صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
کد خبر: 13969
گزارشگر: 213
۴۳۸۰
۱
۰
۸
دستمزد ۱۴۰۲

حقوق اداره کار ۱۴۰۲ چقدر است؟

حقوق اداره کار ۱۴۰۲ چقدر است؟
اگر شما هم منتظر همه جزئیات و جدول ها از خبرهای شورای عالی کار درباره میزان حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ هستید، از صفر تا صد آن را در این گزارش بخوانید.

مطابق آخرین اخبار منتشر شده تا این لحظه از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و براساس نتایج جلسه این شورای کار تا تاریخ ۲۹ ام اسفند ۱۴۰۲، در حال حاضر تصمیم این شورا بر افزایش ۲۷ درصدی حقوق ها با حداقل میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزارتومان است. هم چنین طبق سنوات گذشته، امسال نیزبرای خالص حقوق پرداختی به کارمندان لشگری و کشوری در سال ۱۴۰۲، سقف مقدار دریافتی تعیین گردید که مبلغ ۵۵ میلیون تومان بوده و هرگونه افزایش خارج از این مقدار به هر عنوانی و در هر صورتی غیرقانونی است (انشالا که همه جا عمل میشه ):
دراین جلسه که در انتهای اسفندماه به تاریخ ۲۹ ام اسفند برگزار شد، علاوه بر حداقل حقوق و پایه دستمزد، مقدار افزایش سطوححقوق مشاغل مختلف نیز تعیین گردید. بنا بر تصمیمات اولیه این شورا، افزایش حقوق کارگران تامین اجتماعی در این سال به همین میزان افزایش( یعنی ۲۷ درصد) صورت خواهد گرفت.

 

 

جدول حداقل حقوق و عیدی وزارت کار۱۴۰۲

 

 برای مشاهده جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۲ و جزییات افزایش حقوق می توانید به مقاله حداقل حقوق و دستمزد کارگران سال ۱۴۰۲ یا به آدرس https://faryarsystem.ir/ مراجعه نمایید . تمام نکات ریز و فرمول های محاسبه حقوق و درامد روزانه ، مالیات بر درامد و سایر نمات مربوط به سیستم حقوق و دستمزد در این نوشته از سایت فریار آمده است.
اینکه مبنای تعیین این میزان چه معیاری بوده و متولی این تصمیمات کدوم ارگان و اشخاص هستند را در ادامه به طورکامل می توانید دنبال کنید.

 

 

مرجع تصمیم گیری میزان حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ چه کسانی هستند؟

 

 طبق سنوات گذشته، شورای عالی کار در هرسال حداقل دستمزد را مشخص می‌کند. شورای کارهمان گونه که از نام آن مشخص است جمعی از افراد در جایگاه ها و مسئولیت های مختلفهستند که با توجه شرایط اقتصادی و نظر به رفاه حال کارگران و کارفرمایان، درباره حداقل میزان درامد و دستمزد کارگران بحث و تصمیم گیری می کنند. اعضای این شورای عالی، نمایندگان اصناف و نماینده کارگران بوده و به مدیریت نماینده هیئت دولتاین جلسه برگزار می شود.
از مصوبات سال گذشته این شورا درباره حداقل حقوق سال ۱۴۰۱ بود که نتایجی مانند افزایش حداقل دستمزد کارگران به اندازه رشدی۵۷.۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشت که این تغییر میزان حداقل حقوق و درامد کارگران تامین اجتماعی را به مقدار دقیق ۴ میلیون و ۱۷۹ هزارتومان رسانده بود که بر اساس میزان سنوات، عائله دار بودن یا نبودن ، تعداد فرزندان، مجرد یا متاهل بودن و چندین پارامتر دیگر این مقدار تغییر می کند که به دلیل تخصصی بودن مسئله حسابداری در این مقاله نمی گنجد و محاسبه دقیق آن توسط متخصص حسابداری یا با استفاده از سیستم حقوق و دستمزد ممکن خواهد بود.

 

 

تعریف حقوق و محاسبه انواع دستمزد

 

 اگر مدیر کسب و کار و سازمان هستید و برای محاسبه دستمزدها و سنوات و مالیات نیاز به کمک دارین، برای خودکار شدن و سرعت بخشیدن به دقت سیستم حقوق و دستمزد کسب و کار خود، می توانین از دموی نرم افزار حقوق و دستمزد فریار سیستم استفاده کنید. از ویژگی های این نرم افزار، امنیت بالا، منطبق بودن با نیازمندی های سازمان ها است. برای بیان هرگونه سوال یا کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از تخفیف ویژه نوروزی، اینجا کلیک کنید.

برای تسهیل گری و خودکارسازی فرایندهای سازمانی خود، علاوه بر زیرسیستم نرم افزار حقوق و دستمزد می توانید نرم افزار حضور و غیاب فریار را در کنار این زیر سیستم خریداری نموده و به صورت یکپارچه و خودکار تمام امور مربوط به حضور وغیاب و دستمزد کارکنان خود را انجام دهید.

https://www.asianews.ir/u/9s7
اخبار مرتبط
مبلغی عیدی و حداقل حقوق و دستمزد کارمندان از جمله مهم‌ترین مباحث روزهای پایانی سال است. این روزها، کارمندان به دنبال این هستند که از رقم دریافتی خود در سال آینده باخبر شوند تا بتوانند برای آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کارگر
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
0

حداقل حقوق امسال چقدره؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید