانید متناسب با نیازتان، سایز دلخواه را انتخاب نمایید.

 

 

قیمت میلگرد نیشابور

 

در ساخت آرماتور نیشابور از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می شود. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، ابعاد مختلفی از آن (۱۰ تا ۳۲) عرضه می گردد. اگر در بازار آهن آلات قیمت میلگرد را رصد کرده باشید، حتما به قیمت متناسب میلگرد نیشابور پیبرده اید! کارخانه، تولید مواد اولیه این محصول را خود بر عهده دارد و همین امر باعث شده تا قیمت این مقطع فولادی در سطح متوسطی قرار گیرد.

 

 

عوامل موثر در قیمت میلگرد نیشابور

 

عوامل مختلفی می تواند نرخ میلگرد نیشابور را دستخوش تغییر کند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد:

• طول میلگرد
• قطر میلگرد
• پوشش آپوکسی (این پوشش از نفوذ اکسیژن و کلریدها جلوگیری می کند. مورد استفاده آن اغلب در سازه های دریایی است)
• آجدار یا بدون آج بودن میلگرد
• و نهایتا نوسان ارز می تواند، قیمت میلگرد خراسان را کاهش یا افزایش دهد.

امیدواریم این مطلب در شناخت میلگرد کارخانه نیشابور به شما کمک کرده باشد.

https://www.asianews.ir/u/9rm
اخبار مرتبط
در این مقاله نیز سعی داریم ضمن معرفی انواع میلگرد، اشاره‌ای به نحوه خرید و فروش میلگرد ساده با بهترین قیمت داشته باشیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید