صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
کد خبر: 13980
گزارشگر: 2
۱۲۱۱
۰
۰
۴
مهاجرت به ایتالیا

بررسی هزینه ها و شرایط اخذ اقامت ایتالیا

بررسی هزینه ها و شرایط اخذ اقامت ایتالیا
ایتالیا مهد تمدن و تاریخ اروپا یکی از کشورهای حوزه شینگن و مقصدی جذاب برای بسیاری از مهاجران است. عوامل زیادی سبب شده تا این کشور اروپایی به جذاب ترین مقصد مهاجرتی تبدیل شود که بی شک مهمترین آنها، داشتن آب و هوای عالی، هزینه پایین زندگی، امکان تحصیلات رایگان، شرایط کاری و زندگی مناسب و... است. در این مطلب قصد داریم به بررسی تمام نکات پیرامون هزینه ها و شرایط مهاجرت به کشور ایتالیا بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

شرایط و روش های اخذ اقامت و مهاجرت به کشور ایتالیا

 

ایتالیا در یک نگاه اجمالی، اقتصادی ضعیف تر نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی دارد. اما با توجه به فاکتورهایی همچون تحصیلات رایگان یا ارزان، آب و هوایی عالی، اقتصادی پیشرفته و رو به رشد و ... مهاجرت و تحصیل در ایتالیا آرزوی بسیاری از افراد است.
از جمله روش های مهاجرت به کشور ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
مهاجرت کاری به ایتالیا
مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا
مهاجرت از طریق ازدواج به ایتالیا
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا

در ادامه این مطلب به بررسی تک تک موارد فوق می پردازیم تا شما بتوانید با دیدی باز اقدام به مهاجرت و انتخاب بهترین روش برای مهاجرت به این کشور اروپایی نمایید.

 

شرایط و روش های مهاجرت کاری به ایتالیا

 

یکی از جذاب ترین روش های مهاجرت به ایتالیا مهاجرت از طریق کار است اما پیدا کردن شغل مناسب و پیدا کردن جا آفر در کشوری دیگر قطعا کار اسانی نیست.
اما شاید برای شما جالب باشد که کارفرمای ایتالیایی هم برای دریافت یک نیروی خارجی باید فرایندی را طی کند که آسان نیست.
کارآفرینی یکی دیگر از روش هایی است که به وسیله آن می توانید اقدام به مهاجرت کاری به ایتالیا نمایید. در این روش شما باید درخواست مجوز کار خود را همراه با مدارک مورد نیاز به سفارت این کشور ارائه دهید.
اما سومین راه برای مهاجرت کاری، انجام کارهای فصلی است که باید دریافت ویزای کار فصلی می توانید تا دو سال در این کشور مشغول به فعالیت باشید.

مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی ایتالیا و شرایط آن

 

یکی دیگر از جذاب ترین روش های مهاجرت به کشور ایتالیا، دریافت ویزای تحصیلی است. این روش با توجه به کیفیت بالای نظام اموزشی و همچنین وجود دانشگاه های دولتی بسیار در این کشور بیشتر مورد قبول جوانان و نوجوانان است. یکی از راه های رفتن به ایتالیا مهاجرت تحصیلی می باشد، که همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.
دانشجویان در دانشگاه های ایتالیا می توانند به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی مشغول به تحصیل باشند. بنابراین در صورتی که تمایل به تحصیل به یکی از دو زبان فوق باشید، نیازی به ارائه مدرک برای زبان دیگر نخواهید داشت.

نکته: درست است که در صورت تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان نیازی به ارائه مدرک زبان ایتالیایی نخواهید داشت اما یاد گرفتن این زبان برای زندگی و تعامل بهتر در این کشور بسیار مفید است.

 

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا برای مهاجرت

 

سرمایه گذاری در ایتالیا یکی از روش های آسان و کم درد سر برای دریافت اقامت ایتالیا است. سرمایه گذاری می تواند از طریق ثبت شرکت یا خرید ملک و ... باشد.
سرمایه گذاری در این کشور به شما مجوز اقامت تا ۲ را می دهد، اما برای دریافت اقامت دائم نیاز به ۵ سال کار مداوم در این کشور دارید.

 

هزینه زندگی و مهاجرت به کشور ایتالیا

 

مهاجرت به تنهایی استرس های خاص خود را دارد، پس باید قبل از اقدام به مهاجرت یا دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و ... در مورد هزینه های زندگی در این کشور به خوبی بدانید تا پس از مهاجرت با مشکلات عدیده ای مواجه نشوید.
نکته مهمی که باید بدانید این است که شاید دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به دلیل ازدیاد دانشگاه های دولتی در این کشور مورد پسند افراد بسیاری باشد اما متوسط هزینه های زندگی در ایتالیا بالا است و این موضوعی است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.
با توجه به موارد یاد شده باید گفت هزینه مهاجرت به کشور ایتالیا شامل موارد زیر می شود:

هزینه درخواست ویزا
تمکن مالی
هزینه های زندگی در این کشور
و ...

توجه داشته باشید این هزینه ها هر سال با توجه به تفاوت نرخ یورو و تورم ایران و ایتالیا متفاوت خواهد بود.

 

 

سخن پایانی

 

در این مطلب تلاش کردیم به ریز نکات و روش های مهاجرت به کشور ایتالیا بپردازیم. قطعا انتخاب بهترین روش برای مهاجرت با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است. در پایان از شما همراهان عزیز سایت می خواهیم تجربیات و دیدگاه های خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر همراهان این سایت به اشتراک بگذارید.

https://www.asianews.ir/u/9sk
اخبار مرتبط
سیستم اکسپرس اینتری یکی از محبوب‌ترین و سریعترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا است. افراد ماهری که می‌خواهند در کانادا کار و زندگی کنند، با ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری و وارد کردن مشخصات خود در پروفایلشان می‌توانند در لیست متقاضیان قرار بگیرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید