صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
کد خبر: 13955
گزارشگر: 213
۱۲۶۲
۰
۰
۳
رییس پلیس فتای تهران خبر داد

بازداشت عاملان «جعل اطلاعات» در فضای مجازی/دستگیری مردی که خواست با آبروی نوعروس بازی کند

بازداشت عاملان «جعل اطلاعات» در فضای مجازی/دستگیری مردی که خواست با آبروی نوعروس بازی کند
رییس پلیس فتای تهران اعلام کرد مردی که تصاویر دختر موردعلاقه‌اش را با هویت و عناوین جعلی در فضای مجازی منتشر کرده بود، شناسایی و دستگیر شده است.
به گزارش آسیانیوز، پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر دختر موردعلاقه‌اش با هویت و عناوین جعلی در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پلیس فتای پایتخت مراجعه و اعلام کرد که فرد یا افراد ناشناسی در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده و موجب بر هم زدن آرامش روانی او و خانواده‌اش و هتک حیثیت وی شده‌اند. شاکی در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت که بعد از آشنایی با نامزدش فردی ناشناس درفضای مجازی او را تهدید کرده که باید به این رابطه پایان دهد و اگر این کار را نکند تصاویر خصوصی او را منتشر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شاکی اهمیتی به این تهدیدها نداده بود، گفت: تا اینکه یک روز بعد از مراسم عروسی تعدادی صفحه جعلی با نام، تصاویر شخصی و شماره تلفن شاکی در اینستاگرام ایجاد شده و همین موضوع موجب برهم خوردن زندگی وی شده بود.

به نقل از ایسنا، رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران پلیس فتای پایتخت اقدامات خود برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام را آغاز کردند، گفت: ماموران پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره گیری از روش های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در کمتر از ۲۴ ساعت در فضای مجازی شناسایی کنند.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از تجارب سایبری و تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده گفت: این فرد پس از حضور در پلیس فتای تهران بزرگ از موضوع اظهار بی اطلاعی کرد اما پس از روبرویی با شاکی و ادله دیجیتال لب به اعتراف بازکرد و گفت که قصد ازدواج با شاکی را داشته اما او قبول نکرده و بعد از آشنایی با شخصی دیگر با توجه به اینکه طاقت دیدن ارتباط شاکی با فرد دیگری را نداشته برای تلافی و انتقامجویی از این زن جوان اقدام به ایجاد چند صفحه جعلی با نام و مشخصات وی در اینستاگرام کرده است.

به گفته رییس پلیس فتا تهران بزرگ برای متهم، پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد./
https://www.asianews.ir/u/9ru
اخبار مرتبط
خرید لایک اینستاگرام کاملا ایرانی و واقعی با قیمت ارزان لایک به صورت آنی برای همه پستات به صورت خودکار خریداری کنید.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح صیانت از دستورکار مجلس خارج شده است.
جی اینگرم، مرد جوان استرالیایی می‌گوید که ماموریت دارد که تا حد امکان همسران خیانتکار را کشف و خیانتشان را برملا کند!
درخواستی از شرکت اسپیس ایکس به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده ( FCC) ارسال شده که به موجب آن ماهواره‌های نسل دوم استارلینک می‌توانند فیلترینگ را برای همیشه در جهان منسوخ کنند.
ایسنا نوشته است، مرکز ملی فضای مجازی نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بسترسازی برای توسعه ناآرامی ها در ایران و عدم پاسخگویی در خصوص مکاتبات رسمی پیشین از سوی ایران، به شرکت متا (اینستاگرام) ارسال کرد.
به گزارش حدود دو ماه از قطعی گسترده، کاربران ادعا می‌کنند، اختلالات اینترنت هر روز رو به افزایش است؛ درحالی که به تازگی یک استارتاپ ارائه‌دهنده خدمات نیز این موضوع را تایید کرده است.
از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر ماه اکتبر، شرکت‌های زیادی تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند و مدعی شدند که نمی خواهند تبلیغات‌شان در کنار توییت‌های خشونت‌آمیز منتشر شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید